Φωτογραφία αρχείου |
Νεοϋορκέζοι που στηρίζονται στο τρένο «L» για τη μετακίνησή τους προετοιμάζονται για μήνες αναστάτωσης μόλις η γραμμή κλείσει μερικώς για επιδιορθώσεις.
Οπως γράφει η εφημερίδα «New York Times», οι αρμόδιοι του τρένου έχουν προειδοποιήσει για λιγότερα τρένα τη νύχτα και τα Σαββατοκύριακα, γεμάτους από επιβάτες σταθμούς και εναλλακτικές διαδρομές με λεωφορεία.
Σε άλλα μέρη της πόλης επιβάτες του τρένου αισθάνθηκαν κάποια ανακούφιση – ακόμη και κακεντρέχεια που ξέφυγαν από έναν τέτοιο εφιάλτη διακοπής δρομολογίων. Αλλά η δική τους γραμμή θα μπορούσε να είναι η επόμενη, τονίζει η εφημερίδα.
Με το τρένο της Νέας Υόρκης σε κρίση, ο μόνος τρόπος να βελτιωθεί η υπηρεσία είναι να σταματήσει η λειτουργία μεγάλων τμημάτων του συστήματος, προκειμένου να ανανεωθεί ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός. Ο υπεύθυνος του τρένου, Αντι Μπάιφορντ (Αndy Byford), θέλει να επεκτείνει το σταμάτημα της λειτουργίας τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα τα προσεχή χρόνια.
«Χρειάζεται να αρχίσουμε να συνηθίζουμε στην ιδέα ότι εισερχόμαστε σε περίοδο κοινών θυσιών», ανέφερε ο Νικ Σιφουέντες (Nick Sifuentes), εκτελεστικός διευθυντής του συμβουλευτικού οργάνου «Tri-State Transportation Campaign».
Η διακοπή που σχεδιάζεται για τη γραμμή «L» είναι κατά πολλούς τρόπους μια προεπισκόπηση του τι προηγείται για το υπόλοιπο μεταφορικό σύστημα των τρένων. Σε μια πόλη που υπερηφανεύεται για το μετρό της 24ωρης κυκλοφορίας -είναι ένα από τα μοναδικά συστήματα στον Κόσμο που δεν κλείνει ποτέ- οι επισκευές L θα είναι επώδυνες: λιγότερα τρένα αρχίζουν στις 8 μ.μ. καθημερινά βράδια και μια αναμονή 20 λεπτών μεταξύ των τρένων το Σαββατοκύριακο.
Ο σαρωτικός σχεδιασμός του κ. Μπάιφορν ύψους 40 δισ. δολαρίων για την εξοικονόμηση του μετρό απαιτεί ταυτόχρονα την εγκατάσταση σύγχρονων σημάτων του μετρό σε διάφορες γραμμές. Μερικές από αυτές θα μπορούσαν να κλείσουν τις περισσότερες νύχτες και τα Σαββατοκύριακα για δυόμισι χρόνια.
Το σταμάτημα λειτουργίας όμως θα βαρύνει αυτούς που δουλεύουν τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα, όπως την Εϊμι Μαλάλε (Amy Malale) που ζει στο Κουίνς και εργάζεται τις Κυριακές σε βιβλιοπωλείο στο Μανχάταν.
Αναρωτιέμαι αν πρόκειται να βελτιωθεί το τρένο», είπε η κ. Μαλάλε ένα απόγευμα που είχε επιβιβαστεί στο τρένο της γραμμής «F». Και πρόσθεσε: «Δυόμισι χρόνια; Αυτό είναι τρομακτικό».
Εργάτες του τρένο έχουν ήδη αρχίσει να αναβαθμίζουν τα σήματα στη γραμμή Queens Boulevard, από το Κέντρο Ροκφέλερ στο Μανχάταν μέχρι το Κιου Γκάρντενς στο Κουίνς. Το τρένο «F» στο Μπρούκλιν και η γραμμή 8ης Λεωφόρου στο Μανχάταν έχουν σειρά. Η κατασκευή της γραμμής στη Λεωφόρο Λέξινγκτον (Lexington), η πιο πολυσύχναστη διαδρομή του μετρό στη χώρα, θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το επόμενο έτος.
Ωστόσο, το φιλόδοξο σχέδιο του κ. Μπάιφορντ «Τάχιστα Μπροστά», δεν θα μπορεί να προχωρήσει αποτελεσματικά χωρίς κονδύλια από τον κυβερνήτη στο Αλμπανι, τον Αντριου Κουόμο, που πιέζει να εφαρμοστεί το σύστημα ελέγχου κυκλοφοριακής συμφόρεσης στο Μανχάταν μέσω διοδίων που θα μπορούσαν να αποφέρουν χρήματα για το τρένο. «Ολα εξαρτώνται από τους νομοθέτες στο Αλμπανι», ανέφερε ο κ. Σιφουέντες.
ekirikas.com