Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2018

To χάνει το… τρένο του Προαστιακού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Ώρα 15.15 της Παρασκευής 28 Σεπτεμβρίου 2018, στην αποβάθρα του Προαστιακού στον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας:


 Δεκάδες επιβάτες - ανάμεσά τους και ο υπογράφων - περιμένουν υπομονετικά το δρομολόγιο  του Προαστιακού με  κατεύθυνση από το Αεροδρόμιο προς τη Νεραντζιώτισσα, το οποίο θα έπρεπε να είχε έρθει πριν πέντε  λεπτά (15.10) νωρίτερα , αλλά μάταιος κόπος. 

Το τρένο δεν θα εμφανιστεί ποτέ και θα στοιβαχτούν όλοι μαζί με το επόμενο δρομολόγιο, σε χρονική απόσταση 17 λεπτών. Όποιος μάλιστα δεν χωρέσει και στο επόμενο θα πρέπει εν συνεχεία να περιμένει… 43 λεπτά το επόμενο δρομολόγιο,   αν έρθει κι αυτό! Εξήγηση; Καμία. 
Το σουρεαλιστικό σκηνικό συμπληρώνει η προσπάθεια  ενός υπαλλήλου να ενημερώσει από τα μεγάφωνα προφανώς ότι το δρομολόγιο δεν θα εκτελεσθεί(δώρον - άδωρον αφού γίνεται κατόπιν εορτής και δεν δίνεται η δυνατότητα στους επιβάτες να αναζητήσουν εγκαίρως άλλον τρόπο μετακίνησης), αλλά ούτε αυτό θα  καταφέρει, καθώς είναι χαλασμένη η μικροφωνική εγκατάσταση στον σταθμό! 
Και αν μεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο, μικρό σχετικά το κακό, θα μπορούσε να πει κάποιος. Το ίδιο δρομολόγιο όμως δεν εκτελέσθηκε και στις αρχές της εβδομάδας χωρίς την παραμικρή εξήγηση και από κανέναν! Ούτε στο site της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δείτε μια ανακοίνωση, ούτε κάποιος  ζήτησε συγγνώμη από τους επιβάτες. 
Αλλά και σε μία άλλη γραμμή του Προαστιακού, αυτή της Χαλκίδας, προ εβδομάδων έτυχε ο υπογράφων να θέλει να μετακινηθεί μέσω του σταθμού των Αφιδνών προς τον κεντρικό σταθμό Λαρίσης. Αλλά όταν συνειδητοποίησε  ότι θα έρθει με καθυστέρηση μισής ώρας (σε διαδρομή λίγο πάνω από μία ώρα συνολικά!) απλώς πήγε στο πάρκινγκ, ξαναμπήκε στο αυτοκίνητο και πήγε με αυτό στην πρωτεύουσα.    Προφανώς αυτό έχει συμβεί με πολλούς άλλους «ταλαίπωρους» που είτε γιατί τους αρέσει το τρένο ως μέσο μεταφοράς είτε γιατί πίστεψαν στον εκσυγχρονισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την ιδιωτικοποίηση , «την πάτησαν». Και είναι πολύ πιθανό αρκετοί να μην το επιχειρήσουν ξανά καν, ειδικά όσοι μετακινούνται για επαγγελματικούς λόγους και δεν έχουν την πολυτέλεια της καθυστέρησης στο χρόνο μετάβασης.     
Για να είμαστε ειλικρινείς, όσον αφορά την αιτία της ματαίωσης του δρομολογίου δεν ξέρουμε ποιος ευθύνεται. Ακόμη όμως  κι αν ευθύνεται ο κρατικός διαχειριστής της  υποδομής (ΟΣΕ) ή αν υποθετικά ευθύνονται εργαζόμενοι ή κι αν υπάρχει άλλος λόγος, η εταιρεία οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από τους επιβάτες και να εξηγήσει επακριβώς τι έγινε. Το «δεν το λέω για να μην το μάθουν και οι υπόλοιποι» θυμίζει πρακτικές  Σοβιετικής Ένωσης, όταν αποκρύπτονταν τα δυστυχήματα και οι φυσικές καταστροφές ακόμα, για να μην υπάρξει υπόνοια κριτικής στο καθεστώς. 
Ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι κανένα «ασημένιο βέλος» δεν θα φέρει την ανάπτυξή της και κανένα μεγαλεπήβολο σχέδιο δεν ευοδωθεί, αν δεν υπάρχει συνέπεια στην εκτέλεση των δρομολογίων. Και παρότι είναι εν δυνάμει ένα δεύτερο δίκτυο μετρό, όπως προβλέπεται άραγε στην πλήρη ανάπτυξη του δικτύου του με την προσθήκη επιπλέον σταθμών, ο  Προαστιακός θα παραμείνει σε αυτή τη μίζερη  κατάσταση των δύο-τριών δρομολογίων την ώρα, όταν επικρατούν τριτοκοσμικές καταστάσεις σαν αυτές που προαναφέρθηκαν, λόγω μειωμένης ζήτησης μετακίνησης. 
Μακάρι πάντως η ιταλική ιδιοκτησία της εταιρείας να αντιδράσει εγκαίρως μπροστά σε αυτά τα φαινόμενα. Αλλιώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να το χάσει το…  τρένο του Προαστιακού και του εκσυγχρονισμού της. 
Του Αλέξη Διακόπουλου 

adiakopoulos@star.gr   

  star.gr