Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2018

Το ασημένιο βέλος.

-«Υπό άκρα μυστικότητα έφτασε αργά τη νύχτα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης το “Ασημένιο Βέλος” το οποίο ταξίδεψε από Ιταλία -και μέσω Σκοπίων- έφτασε στη χώρα μας», γράφουν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Μεγαλεία, σκέφτεσαι κι εσύ και όλος ο κόσμος. Παρακάτω γράφουν: «πέρασε τα μεσάνυχτα από την Ειδομένη, όπου το υποδέχθηκαν ο τοπικός σταθμάρχης και οι υπάλληλοι κι αφού τακτοποιήθηκαν τα τυπικά, μιας και πρώτη φορά έμπαινε σε ελληνικό έδαφος, ξεκίνησε για τη Θεσσαλονίκη από την οποία θα ξανακινήθει στις 8 του Σεπτέμβρη στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Το τρένο θα κάνει δοκιμαστικά τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Κατερίνη και σταδιακά στη συνέχεια θα μπει στη γραμμή Θεσσαλονίκη Αθήνα».

-Πιο κάτω είναι η φάκα όμως... «Βέβαια, μετά την πρεμιέρα του, το υπερσύγχρονο τρένο χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να ξεκινήσει κανονικά τα δρομολόγιά του. Συνεπώς, το πρώτο του δρομολόγιο θα είναι απλά μια επίδειξη, καθώς αναμένονται νεότερα για το πότε θα είναι διαθέσιμο για το επιβατικό κοινό. Όταν αυτό γίνει, εκτιμάται μέσα στο 2019, το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωθεί στις 3,5 ώρες».

-Άρα, όλη η ιστορία και τα πήγαινε κι έλα του «Βέλους» είναι για να έχει κάτι να δείξει ο πρωθυπουργός στη Διεθνή Εκθεση. Να για παράδειγμα, πέρυσι, έδειξε μια στάση του Μετρό της Θεσαλονίκης, που βέβαια δεν έχει μετρό. Αλλά μια στάση την έχει. Η αλήθεια πάντως είναι ότι είναι συχνό φαινόμενο τα γρήγορα τρένα στην Ευρώπη. Ειδικά όσα καλύπτουν έως 500 χιλιόμετρα απόσταση. Έχει υπολογιστεί ότι σε κάνουν να τα προτιμήσεις από το αεροπλάνο. Για να πάει κάποιος αεροπορικώς Αθήνα-Θεσαλονίκη θέλει μία ώρα διαδρομή από το σπίτι του για αεροδρόμιο. Μία ακόμη ώρα που πας αναγκαστικά νωρίτερα, μας κάνουν δύο.

-Αν προσθέσουμε και την πτήση 1 ώρα φτάνουμε τις τρεις, βάλτε και τη βαλίτσα και τους σπαστικούς ελέγχους ασφαλείας, γεμίσαμε ένα τετράωρο. Το τρένο, λοιπόν, που πάει πολύ γρήγορα και τα καλύπτει σε 3,5 ώρες συμφέρει. Αν μάλιστα, διαθέτει, όπως το συγκεκριμένο, όλα τα τελευταία «εργαλεία» της τεχνολογίας αιχμής, WIFI, άνεση, καλό εστιατόριο ή καφέ, αμέσως το ταξίδι σου γίνεται πιο ευχάριστο. Αν σκεφτούμε ότι δεν έχει και τέτοιο έλεγχο ασφάλειας, μπορείς να πάρεις και τη βαλίτσα σου, όλα γίνονται πιο εύκολα.

-Ο ερχομός του συγκερκριμένου τρένου δείχνει και πόσο πίσω μας κρατούσε ο κρατικός ΟΣΕ σε αυτό το θέμα. Πόσο λάθος ήταν σε προγραμματισμό και οργάνωση, όπως όλες εξάλλου οι δημόσιες εταιρείες. Παραδειγμα, φανταστείτε τον ΟΤΕ δημόσιο και τώρα. Η μέρα με τη νύχτα. Για να σας δώσω πιο απλό παράδειγμα. Το ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΒΕΛΟΣ κυκλοφορεί και συνδέει ιταλικές πόλεις από το 1993, δηλαδή εδώ και 25 χρόνια. Το αντιλαμβάνεστε; Και ευτυχώς και πουλήθηε ο κρατικός ΟΣΕ στους Ιταλούς και μας φέρνουν αυτό το τρένο. Σε εμάς, τους αποτυχημένους Ευρωπαίους. Και τον κάνουμε σόου στη διεθνή μας έκθεση.

Νίκος Μολδοβανίδης
goodnet.gr