Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

Μετ' εμποδίων η νέα γραμμή 4 του Μετρό.


Με καθυστερήσεις προχωρά ο διαγωνισμός για την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, καθώς οι διαγωνιζόμενοι έχουν υποβάλλει σειρά ενστάσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ενστάσεις, οι οποίες και ήταν αναμενόμενες μεταξύ των τεσσάρων κοινοπρακτικών σχημάτων που διεκδικούν το έργο, θα οδηγήσουν σε καθυστερήσεις την δημοπράτηση του, η οποία εκτιμάται πλέον για τα τέλη του 2018.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση της νέας γραμμής του Μετρό θα ξεκινά από την περιοχή του Γαλατσίου (Αλσος Βεΐκου) και διαμέσου της Κυψέλης, του Γκύζη, των Εξαρχείων και του Κολωνακίου θα φθάνει στο ιστορικό κέντρο, θα «ανεβαίνει» από Καισαριανή για Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί. Η Γραμμή θα συναντά το υφιστάμενο δίκτυο σε δύο σημεία (σταθμοί Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός), αλλά χωρίς φυσικά να απαιτηθεί η διακοπή λειτουργίας των άλλων γραμμών.

Εκτιμάται ότι ο ανάδοχος θα αναδειχτεί μέσα στο 2018, ενώ οι μετροπόντικες θα πιάσουν δουλειά μέσα στο 2019. Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν 7- 8 χρόνια, με το 2025 να είναι μάλλον η χρονιά σταθμός όπου προβλέπεται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4. 

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1,4 δισ. ευρώ, ενώ οι 14 και 1 σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι: ο σταθμός Άλσος Βεϊκου που θα βρίσκεται στη διαστάυρωση Βεϊκου και Τραλλέων, ο σταθμός Γαλάτσι που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Γαλατσίου και Βεϊκου, ο σταθμός Κυψέλης που θα βρίσκεται στην πλατεία Κυψέλης, ο σταθμός Δικαστήρια που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Ευελπίδων και Μοστοξύδη, ο σταθμός Αλεξάνδρας στη διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη, ο σταθμός Εξάρχεια στην πλατεία Εξαρχείων, ο σταθμός Ακαδημίας στη διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, ο σταθμός Κολωνάκι που θα βρίσκεται στην πλατεία Κολωνακίου, ο σταθμός Ευααγγελισμός που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου, σταθμός Καισαριανή στη διασταύρωση Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως, σταθμός Ιλίσια στην πλατεία Κύπρου, σταθμός Ζωγράφου στην Πλατεία Γαρδένια και σταθμός Γουδί στην στην Πλατεία Ελευθερίας. 

Η γραμμή 4 θα συνδέεται τόσο με την Γραμμή 2 όσο και με την Γραμμή 3, ενώ το τμήμα Αλσος Βεϊκου - Γουδί της νέας γραμμής 4 θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και την ΕΤΕπ σε ποσοστό που φτάνει το 75%. Με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα.

Την νέα γραμμή 4 διεκδικούν οι Όμιλοι:

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”

2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.


3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA

4. FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Τελευταία μέτρα για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά

Ολοκληρώθηκε προ ημερών και το τελευταίο μέτρο της διάνοιξης της σήραγγας της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά καθώς το μηχάνημα εφτασε στο Φρέαρ Δεληγιάννη.

Στον σταθμό Πειραιά πάει καλά η εκσκαφή και έχει ήδη ολοκληρωθεί στο 1ο επίπεδο και πλέον απομένουν άλλα 6 επίπεδα.

Αναφορικά με τους τρεις σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια αναμένεται η πλήρης παράδοση τους ως τις 30 Ιουνίου 2019.

Μέχρι σήμερα, η ολοκλήρωση των τριών πρώτων σταθμών αναμενόταν «μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019». Σύμφωνα με έγγραφα τις Αττικό Μετρό, τουλάχιστον ως το τέλος της περασμένης χρονιάς δεν υπήρχε επίσημη απόφαση για την τμηματική λειτουργία της επέκτασης καθώς αυτή αναφερόταν ως «πιθανό ενδεχόμενο». Η σύμβαση της Αττικό Μετρό με την κοινοπραξία του έργου προέβλεπε τη λειτουργία ολόκληρης της επέκτασης ως το 2017, το έργο όμως έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής τρία και πλέον χρόνια καθυστερήσεων λόγω τεχνικών και οικονομικών προβλημάτων.

Στις 29 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η εκσκαφή της σήραγγας με την άφιξη του μετροπόντικα στον τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου. Αν και η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019, ο σταθμός στο λιμάνι του Πειραιά θα χρειαστεί τουλάχιστον έναν επιπλέον χρόνο. Η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) αναμένεται ως τις αρχές του 2021.

Όσον αφορά το σταθμό του Κορυδαλλού, στη σύσκεψη ανακοινώθηκε πως η διαμόρφωση της πλατείας Ελευθερίας όπου βρίσκεται ο σταθμός θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2018 και υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο του 2019. Θα περιλαμβάνει πεζοδρομήσεις και κατασκευή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας γύρω από την πλατεία, ενώ έντονο θα είναι το υγρό στοιχείο και το πράσινο με νέες φυτεύσεις. Επίσης, θα διαμορφωθεί νέα παιδική χαρά για παιδιά και βρέφη, σύγχρονος φωτισμός καθώς και καθιστικά. Παράλληλα, θα υπογειοποιηθούν οι κολώνες της ΔΕΗ και ο εναέριος υποσταθμός, που βρίσκεται σήμερα στην προβολή του πεζόδρομου Αγ. Γεωργίου.


Πηγή: insider.gr