Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Στις «ράγες» των αναγκών του μεγάλου κεφαλαίου.

Η ιδιαίτερη θέση που κατέχουν ο σιδηρόδρομος και οι υποδομές συνδυασμένων μεταφορών και εμπορευματικών κέντρων στο στόχο της εγχώριας αστικής τάξης για μετατροπή της Ελλάδας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο και κέντρο «Logistics», τονίστηκε κατά τη διάρκεια του χτεσινού συνεδρίου υπό τον τίτλο «Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές» που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ομίλου του ΟΣΕ.
Στο συνέδριο παρευρέθηκε και μίλησε πλήθος στελεχών του Ομίλου ΟΣΕ, εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις συνδυασμένες μεταφορές καθώς και εκπρόσωποι των Οργανισμών Λιμένων Πάτρας και Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας κυρίως την «ανάγκη» - από τη σκοπιά βεβαίως των συμφερόντων του εγχώριου κεφαλαίου - εκτέλεσης νέων έργων υποδομής που θα βελτιώσουν τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με στόχο τη σύνδεσή του με βιομηχανικές περιοχές και μεγάλα λιμάνια. «Ανάγκη» βέβαια που καλύπτεται με γενναία δημόσια χρηματοδότηση ώστε, όπως σημειώθηκε χαρακτηριστικά, «να μη μείνει πίσω» η Ελλάδα στον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μεσογείου στο συγκεκριμένο τομέα.

Σημαντικές υποσχέσεις για όλα τα παραπάνω παρείχε στους εκπροσώπους των επιχειρήσεων εκ μέρους της κυβέρνησης ο γγ Υποδομών και Μεταφορών Θ. Βούρδας, αναφερόμενος σε στοιχεία του «Σχεδίου Δράσης για την Εφοδιαστική Αλυσίδα» που έχει συντάξει το υπουργείο Υποδομών, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία. Σημείωσε μεταξύ άλλων την επικείμενη ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, τις σιδηροδρομικές συνδέσεις με τις υπό ένταξη στην ΕΕ χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, καθώς και στη σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια του Νέου Ικονίου, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας. Παράλληλα στάθηκε στην προοπτική κατασκευής της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», έργο που όπως είπε πρόκειται να ενώσει τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, όλους τους κάθετους άξονες εξόδου σε Βαλκάνια, Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Ευρώπη και να γίνει ο διάδρομος που θα μεταφέρει επιβάτες και εμπορεύματα από την Κωνσταντινούπολη προς τη Θεσσαλονίκη και την Αδριατική και αντίστροφα.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι ένα σημαντικό κομμάτι στην «πίτα» των σιδηροδρομικών μεταφορών της Ευρώπης μπορεί να διεκδικήσει η Ελλάδα μέσω του εκσυγχρονισμού της Σιδηροδρομικής Γραμμής Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς, που θα ενισχύσει τις εμπορευματικές ροές από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου. Υπογράμμισε πάντως ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου «είναι πολιτική απόφαση να προχωρήσει».

Για τη χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών έργων και διασυνδέσεων με λιμάνια, εμπορευματικά κέντρα και βιομηχανικές περιοχές της χώρας μίλησε πιο συγκεκριμένα ο Γ. Λογοθέτης, εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας. Στις προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδιασμού, όπως είπε, τίθεται καταρχήν η ανάπτυξη του «Ανατολικού Διαδρόμου/Ανατολικής Μεσογείου», ο οποίος έχει αφετηρία το Αμβούργο της Γερμανίας και μέσω των χωρών Τσεχίας, Σλοβακίας, Αυστρίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας και της Ελλάδας καταλήγει στην Κύπρο. Ο εν λόγω διάδρομος περιλαμβάνει μια σειρά έργα υποδομών μεταφορών και φυσικά ο σιδηρόδρομος αποτελεί σημαντικό τμήμα του. Παράλληλα περιλαμβάνει την ανάπτυξη λιμανιών και εμπορευματικών κέντρων. Οπως ανέφερε ο Γ. Λογοθέτης, η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει κονδύλια ύψους 580 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των σχετιζόμενων έργων, ενώ ετοιμάζει την υποβολή νέων προτάσεων προς την Επιτροπή, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.

Πηγή :rizospastis.gr