Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

Ούτε απολύσεις ούτε μειώσεις από την Alstom Transport Greece.

Η θυγατρική του γαλλικού ομίλου των σιδηροδρομικών μεταφορών πορεύεται με εξωστρέφεια.

Μέσα από την εξωστρέφεια και την ανάληψη έργων στο εξωτερικό η Alstom Transport Greece, δηλαδή η εν Ελλάδι θυγατρική του γαλλικού ομίλου των σιδηροδρομικών μεταφορών, κατάφερε να διατηρήσει στα χρόνια της κρίσης το οικονομικό της αποτύπωμα, χωρίς μάλιστα να προχωρήσει ούτε σε απολύσεις ούτε σε μειώσεις μισθών.

Οπως αναφέρουν στελέχη της Alstom στο «Βήμα», η στρατηγική της εταιρείας είναι η αξιοποίηση του ταλέντου και της τεχνογνωσίας των θυγατρικών της ανά τον κόσμο σε διεθνή έργα. «Λόγω της εμπειρίας μας από την υλοποίηση μεγάλων υποδομών», σημειώνουν, «μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις ανάγκες και στις απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς, πηγαίνοντας τη γνώση που έχουμε αποκτήσει ένα βήμα πιο πέρα».

Καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης η θυγατρική της Alstom κυνήγησε διαγωνισμούς στο εξωτερικό και μπήκε σε μεγάλα έργα συγκοινωνιακών υποδομών, στο πλαίσιο της ανάληψής τους από τη μητρική.

Με αιχμή το λογισμικό σηματοδότησης

Αιχμή του δόρατος της εταιρείας είναι η ανάπτυξη λογισμικού για συστήματα σηματοδότησης τελευταίας γενιάς, μια αγορά στην οποία η Alstom διαθέτει παγκόσμια παρουσία, καθώς και η παροχή σχεδιασμού και υπηρεσιών σε θέματα ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα σε τεχνίτες να δουλεύουν σε έργα εξωτερικού.
Οπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, η συμμετοχή της Alstom Transport Greece σε έναν διεθνή όμιλο «μας δίνει τη δυνατότητα να είμαστε ανταγωνιστικοί και να υποστηρίξουμε τη μητρική, συμμετέχοντας σε μεγάλα έργα ανά τον κόσμο».

Στην Alstom Transport Greece εργάζονται περίπου 160 άτομα και μάλιστα είναι ενδεικτικό ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε καθώς η εταιρεία προχώρησε σε προσλήψεις. «Κρατάμε το προσωπικό στην Ελλάδα και δεν χάνουμε τεχνογνωσία, καθώς η ομάδα δεν έχει τίποτε να ζηλέψει σε σχέση με το εξωτερικό, έχει γνώση, είναι ανταγωνιστική και με συνέργειες μπορεί να συμμετέχει σε μεγάλα έργα διεθνώς» σημειώνουν πηγές της εταιρείας.

Ειδικότερα, η εταιρεία ανέλαβε τον σχεδιασμό υποσταθμών στη Ρουμανία (2011), συμμετείχε στην κατασκευή του τραμ των Ιεροσολύμων (2011) και ανέλαβε διοικητικές υπηρεσίες στην κατασκευή της γραμμής 12 στην Πόλη του Μεξικού (2011).

Παράλληλα, συμμετείχε στην ανακαίνιση του σιδηροδρομικού άξονα ΙΧ της Ρουμανίας (2012), ανέπτυξε συστήματα σηματοδότησης στην Μπολόνια για τις ανάγκες της ρουμανικής αγοράς (2012), ενώ συμμετείχε σε έργα της Alstom στο Ντουμπάι.

Το 2013 η Alstom Transport Greece συμμετείχε παρέχοντας υπηρεσίες σε σιδηροδρομικά έργα στην Γκρενόμπλ (2013) και πλέον εργάζεται για την επέκταση του τραμ στο Στρασβούργο (2015).

Σε διεθνείς διαγωνισμούς

Παράλληλα, η θυγατρική της εταιρείας στην Ελλάδα κατέβηκε και σε αρκετούς διεθνείς διαγωνισμούς στο πλαίσιο της συμμετοχής της Alstom στη διεκδίκηση μεγάλων συγκοινωνιακών έργων.

Ειδικότερα, συμμετείχε σε δύο διαγωνισμούς για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου γραμμής στη Ρουμανία (2011), ενώ ενεπλάκη στη διεκδίκηση έργων ηλεκτροκίνησης στο Αζερμπαϊτζάν και έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στη Σερβία (2012). Αντίστοιχα, το 2014 συμμετείχε σε διαγωνιστικά σχήματα για σιδηροδρομικά έργα σε Λιθουανία, Ρουμανία και Κροατία, ενώ έδωσε το «παρών» σε διαγωνισμό για μεγάλο σιδηροδρομικό πρότζεκτ στο Ισραήλ.

Στην Ελλάδα η εταιρεία συμμετέχει σε έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και ανάταξης των συστημάτων σηματοδότησης της ΕΡΓΟΣΕ (σε κοινοπραξία με την Ακτωρ), τα οποία εξελίσσονται κανονικά. Επίσης, συμμετέχει στην κατασκευάστρια κοινοπραξία του Μετρό Πειραιά, ενός έργου που έχει καθυστερήσεις για οικονομικούς λόγους, καθώς δεν καταβάλλεται ο ΦΠΑ στους κατασκευαστές. Το ζήτημα θα λύσει νέα ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επίσης, συμμετέχει ως υπεργολάβος στην κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας - Δομοκού, αλλά και στα σιδηροδρομικά έργα στο Θριάσιο.
Παράλληλα, συμμετέχει στον διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), με τη διαδικασία της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών να έρχεται τον Δεκέμβριο.

Συντάκτης: Αχιλλέας Χεκίμογλου
Πηγή: tovima.gr