Σφήνα στην αμερικανική Watco Compamnies η οποία εμφανίζεται ως ο επικρατέστερος ενδιαφερόμενος επενδυτής για την ιδιωτικοποίηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπαίνει η γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF).
Αν και η εν λόγω κρατική εταιρεία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού περισσότερο από δυο χρόνια πριν δεν είχε πραγματοποιήσει έκτοτε καμιά ουσιαστική ενέργεια στα πλαίσια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πολλοί μάλιστα επικαλούνταν τότε στην αγορά πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ήταν Έλληνας υπουργός που είχε ζητήσει από τον Γάλλο ομόλογο του την έλευση της SNCF προσκειμένου να δημιουργηθεί εντονότερη κινητικότητα γα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τώρα όμως η Société Nationale des Chemins de fer Français επανέρχεται σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές δριμύτερη κατόπιν και σχετικής προτροπής της γαλλικής κυβέρνησης. Η εκδήλωση του ουσιαστικού πλέον ενδιαφέροντος εκδηλώνεται από αντιπροσωπεία του ομίλου που συνοδεύει μαζί με άλλες γαλλικές πολυεθνικές τον Γάλλο πρόεδρο Francois Hollande στην επίσημη επίσκεψη του στην Αθήνα.
Το κατά πόσον η επανάκαμψη του γαλλικού ομίλου στην διαγωνιστική διαδικασία θα μεταφραστεί και σε δεσμευτική προσφορά μένει να φανεί. Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν όμως πως η εξέλιξη συμπίπτει τόσο με την διαφαινόμενη αποχώρηση των Ρώσων της όσο και με την δυναμική κάθοδο της αμερικανικής σιδηροδρομικής Watco Companies.
Όπως έχει αποκαλύψει στο Capital.gr, η αμερικανική Watco Companies, στενός συνεργάτης της Hewlett Packard στις ΗΠΑ και από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές των ΗΠΑ στην διαχείριση λιμενικών σταθμών εμπορευματικών μεταφορών, δια αντιπροσωπείας της που επισκέφτηκε την Αθήνα τις προηγούμενες μέρες, πραγματοποίησε ενδελεχείς επαφές με υψηλόβαθμα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ καθώς επιζητά την συμμετοχή της στον διαγωνισμό, ενδεχομένως χρησιμοποιώντας ως όχημα την ήδη προκριθείσα στην β φάση ρουμανική Grup Feroviar Roma.
Την ίδια ωρα με μια αιφνιδιαστική απόφαση του διοικητικού τους συμβουλίου οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD) την προηγούμενη εβδομάδα αποφάσισαν να εισηγηθούν στον βασικό τους μέτοχο, δηλαδή το ρωσικό κράτος, την απόσυρση του δεδηλωμένου ενδιαφέροντός τους για επενδύσεις στην Ελλάδα.
Σύμφωνα όμως με κορυφαίες ρωσικές διπλωματικές πηγές η εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου της RZD δεν είναι δεσμευτική και οι αποφάσεις θα ληφθούν σε πολιτικό επίπεδο το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προγραμματιστεί να γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου, όπως και για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco) όπου συμμετέχει άλλη μια εταιρεία με γαλλικό DNA, η Alstom.
Για την ΕΕΣΣΤΥ που επίσης αναμενόταν να ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές έως τα τέλη Δεκεμβρίου ενδιαφερόταν επίσης η υπό την Rossiyskie Zheleznye Dorogi κοινοπραξία αλλά και η γαλλική Alstom, σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου και η γερμανική Siemens.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέραν της Société Nationale des Chemins de fer Français έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον τόσο από την JSC Russian Railways σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ όσο και από την ρουμανική Grup Feroviar Roma δια της οποίας από τις αρχές του έτους επιχειρεί να μπει στο διαγωνισμό η αμερικανική Watco Companies.
Συντάκτης: Ηλίας Γ. Μπέλλος
Πηγή: capital.gr