Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Κατερίνη. Πότε θα σταματήσει το «φιδίσιο» πέρασμα;. Δείτε το βίντεο


Εδώ και τρία χρόνια η διέλευση των τρένων από τον σιδηροδρομικό σταθμό Κατερίνης γίνεται τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο σε παρακαμπτήριες γραμμές. Οι κύριες γραμμές του σταθμού ενώ έχουν ανακαινιστεί δεν έχουν δοθεί στην κυκλοφορία λόγω της διένεξης που υπάρχει μεταξύ του ΟΣΕ και του εργολάβου κατασκευής των γραμμών.
Πριν από λίγες εβδομάδες σε ρεπορτάζ  ο  δημοσιογράφος της «Μακεδονίας» Φώτης Κουτσαμπάρης μεταξύ των άλλων έγραφε: «Έργο υποδομής του ΟΣΕ, που κόστισε περισσότερα από 18 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε προ τριετίας, παραμένει ανενεργό με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος στην κυκλοφορία των τρένων.
Η ανακαίνιση ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2009. Κατασκευάστηκε τότε νέα υποδομή, νέα συνδεσμολογία γραμμών και αναβαθμίστηκαν οι αποβάθρες. Οι τρεις καινούργιες σιδηροδρομικές γραμμές που έγιναν είναι σε αχρησία και εξακολουθεί να λειτουργεί μια παλιά γραμμή που σκουριάζει στον χρόνο. Πάνω από τις νέες γραμμές στήθηκαν πρόχειρες μεταλλικές γέφυρες για να περνούν οι επιβάτες και να οδηγούνται στην τέταρτη γραμμή. Διακλαδώσεις τρένων, παρακάμψεις και ρύθμιση κυκλοφορίας με τα σύγχρονα εγκαταστημένα συστήματα δεν μπορούν να γίνουν. Η κυκλοφορία των τρένων γίνεται με την παραδοσιακή διαδικασία για την αλλαγή πορείας των συρμών. Η τηλεδιοίκηση αλλαγής ψαλιδιών δεν λειτουργεί και οι κλειδούχοι, κατά την είσοδο και την έξοδο των αμαξοστοιχιών, σπεύδουν να αλλάξουν τα ψαλίδια χειροκίνητα.

Οι αμαξοστοιχίες στην κάθοδο και στην άνοδο περνούν από τη μοναδική εν λειτουργία γραμμή, με αποτέλεσμα αφενός να προκαλείται καθυστέρηση στα δρομολόγια, καθώς αν βρεθούν δύο τρένα σε αντίθετη κατεύθυνση, πρέπει ο μηχανοδηγός του ενός να περιμένει να περάσει τη γραμμή το άλλο τρένο, και αφετέρου υπάρχει κίνδυνος εμπλοκής των τρένων στην ίδια γραμμή»..

Δείτε το βίντεο που καταγράψαμε χθές