Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ:"Το σχέδιο Νόμου αποτελεί ταφόπλακα για τις σιδηροδρομικές μεταφορές της Ελλάδας".


Συνάδελφοι , Συναδέλφισες ,
Η Κυβέρνηση με το Νόμο που έχει ετοιμάσει σχετικά με την “αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα” οργανώνει αργά αλλά μεθοδικά την κατάρρευση και την πλήρη διάλυση του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας αφενός και προδιαγράφει το μέλλον των σιδηροδρομικών που αναμένεται να είναι εξαιρετικά οδυνηρό. Μέσα από τις διατάξεις του σχεδίου Νόμου προκύπτει ότι η αναδιάρθρωση αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στη συρρίκνωση του Ομίλου. Η προοπτική ανάπτυξης για τον Όμιλο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μαγική εικόνα που όσο και να προσπαθήσει κάποιος δεν την ανακαλύπτει.  Το σχέδιο Νόμου προβλέπει ότι ο ΟΣΕ μεταβιβάζει το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του στο Κράτος προκειμένου να αποπληρώσει τα χρέη του. Στερούν δηλαδή στον ΟΣΕ που αναλαμβάνει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής της Ελλάδας από τη μοναδική δυνατότητα άντλησης συμπληρωματικών εσόδων για την επιβίωση του. Οι συντάκτες του σχεδίου Νόμου αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο ΟΣΕ με την ιδιότητα του διαχειριστή της υποδομής δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει έχοντας μοναδικό έσοδο τα τέλη χρήσης της υποδομής, όταν μάλιστα στην υποδομή ενός περιφερειακού δικτύου όπως ο ΟΣΕ τρέχουν τρένα ενός μόνο σιδηροδρομικού μεταφορέα. Ταυτόχρονα του φορτώνουν την ανάπτυξη και την ανανέωση του δικτύου χωρίς την οποιαδήποτε συμμετοχή του Κράτους. Ο ΟΣΕ είναι διπλά χαμένος. Χρεώθηκε για λογαριασμό του Κράτους και για να αποπληρώσει τα χρέη του παραδίδει την περιουσία του. Και το μέλλον όμως της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιαίτερα θολό. Η πώληση του 49% της εταιρείας, εφόσον βέβαια βρεθεί αγοραστής, και η εκχώρηση του μάνατζμεντ δεν είναι πανάκεια. Με την αύξηση των κομίστρων και τη δραστική μείωση των δρομολογίων η εταιρεία θα πάψει αυτόματα να διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.  Ακόμη όμως μεγαλύτερη λαίλαπα προκύπτει για το προσωπικό του Ομίλου ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Καταργείται ο ΓΕΚΑΠ, ο ΚΩΕΑΠ, ο ΚΔΑ και όλες οι συλλογικές συμβάσεις από το 1993 και μετά και οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων σύρονται κυριολεκτικά να συμφωνήσουν σε νέα ΣΣΕ χωρίς δυνατότητα προσφυγής στον ΟΜΕΔ. Το εργατικό κίνημα δεν έχει μνήμες από τη λήψη όμοιων αποφάσεων στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Συνάδελφοι
ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ στο σύνολό του το σχέδιο Νόμου που αποτελεί την ταφόπλακα για τις σιδηροδρομικές μεταφορές της Ελλάδας. Δεν υπάρχει καμία προοπτική ανάπτυξης και εξυγίανσης των εταιρειών του Ομίλου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα μέτρα της Κυβέρνησης. Η κατάρρευση του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας και η πώληση του έναντι πινακίου φακής είναι προ των πυλών. Καλούμε τον Υπουργό Μεταφορών και την Κυβέρνηση να αποσύρουν άμεσα το νομοσχέδιο.
TO ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ