Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

Έγραψε ο τύπος για τον ΟΣΕ.

..Πληθαίνουν οι φήμες για έντονο ενδιαφέρον ξένων μνηστήρων για το σιδηρόδρομο, ενώ κατά πάσα πιθανότητα τους επόμενους μήνες θα υπάρξουν ευκαιρίες και για ιδιώτες στις ράγες του μέσω ΣΔΙΤ. Γάλλοι, Κινέζοι, αλλά και Έλληνες φέρονται ως ενδιαφερόμενοι για συμφωνίες που αφορούν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αλλά όχι για τον υπερχρεωμένο και προβληματικό ΟΣΕ. Τόσο στο πρώτο ταξίδι του πρωθυπουργού στο Παρίσι όσο και κατά την τελευταία του επαφή με το Γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του οργανισμού, επισημοποιήθηκε το ενδιαφέρον των Γάλλων για τον προαστιακό της Αθήνας και πιθανώς και της Θεσσαλονίκης. Αν και κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το τι περιελάμβαναν οι συνομιλίες του Γ. Παπανδρέου με τον Γάλλο πρόεδρο, ωστόσο η παρουσία του υπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Χάρη Παμπούκη στο πρώτο ταξίδι αφήνει να διαφανεί ότι οι συζητήσεις είναι προχωρημένες.
Τα έργα του προαστιακού δεν θα ολοκληρωθούν πριν από το 2015.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον των Γάλλων ανάγεται στο 1999 και επαναδιατυπώθηκε το 2004. Με δεδομένο ότι το μέλλον βρίσκεται στα προαστιακά δίκτυα -έχουν μεγαλύτερη κίνηση- γαλλικές εταιρείες επιθυμούν να εισέλθουν εγκαίρως σε αυτή την αγορά-«φιλέτο».
Υπό τις σημερινές συνθήκες, κάποιοι στην κυβέρνηση είναι ανοικτοί σε τέτοιες προτάσεις, δεδομένων και των πολύ μεγάλων χρεών του ΟΣΕ και των θυγατρικών του. Γάλλοι και Γερμανοί (οι τελευταίοι προμηθεύουν κατά κύριο λόγο τα βαγόνια του ΟΣΕ) είναι βέβαιο ότι δεν θα επιτρέψουν εύκολη διείσδυση των Κινέζων στην εκμετάλλευση ή στις υποδομές του ελληνικού σιδηροδρόμου, δεδομένου ότι από τα 7 δισ. ευρώ που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια για τα έργα περισσότερα από 3 δισ. είναι από κοινοτικά κονδύλια. Να θυμίσουμε ότι τα έργα υποδομής του σιδηροδρόμου έχουν γίνει με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση κατά 50% έως 75%.
Το κινεζικό ενδιαφέρον συνδέεται με την πρόθεσή τους να ιδρύσουν δική τους μεταφορική εταιρεία, ενισχύοντας τις δραστηριότητές τους στον προβλήτα του ΟΛΠ, εκμεταλλευόμενοι την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς του σιδηροδρόμου, που άρχισε από την 1/1/2010. Το Πεκίνο «βλέπει» την ίδρυση κινεζικής μεταφορικής εταιρείας σε συνδυασμό και με την εκμετάλλευση του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο, που κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί ποτέ, αν δεν αξιοποιηθούν εγκαίρως τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Τα σημερινά τέλη στις σιδηροδρομικές υποδομές είναι πολύ χαμηλά και δεν επιβαρύνουν το κόστος μεταφοράς κινεζικών ή και ιαπωνικών τεχνολογικών προϊόντων προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ένας από τους λόγους που δεν έχει ακόμη δρομολογηθεί κινεζικό τρένο στις ελληνικές ράγες είναι ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Η γραμμή στο τμήμα αυτό θα είναι έτοιμη έως το 2015.
«Απογευματινή»
..Η ταμπέλα με την αναγραφή «ΚΕΠ» ξεπερνά τα δύο μέτρα, έξω από τον ΟΣΕ της Θεσσαλονίκης. Μπαίνοντας κάποιος μέσα διαπιστώνει πως υπάρχει παράρτημα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, το οποίο, ωστόσο, παραμένει ερμητικά κλειστό από την ημέρα των εγκαινίων του. Το ΚΕΠ στον ΟΣΕ, όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων στην περιοχή, άνοιξε μόνο για μια μέρα, στα... εγκαίνια. Από τότε παραμένει κλειστό, με τους επιβάτες και κατοίκους της περιοχής να ανατρέχουν εκεί, προκειμένου να εξυπηρετηθούν, αλλά να πέφτουν πάνω στα κατεβασμένα στόρια..
«Αγγελιοφόρος»
●●● Καταγγελία-σοκ έφτασε στον ΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ. Πληροφορίες ανέφεραν κλοπή 75 τόνων σιδηροτροχιάς από την Έδεσσα, οι οποίοι μεταφέρθηκαν με (τουλάχιστον) 4 νταλίκες. Ακόμη, υπήρξαν αναφορές για περίεργες μεθοδεύσεις στην ανάθεση μικρών συμβάσεων, συνολικού ύψους 700.000 ευρώ, στη Β. Ελλάδα. Ο ΟΣΕ κινητοποίησε το σώμα εσωτερικού ελέγχου. Την προσεχή εβδομάδα περνάνε από τη Βουλή οι νέοι διοικητές του ομίλου ΟΣΕ.
Isotimia.gr
..Μια ματιά στα έργα και ημέρες του ΔΝΤ μέχρι σήμερα είναι αρκετή για να πανικοβληθεί κανείς στην περίπτωση που ο «εκβιασμός» δεν πιάσει και που η χώρα αναγκαστεί τελικά να προστρέξει στην «αγκαλιά» του. Ακόμη και με τη σημερινή πιο «μετριοπαθή» φιλοσοφία του το ΔΝΤ, όταν αναλαμβάνει να σώσει μια χώρα από τη χρεοκοπία, επιβάλλει τουλάχιστον εξίσου σκληρά μέτρα λιτότητας με αυτά που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση, απαιτεί συρρίκνωση του δημόσιου τομέα -μόλις προχτές η Ρουμανία υποχρεώθηκε από το ΔΝΤ να απολύσει 10.000 υπαλλήλους από το ρουμανικό ΟΣΕ-, ενώ δανείζει με χαμηλά επιτόκια άπαξ. Μετά τι γίνεται;
«Αγγελιοφόρος»
..Ένα πρωτοφανές παιχνίδι πολιτικών εντυπώσεων μέσω διαρροών με εργαλείο το περίφημο ημερολόγιο του κ. Μιχ. Χριστοφοράκου έχει ξεσπάσει από τότε που ξεκίνησε τις εργασίες της η Εξεταστική Επιτροπή στη Βουλή και αναμένεται να κορυφωθεί μετά το Πάσχα που θα αρχίσουν οι κλητεύσεις πολιτικών προσώπων. Οι περιβόητες σημειώσεις που κρατούσε ο κάποτε ισχυρός άνδρας της Siemens έχουν κοπεί σε κομμάτια και κυκλοφορούν σε πολιτικά και δημοσιογραφικά γραφεία ως φέιγ βολάν, εμπλέκοντας όλο και περισσότερα πρόσωπα, από τα οποία ορισμένα είχαν αποδεδειγμένα πλέον τακτική επαφή με τον κ. Χριστοφοράκο, ενώ κάποια άλλα έτυχε απλώς να επικοινωνήσουν μαζί του, όπως επικοινωνούν συνήθως οι πολιτικοί με εκπροσώπους μεγάλων επιχειρήσεων. .
«Το Βήμα»

..Το σημερινό εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ είναι οικονομικά ασύμφορο, αφού παράγει μόνο ελλείμματα, λόγω και των εξωφρενικών εκπτώσεων, που φθάνουν έως και το 95% επί του τιμολογίου. Τα έσοδα από τη μεταφορά εμπορευμάτων είναι 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος 60 εκατομμύρια ευρώ! Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση εταιρείας, σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή προσκείμενη στον οργανισμό, που μετέφερε 20 τόνους εμπορευμάτων πληρώνοντας μόνον 90 ευρώ το βαγόνι! Κι ενώ ο οργανισμός αναμένει ακόμη να εγκριθεί από τη Βουλή η νέα διοίκηση, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ανταλλάσσουν κατηγορίες για την κατάντια του ΟΣΕ, που έχει εξελιχθεί στην πλέον προβληματική ΔΕΚΟ της Ευρώπης, στερούμενη κεφαλαίων ολοκλήρωσης της ΠΑΘΕ, επιχειρηματικού πλάνου, αλλά και πόρων επιβίωσής του.
«Απογευματινή»
 «Σ.Ν» Τα αναγραφόμενα σήμερα στον τύπο σχετικά με την Siemens και τον ΟΣΕ έχουν δημοσιευτεί τις προηγούμενες ημέρες στο blog μας. Κάθε περεταίρω αναφορά δεν προσθέτει τίποτα στην ενημέρωση των φίλων σιδηροδρομικών.