Σε κόκκινο συναγερμό βρίσκονται τα συνεργεία κατασκευής της ηλεκτροδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Πειραιά μέχρι το Λιανοκλάδι καθώς την ερχόμενη Τετάρτη στις 6 του μήνα με παρόντα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα γίνει για πρώτη φορά η διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι το Λιανοκλάδι με ηλεκτροκίνητο τρένο.
Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018
Χρ. Σπίρτζης: Στρατηγικό σχεδιασμό και αποτελεσματικότητα στις μεταφορές.

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εφημερίδα «Real News» και το δημοσιογράφο κ. Φοίβο Κλαυδιανό
ΕΡ. Οι δρόμοι προχωράνε, αλλά μπορεί η χώρα να γίνει η πύλη εισόδου της Ευρώπης χωρίς σιδηρόδρομο;
ΑΠ. Προφανώς και όχι… Απορεί κανείς όταν διαπιστώνει ότι δεν είχε δοθεί προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η χώρα χρειάζεται όλες τις μεταφορικές υποδομές, σύγχρονες ηλεκτροδοτούμενες σιδηροδρομικές γραμμές, δίκτυο εμπορευματικών κέντρων, σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, σύνδεση με τις αεροπορικές και οδικές μεταφορές. Χρειάζεται τη σιδηροδρομική σύνδεση με τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας μας, με τα λιμάνια, με τα μεγάλα αστικά κέντρα, με τις τουριστικές περιοχές. Χρειάζεται όλες τις σιδηροδρομικές συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες. Χρειάζεται όραμα, στρατηγικό σχεδιασμό και αποτελεσματικότητα. Είμαστε πραγματικά περήφανοι γιατί έχουμε όραμα για τη χώρα μας, γιατί εκπονήσαμε το εθνικό στρατηγικό σχέδιο μαζί με τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και την ελληνική κοινωνία και γιατί το υλοποιούμε κάθε μέρα, με γρήγορους ρυθμούς, παρά τις δυσκολίες. Ολοκληρώνουμε τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, υλοποιούμε τη σύνδεση Αθήνας-Πάτρας, ολοκληρώνουμε τη σύνδεση με τη FYROM, προωθούμε τη σιδηροδρομική Εγνατία, υλοποιούμε τους διαγωνισμούς που εκκρεμούσαν δεκαετίες για τα εμπορευματικά κέντρα του Θριάσιου στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη. Υλοποιούμε τις συνδέσεις των βιομηχανικών περιοχών της χώρας και μάλιστα η τελευταία γίνεται με χρηματοδότηση από τη Motor Oil, χωρίς ένα ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο. Οι εμπορευματικές και οι επιβατικές μεταφορές στο τέλος της τετραετίας δεν θα θυμίζουν σε τίποτα την Ελλάδα του χθες.
ΕΡ. Μήπως πρέπει να εκπονηθεί μια εθνική πολιτική στα μεγάλα έργα που να υπερβαίνει τις κυβερνήσεις;
ΑΠ. Το εθνικό σχέδιο υποδομών έχει ήδη συνταχθεί. Ολοκληρώθηκαν τα αναπτυξιακά συνέδρια σε όλη τη χώρα, διεξήχθη μια ουσιαστική συζήτηση για τις κοινωνικές ανάγκες, κατατέθηκαν προτάσεις από τις παραγωγικές δυνάμεις, συ- ζητήσαμε με την ελληνική κοινωνία το πρότυπο ανάπτυξης της χώρας, την κατεύθυνση της παραγωγικής ανασυγκρότησης, τον στόχο της δίκαιης ανάπτυξης, του οράματος του πρωθυπουργού μας, Αλέξη Τσίπρα. Η ανυπαρξία σχεδίου εξυπηρετούσε τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού και της ευνοιοκρατίας των αρεστών της εκάστοτε κυβέρνησης. Τα έργα καθυστερούσαν, μιας και η προετοιμασία τους και ο σχεδιασμός τους ήταν από ανύπαρκτος έως πλημμελής. Οι οικονομικοί πόροι σπαταλούνταν σε αποζημιώσεις καθυστερήσεων. Σήμερα δεν μπορεί να ξεκινήσει ένα έργο αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις , οι αρχαιολογικές εργασίες, οι απαιτούμενες και αναγκαίες αδειοδοτήσεις και μελέτες. Η μεγάλη θεσμική αλλαγή που έγινε το 2016, με τον νόμο των δημόσιων συμβάσεων, έχει αρχίσει και δείχνει τα αποτελέσματά της. Σε λίγο όλοι οι πολίτες θα μπορούν να ξέρουν ποια είναι τα έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα, για ποιο λόγο, ποια είναι η ιεράρχησή τους, ποιες είναι οι υποδομές που υλοποιούνται σήμερα, με ποιο κόστος, από ποιους, σε ποια φάση βρίσκονται και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους. Αυτές οι μεγάλες αλλαγές φέρνουν τον σεβασμό σε κάθε ευρώ του Ελληνα πολίτη.
ΕΡ. Μπορεί να γίνει κάτι για τις υπερβολικά υψηλές τιμές των διοδίων;
ΑΠ. ΄Οσον αφορά το ύψος των διοδίων που προβλέφθηκε στις συμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας, τόσο στις αρχικές το 2007 όσο και στην αναθεώρησή τους από την κυβέρνηση Σαμαρά το 2013, δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν η κοινωνία και οι οικονομικές δυνατότητες των πολιτών. Όπως επισημαίνει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την αναθεώρηση των συμβάσεων από την κυβέρνηση Σαμαρά αφαιρέθηκε μεγάλο τμήμα των αυτοκινητόδρομων, πληρώθηκαν δισεκατομμύρια σε αποζημιώσεις, υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις. Δεν ελήφθη, όμως, καμία απολύτως πρόνοια για την κοινωνία. Κατορθώσαμε μέσα από σκληρές διαπραγματεύσεις να πετύχουμε αυτά που έπρεπε κατ’ ελάχιστο να υπάρχουν από την αρχή. Δηλαδή, οι απαλλαγές των συμπολιτών μας με αναπηρία σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, των ανέργων στην Εγνατία, των περιοχών χωρίς εναλλακτική όδευση, των ακριτικών περιοχών και ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια για τους συχνούς χρήστες. Διεξάγεται ήδη ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων που είναι υποχρεωτικό να υπάρχει σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους. Το τονίζω μιας και κάποιοι ονειρεύονται ότι ανετράπη η πολιτική μας στην Εγνατία. Το επόμενο βήμα είναι η λειτουργική και περιβαλλοντική ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας. Οι επεκτάσεις όλων των αυτοκινητοδρόμων μπορούν να συνοδευτούν από μείωση των διοδίων και μετατροπή του χρόνου κάθε παραχώρησης. Αυτή είναι η πρόκληση που έχουμε για το μέλλον.
ΕΡ. Μπορούμε να μιλάμε για έξοδο από τα μνημόνια με επικείμενες περικοπές συντάξεων και αφορολόγητου;
ΑΠ. Υπάρχουν συγκεκριμένες δημοσιονομικές δεσμεύσεις, που κάθε χρονιά υπερκαλύπτονται. Είναι προφανές ότι με τέτοιες προβλέψεις δεν θα υπάρχει κανένας δημοσιονομικός λόγος όχι μόνο να συνεχιστούν μειώσεις σε συντάξεις και κοινωνικές παροχές αλλά, αντιθέτως, θα πάμε σταδιακά στην αντίστροφη πορεία. Οι μνημονιακοί νόμοι, δηλαδή η σκληρή δημοσιονομική πολιτική, μπορούν να ανατραπούν μέσα από μια αναπτυξιακή πολιτική, με έμφαση στην παραγωγή. Από την εγκατάλειψη του δεξιού δόγματος «δανείζομαι και καταναλώνω» στη μετάβαση στο δόγμα «παράγω και αναδιανέμω». Αυτή είναι και η θλίψη του παλαιοκομματισμού στη χώρα μας. Δε θλίβονται μόνο γιατί τελειώνουν τα μνημόνια και επομένως δεν μπορούν να συνεχίσουν να ασκούν τις αντιλαϊκές πολιτικές τους, έχοντας άλλοθι τους δανειστές. Θλίβονται που δεν θα συνεχίσει η πριμοδότηση των μεταπρατικών δυνάμεων της χώρας, αυτών που ο λαός μας χαρακτηρίζει ως αεριτζήδες. Θλίβονται γιατί μειώνεται η ανεργία. Θλίβονται γιατί θα έχουμε ξανά εργασιακό θεσμικό πλαίσιο. Θλίβονται, τέλος, γιατί όλα τα παραπάνω συ- γκλίνουν σε επανοικοδόμηση του κοινωνικού κράτους, σε πολιτικές αναδιανομής του πλούτου, σε στήριξη των κοινωνικών στρωμάτων που χτυπήθηκαν στα χρόνια της κρίσης. Τους αφήνουμε στη θλίψη τους και προχωράμε.
Πηγή: yme.gr
Κατηγορίες:
Τα Σιδηροδρομικά Νέα σήμερα
Φεύγουν με τρένα και λεωφορεία και γυρίζουν στην Πάτρα με τα πόδια ...Οι μετανάστες του λιμανιού μετά την ...επιχείρηση "σκούπα".
Η … συμφόρηση από τους μετανάστες που κατά εκατοντάδες παρέμεναν στην παραλιακή ζώνη της Πάτρας, απέναντι από το λιμάνι, μπορεί να έχει εκλείψει τις τελευταίες εβδομάδες μετά την επιχείρηση «σκούπα» της αστυνομίας, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν ομάδες , πολύ μικρότερες φυσικά, μεταναστών στην περιοχή.
Κατηγορίες:
Τα Σιδηροδρομικά Νέα σήμερα
Κυριακή 3 Ιουνίου 2018
Φως στο σκάνδαλο με τους εργολάβους της διαπλοκής – Στο «σκαμνί» ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, SIEMENS.
![]() |
Εικόνα αρχείου |
Στο εδώλιο αναμένεται να καθίσουν–επιτέλους– στις 21 Σεπτεμβρίου, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις αρκετών χρόνων, οι δεκάδες κατηγορούμενοι που εμπλέκονται στη σκανδαλώδη σύμβαση αναβάθμισης του τρίτου τμήματος της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών-Τρεις Γέφυρες-Αθήνα-Πειραιάς).
Κατηγορίες:
Τα Σιδηροδρομικά Νέα σήμερα
Σαουδική Αραβία: Το τρένο υψηλής ταχύτητας Haramain πραγματοποίησε το πρώτο δοκιμαστικό του ταξίδι μεταξύ Madinah και Makkah. Δείτε εικόνες.
Το τρένο υψηλής ταχύτητας Haramain στη Σαουδική Αραβία ξεκίνησε χθες το πρώτο δοκιμαστικό του ταξίδι με 200 επιβάτες, μεταξύ των οποίων ο υπουργός Μεταφορών της Σαουδικής Αραβίας και ο πρόεδρος της Γενικής Υπηρεσίας Μεταφορών Nabil Al-Amoudi , από την Madinah στην Makkah.
Κατηγορίες:
Τεχνολογία στα τρένα
Σάββατο 2 Ιουνίου 2018
Αχαΐα: Ο τουρισμός ανεβαίνει στο ...βαγόνι.
Ένα φιλόδοξο project στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό του Αιγίου- Οι παλιές κλινάμαξες γίνονται hostel
Οι παλιοί σιδηροδρομικοί σταθμοί ψιθυρίζουν πάντα ένα παραμύθι. Για μια πόλη που έγινε αφετηρία και προορισμός, για ένα «καλωσήλθες» και ένα «αντίο».
Κατηγορίες:
Τα Σιδηροδρομικά Νέα σήμερα
Η ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ Γ. ΜΥΛΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
Η Voria.gr απαντά στις επικρίσεις που διατύπωσε μέσω Facebook ο κ. Μυλόπουλος, σχετικά με ρεπορτάζ για το κλείσιμο της οδού Βενιζέλου.
Οι παρατηρήσεις του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννη Μυλόπουλου, μέσω Facebook και μάλιστα παρατηρήσεις που είχαν προσωπικό τόνο, σχετικά με το δημοσίευμα της Voria.gr με τίτλο «Μετρό:
Κατηγορίες:
Μετρό-Ειδήσεις
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)