Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025

Πατάει γκάζι ο ΟΣΕ στο Θεσσαλικό κάμπο

Ξηλώνουν τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου

- ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ * ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ

Δύο χρόνια συμπληρώνονται αυτές τις ημέρες από την κακοκαιρία «Ντάνιελ» που έπληξε με μεγάλη σφοδρότητα τη Θεσσαλία. Ένας από τους τομείς που «νεκρώθηκαν» ήταν και ο σιδηρόδρομος, καθώς από τότε μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί η γραμμή Λάρισας – Βόλου, που εξυπηρετούσε καθημερινά εκατοντάδες μετακινούμενους εργαζόμενους, φοιτητές και επισκέπτες.

Κώστας Γκιάστας
eleftheria.gr


Πριν λίγο διάστημα ωστόσο ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης που όταν ολοκληρωθούν, αναμένεται να δώσουν μεγάλη ανάσα στις μετακινήσεις.

Να σημειωθεί πως πριν λίγο διάστημα, συγκεκριμένα στα τέλη του Απριλίου, υπεγράφησαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Σε αυτή τη δέσμη περιλαμβάνονται τέσσερις εργολαβίες και σύμφωνα με το υπουργείο, ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από την ημέρα υπογραφής.

Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου.

Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων, καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.

Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.

Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.

Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΛΑΡΙΣΑΣ – ΒΟΛΟΥ

O Όμιλος AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, από τις ζημιές που υπέστη κατά τη θεομηνία “Daniel”, λόγω των οποίων διακόπηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία.

Πρόκειται για το έργο «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”», προϋπολογισμού ύψους 181,6 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των έργων που απαιτούνται για την επαναφορά της γραμμής στην προηγούμενη κατάσταση και τη λήψη μέτρων βελτίωσης της ανθεκτικότητας της υποδομής και επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής έναντι πλημμυρικών φαινομένων, τα οποία είναι πολύ πιθανόν να συμβαίνουν συχνότερα λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Το έργο σύμφωνα με την εταιρεία «χαρακτηρίζεται από αυξημένη τεχνική δυσκολία και περιλαμβάνει όχι μόνο εργασίες αποκατάστασης, αλλά και την εφαρμογή νέων βαρέως τύπου υλικών που θα αυξήσουν την ανθεκτικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά και έργα που θα θωρακίσουν τη σιδηροδρομική υποδομή και επιδομή σε τμήματα που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων».

Επίσης, θα γίνει αντικατάσταση παλαιών μεταλλικών γεφυρών, με νέες σύγχρονες γέφυρες από οπλισμένο σκυρόδεμα, αλλά και αποκατάσταση και υψομετρική προσαρμογή ισόπεδων διαβάσεων. Τα εργοτάξια θα αναπτυχθούν σε διάφορες θέσεις της χάραξης της γραμμής και κατά μήκος πολλών χιλιομέτρων.


ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΙΑΣΤΑΣ