
Φωτογραφία: Υπουργικό Συμβούλιο του Κιργιστάν
Ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφής σε 18 από τις 29 προγραμματισμένες σήραγγες της σιδηροδρομικής γραμμής Κίνας-Κιργιστάν-Ουζμπεκιστάν, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής σε 17 από τις 50 σιδηροδρομικές γέφυρες και αρκετούς οχετούς, σύμφωνα με το Trend μέσω του Υπουργικού Συμβουλίου του Κιργιστάν.
Αυτή η πληροφορία αποκαλύφθηκε κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Adylbek Kasymaliev στο εργοτάξιο κατασκευής της σήραγγας στο τμήμα Tosh-Kutchu.
Το έργο απασχολεί επί του παρόντος πάνω από 5.000 εργαζόμενους και χρησιμοποιεί 5.695 μονάδες εξειδικευμένων μηχανημάτων. Οι εργασίες εκσκαφής έχουν ξεκινήσει σε 18 από τις 29 σχεδιαζόμενες σήραγγες, ενώ η κατασκευή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε 17 από τις 50 σιδηροδρομικές γέφυρες, μαζί με πολυάριθμους οχετούς.
Με μήκος σχεδόν 305 χιλιόμετρα, η σιδηροδρομική γραμμή θα διασχίζει βασικές τοποθεσίες, όπως οι Torugart, Arpa, Kosh-Dobo, Makmal και Jalal-Abad. Η υποδομή θα διαθέτει δύο ξεχωριστά σιδηροδρομικά εύρη: μια σιδηροδρομική γραμμή διεθνών προτύπων 1435 mm μεταξύ Torugart και Makmal και μια γραμμή πλάτους 1520 mm από το Makmal έως το Jalal-Abad.
Το Makmal πρόκειται να γίνει στρατηγικός κόμβος ανταπόκρισης, με σχέδια για την κατασκευή ενός σταθμού μεταφόρτωσης τροχοφόρων και ενός σημαντικού κέντρου logistics για την υποστήριξη της κυκλοφορίας εμπορευμάτων κατά μήκος του διαδρόμου.
Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος του σιδηροδρομικού έργου Κίνας-Κιργιστάν-Ουζμπεκιστάν είναι περίπου 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Το συνολικό μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, που εκτείνεται μέσω του Κιργιστάν, είναι περίπου 305 χιλιόμετρα.
Το κύριο οικονομικό πλεονέκτημα της διαδρομής CKU είναι η δυνατότητά της να μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Κίνας και Ευρώπης/Μέσης Ανατολής. Η σιδηροδρομική γραμμή προβλέπεται να μειώσει την απόσταση από την Ανατολική Κίνα στις ευρωπαϊκές αγορές κατά περίπου 900 χιλιόμετρα και τον χρόνο διέλευσης κατά 7 έως 8 ημέρες σε σύγκριση με την υπάρχουσα διαδρομή του Υπερσιβηρικού.