
Τμήμα Μεταφορών
Η κυβέρνηση αποκάλυψε την επωνυμία της για τους Μεγάλους Βρετανικούς Σιδηρόδρομους (GBR), σηματοδοτώντας ένα βήμα προόδου στα σχέδια εθνικοποίησης των σιδηροδρόμων.
bbc.com
Τον τελευταίο χρόνο, η κυβέρνηση ανέλαβε ξανά τον δημόσιο έλεγχο τριών εταιρειών σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών, κάτι που είχαν υποσχεθεί οι Εργατικοί στο μανιφέστο τους.
Η νέα εμφάνιση και το εμπορικό σήμα χρησιμοποιούν ένα κόκκινο, λευκό και μπλε χρωματικό συνδυασμό που αντικατοπτρίζει τη σημαία της Ένωσης και θα χρησιμοποιούνται σε τρένα της Μεγάλης Βρετανίας, σε σταθμούς και στον ιστότοπο και την εφαρμογή της.
Ενώ ο προϋπολογισμός περιελάμβανε σχέδια για το πάγωμα των ρυθμιζόμενων σιδηροδρομικών εισιτηρίων στην Αγγλία το επόμενο έτος, η κυβέρνηση είχε δηλώσει προηγουμένως ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι πελάτες θα δουν χαμηλότερες τιμές στο πλαίσιο της επανεθνικοποίησης.
Η εφαρμογή του σχεδίου, το οποίο δημιουργήθηκε εσωτερικά, αναμένεται να πραγματοποιηθεί σταδιακά, με τους επιβάτες να αρχίζουν να βλέπουν τα τρένα σε όλο το εθνικό δίκτυο από την επόμενη άνοιξη.
Μέχρι τον Δεκέμβριο, το σχέδιο θα εκτίθεται σε σταθμούς, όπως η London Bridge, η Birmingham New Street, η Glasgow Central, η Leeds City και η Manchester Piccadilly.
Το νομοσχέδιο για τους σιδηροδρόμους, το οποίο θα επιτρέψει τη δημιουργία της Μεγάλης Βρετανικής Βασιλικής Ομοσπονδίας (GBR), βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό ψήφιση στη Βουλή των Κοινοτήτων.
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι επανεθνικοποιεί τους σιδηροδρόμους, ώστε να «ανήκουν στο κοινό, παρέχοντας υπηρεσίες για το κοινό, όχι για ιδιώτες μετόχους».
Η Μεγάλη Βρετανία (GBR) θα εντάξει τη λειτουργία των επιβατικών τρένων και των υποδομών υπό έναν ενιαίο φορέα. Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα συνδυάσει 17 διαφορετικούς οργανισμούς και θα «ξεπεράσει την απογοητευτική γραφειοκρατία και την έλλειψη λογοδοσίας που συνεχίζει να μαστίζει τους σιδηροδρόμους».
Η κυκλοφορία του GBR θα περιλαμβάνει επίσης μια εφαρμογή, η οποία θα επιτρέπει στους πελάτες να ελέγχουν τα δρομολόγια των τρένων και να κάνουν κρατήσεις τρένων χωρίς χρεώσεις κράτησης. Οι επιβάτες με αναπηρία θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να κάνουν κράτηση βοήθειας.

Τμήμα Μεταφορών
Μια μακέτα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει η εφαρμογή GBR
Αρκετές σιδηροδρομικές εταιρείες είχαν κρατικοποιηθεί υπό την προηγούμενη συντηρητική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων των Northern, TPE, Southeastern και LNER.
Αυτή τη στιγμή, επτά σιδηροδρομικοί φορείς λειτουργούν ήδη υπό δημόσιο έλεγχο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο των ταξιδιών, με δικαιόχρησης να αποκτώνται καθώς οι συμβάσεις τους έχουν λήξει.
Τον τελευταίο χρόνο, οι εταιρείες Greater Anglia, South Western Railway και c2c κρατικοποιήθηκαν, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες το 2026.
Το λογότυπο της GBR είναι το χαρακτηριστικό λογότυπο με το διπλό βέλος που χρησιμοποιείται σήμερα από την National Rail, η οποία παρέχει πληροφορίες για τους επιβάτες και εισιτήρια, και δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1960 ως το λογότυπο της British Rail - της κρατικής εταιρείας που προηγουμένως λειτουργούσε τους βρετανικούς σιδηροδρόμους.

Εικόνες Getty
Το λογότυπο με το διπλό βέλος χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως από τους British Rails.
Η Υπουργός Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ δήλωσε ότι ο νέος σχεδιασμός «δεν είναι απλώς ένα βάψιμο» και ότι αντιπροσωπεύει «έναν νέο σιδηρόδρομο, που απορρίπτει τις απογοητεύσεις του παρελθόντος και επικεντρώνεται αποκλειστικά στην παροχή μιας σωστής δημόσιας υπηρεσίας στους επιβάτες».
Η Jacqueline Starr, εκτελεστική πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Rail Delivery Group - μιας ομάδας σιδηροδρομικών εταιρειών της Βρετανίας - χαιρέτισε τη δέσμευση της κυβέρνησης για βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους εταίρους του κλάδου για να υποστηρίξουμε μια ομαλή μετάβαση στους Μεγάλους Βρετανικούς Σιδηρόδρομους», δήλωσε.
