Την 11η Σεπτεμβρίου 2025, με σχετικό Δελτίο Τύπου, οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.- ΟΣΕ ανακοίνωσαν την περικοπή των δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας να περιορίζεται σε μόλις δύο δρομολόγια ημερησίως ανά κατεύθυνση.
Το Δελτίου Τύπου με τίτλο «Εργα Αποκατάστασης Δικτύου στη Θεσσαλία», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «...προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και βρίσκονται πλέον στην πιο κρίσιμη φάση τους. Η ολοκλήρωση αναμένεται το καλοκαίρι του 2026» και ότι «Για την υλοποίηση των εργασιών απαιτείται η προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας σε τμήματα της γραμμής κατά τη διάρκεια της ημέρας, γεγονός που συνεπάγεται μείωση δρομολογίων», επιβεβαιώνονται, δυστυχώς, όσα έχουμε ήδη επισημάνει σε προηγούμενες ανακοινώσεις μας για το ζήτημα της διαχείρισης των σιδηροδρομικών έργων από φορείς με μηδενική εμπειρία σε σιδηροδρομικό έργο.
Ειδικότερα, είχαμε τονίσει εγκαίρως, τον Ιούλιο του 2024, ότι η εμπλοκή στη διαχείριση των έργων οριστικής αποκατάστασης του σιδηροδρομικού άξονα τεσσάρων σχημάτων Υπουργείο (ως Δ/νουσα Υπηρεσία) - ανάδοχος (εκτέλεση έργου) - ΟΣΕ - Ι.Φ.Ε. θα «....δυσχεραίνει την ορθή διαχείριση και έντεχνη ολοκλήρωση των έργων και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων λόγω της εκτέλεσης τους υπό κυκλοφορία..» .
Η αποτυχία στον σχεδιασμό, την ανάθεση και την επίβλεψη των έργων υποδομής στη Θεσσαλία έχει ήδη άμεσο και αρνητικό αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των πολιτών — όπως είχαμε επισημάνει και παλαιότερα, τον Ιανουάριο του 2025, «...οδηγώντας την όλη προσπάθεια σε διαδρομές επικίνδυνες για το δημόσιο συμφέρον».
Οι περικοπές δρομολογίων, οι οποίες μάλιστα εφαρμόζονται μετά την ανάθεση των συμβάσεων, παρουσιάζονται ως «αναγκαίο μέτρο» για να διευκολυνθεί η εκτέλεση των έργων. Την ίδια στιγμή, τα έργα εμφανίζονται να «προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα», ενώ θα έπρεπε να κατασκευάζονται υπό κυκλοφορία, όπως άλλωστε σχεδιάστηκαν και κοστολογήθηκαν, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία της γραμμής και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ