Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025

Οι επιβάτες των τρένων απογοητεύονται όλο και περισσότερο από τις υπηρεσίες


Οι επιβάτες του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα, με τις καθυστερήσεις να συγκαταλέγονται στα πιο συχνά παράπονά τους, σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Δέσποινα Κόντη
ekathimerini.com

Στην ετήσια έκθεση δραστηριοτήτων της, η οποία έχει διαβιβαστεί στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η RAS ανέφερε ότι οι καταγγελίες αυξήθηκαν απότομα πέρυσι, σημειώνοντας ότι 2.931 επίσημες καταγγελίες υποβλήθηκαν στην ιταλικής ιδιοκτησίας εταιρεία Hellenic Train το 2024, από 2.573 το 2023.

Αυτές κάλυπταν 5.476 υποθέσεις, συμπεριλαμβανομένων αιτημάτων αποζημίωσης και αναφορών για καθυστερήσεις, βλάβες στον εξοπλισμό και κακή συμπεριφορά και καθαριότητα του προσωπικού.

Οι περιφερειακές γραμμές, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών Πειραιάς-Κιάτο και Αθήνα-Χαλκίδα, συγκέντρωσαν το υψηλότερο μερίδιο παραπόνων με 36,4%, ακολουθούμενες από τις υπεραστικές γραμμές με 32,9%. Η πολυσύχναστη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη ηγήθηκε των υπεραστικών παραπόνων, ενώ εκείνες στη γραμμή Πειραιάς-Αεροδρόμιο αυξήθηκαν σχεδόν 29% σε ετήσια βάση, σηματοδοτώντας επιδείνωση των συνθηκών για τους μετακινούμενους.

Οι αιτήσεις αποζημίωσης κατέλαβαν την κορυφή της λίστας των καταγγελιών το 2024, αποτελώντας το 19,7% του συνόλου, κυρίως για επιστροφές εισιτηρίων λόγω καθυστερήσεων. Ζητήματα που σχετίζονται με εισιτήρια και πάσο κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με 14%, ακολουθούμενα από καθυστερήσεις με 13,2%. Οι τεχνικές βλάβες αντιπροσώπευαν το 3,3%.

Ωστόσο, τα ταξίδια με επιβάτες αυξήθηκαν επίσης, φτάνοντας τα 14,03 εκατομμύρια εισιτήρια σε σύγκριση με 12,8 εκατομμύρια το 2023, μια χρονιά που σημαδεύτηκε από την θανατηφόρα σιδηροδρομική καταστροφή στο Τέμπε και τις σοβαρές ζημιές από καταιγίδα που διέκοψαν εκατοντάδες χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών. Η RAS σημείωσε ότι οι δυσκολίες του 2023 επηρέασαν την εμπιστοσύνη των επιβατών και ανάγκασαν σε πιο αργές σιδηροδρομικές μεταφορές.