Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025

Καταργείται το νυχτερινό τρένο που συνδέει το Παρίσι με τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες



Ένα βασικό δίκτυο τρένων με κρεβάτια που συνδέει το Παρίσι με τη Βιέννη και το Βερολίνο θα σταματήσει να λειτουργεί τον Δεκέμβριο.

Η υπηρεσία Nightjet μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου επανήλθε το 2023 , εννέα χρόνια μετά την αρχική της κατάργηση.

uk.news.yahoo.com

Ωστόσο, η γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF Voyageurs ανακοίνωσε τη Δευτέρα (29 Σεπτεμβρίου) ότι η υπηρεσία θα διακοπεί από τις 14 Δεκεμβρίου 2025.

Το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών έπαψε να υποστηρίζει την υπηρεσία με κρατική επιχορήγηση, δήλωσε ο φορέας εκμετάλλευσης.

Το τρένο λειτουργούσε από την SNCF, τους Αυστριακούς Ομοσπονδιακούς Σιδηρόδρομους (ÖBB), την Deutsche Bahn (DB) και την Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων του Βελγίου (SNCB).

Η SNCF σημείωσε ότι η λειτουργία νυχτερινών τρένων αποτελεί «τεράστια οικονομική πρόκληση», καθώς η υψηλή κυκλοφορία δεν αντιστάθμισε το κόστος παραγωγής.

«Ενώ μια θέση σε αεροπλάνο μπορεί να πωληθεί έως και πέντε φορές την ημέρα και μια θέση σε ημερήσιο τρένο έως και τέσσερις φορές, μια θέση σε νυχτερινό τρένο μπορεί να πωληθεί μόνο μία φορά την ημέρα», εξήγησε ο φορέας εκμετάλλευσης του τρένου.

«Επιπλέον, το κόστος προσωπικού είναι υψηλότερο στα νυχτερινά τρένα (χρειάζεται περισσότερο προσωπικό εξυπηρέτησης, περισσότερο πλήρωμα καμπίνας λόγω των συνοριακών διελεύσεων και το κόστος των νυχτερινών δρομολογίων είναι υψηλότερο).»

«Τα μεγάλα ταξίδια συνεπάγονται κόστος που σχετίζεται με την πρόσβαση σε υποδομές σε αρκετές χώρες και υψηλό ενεργειακό κόστος. Τέλος, οι διελεύσεις των συνόρων απαιτούν αλλαγές ατμομηχανών και πληρώματος.»

Πρόσθεσε ότι το τρένο από το Παρίσι προς τη Βιέννη και το Βερολίνο είχε μέσο ποσοστό πληρότητας 70% το 2024, το οποίο δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.