Η γερμανική κυβέρνηση απέλυσε τον επικεφαλής της Deutsche Bahn, η οποία αντιμετωπίζει δυσκολίες, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να αναδιαμορφώσει το προβληματικό δίκτυο δημόσιων σιδηροδρομικών μεταφορών μετά από χρόνια επικρίσεων για την επιδείνωση των υπηρεσιών.
kuwaittimes.com
Κάποτε θαυμαζόταν ευρέως για την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητά του, αλλά οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες της Γερμανίας έχουν επιδεινωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια λόγω αυτού που οι επικριτές αποκαλούν χρόνια υποεπένδυση. Οι επιβάτες πλέον συχνά παραπονιούνται για μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις τρένων στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης - πέρυσι, σχεδόν το 40% των υπηρεσιών μεγάλων αποστάσεων είχαν καθυστέρηση.
Ο Ρίτσαρντ Λουτς, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία του δημόσιου οργανισμού το 2017, θα αποχωρήσει από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου δύο χρόνια πριν από τη λήξη του συμβολαίου του, επιβεβαίωσε η κυβέρνηση. «Η κατάσταση στην Deutsche Bahn είναι δραματική, αν εξετάσουμε την ικανοποίηση των πελατών, τα στοιχεία ακρίβειας ή την κερδοφορία», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Πάτρικ Σνίντερ σε συνέντευξη Τύπου για να ανακοινώσει την αποχώρηση του Λουτς.
«Η εταιρεία πρέπει να γίνει ταχύτερη, πιο λιτή, πιο αποτελεσματική και επίσης πιο οικονομική.»
Ο 61χρονος θα παραμείνει στη θέση του μέχρι να βρεθεί διάδοχος, με την κυβέρνηση να αναφέρει ότι η διαδικασία πρόσληψης θα ξεκινήσει αμέσως.
Ο Καρλ-Πέτερ Νάουμαν από την ένωση επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών Pro-Bahn προειδοποίησε ότι η αλλαγή του διευθυντή δεν θα λύσει τα προβλήματα της Deutsche Bahn. Η κατάσταση θα αλλάξει μόνο εάν βελτιωθούν οι πολιτικές και αυξηθεί η χρηματοδότηση, δήλωσε στο AFP. «Όλοι οι προηγούμενοι υπουργοί Μεταφορών έχουν λίγο-πολύ αποτύχει και έχουν συμβάλει σημαντικά στο να βρεθούν οι σιδηρόδρομοι στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα», είπε.
Οι μέρες του Λουτς φαίνονταν μετρημένες από τότε που ένας νέος συνασπισμός υπό τον καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς ανέλαβε την εξουσία τον Μάιο. Ο Σνίντερ είχε παραπονεθεί δημόσια νωρίτερα αυτόν τον μήνα για την κακή ακρίβεια των σιδηροδρόμων και είχε αφήσει να εννοηθεί ότι εξετάζει αλλαγές προσωπικού.
Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους —η Deutsche Bahn έχει περίπου 220.000 υπαλλήλους— είχαν επίσης εκφράσει την αντίθεσή τους στον Λουτς, με το συνδικάτο μηχανοδηγών GDL να ζητά τον Ιούλιο την απόλυσή του.
Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε επίσης ότι θα παρουσιάσει ένα σημαντικό σχέδιο για την επιδιόρθωση του δικτύου στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να επισκευάσει τις υποβαθμισμένες υποδομές σε ευρύτερο πλαίσιο, δημιουργώντας ένα ταμείο 500 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Deutsche Bahn έχει ήδη ξεκινήσει μια προσπάθεια για την ανανέωση τμημάτων του δικτύου, αλλά είναι πιθανό να χρειαστούν χρόνια για να ολοκληρωθεί. Έχει δει μείωση των κερδών της τα τελευταία χρόνια και είναι επίσης επιβαρυμένη με χρέη άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ. – AFP