Τρίτη 15 Ιουλίου 2025

Ο καλύτερος σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης, ανακαινίζεται με κόστος 1 δισεκατομμυρίου λιρών



Αυτή η αναβάθμιση θα αυξήσει τη χωρητικότητα του σταθμού Zürich Stadelhofen κατά 50%

Αυτή η επέκταση εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο λίρες, με την κατασκευή να είναι πιθανό να ξεκινήσει στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2020.

Τα σχέδια παρουσιάστηκαν δημόσια στις 14 Μαΐου και έκτοτε έχουν εγκριθεί καθώς ο σταθμός Zürich Stadelhofen προετοιμάζεται για αναβάθμιση.

Σύμφωνα με το Railway Pro , η λειτουργία των Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων (SSB), η οποία ανατέθηκε από την Ελβετική Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση, στοχεύει στην αντιμετώπιση ενός σημαντικού σημείου συμφόρησης στο σύστημα του S-Bahn της Ζυρίχης.

Η SSB σκοπεύει να το επιτύχει αυτό μέσω της επέκτασης του σταθμού, καθώς η τρέχουσα διάταξη τριών γραμμών λειτουργεί ήδη με πλήρη χωρητικότητα.

Σχέδια για απευθείας δρομολόγιο προς Λονδίνο

Αυτό έρχεται μετά την αποκάλυψη της SSB για την ελπίδα δημιουργίας απευθείας γραμμής προς το Λονδίνο νωρίτερα φέτος.

Σύμφωνα με το Swiss Information , η προοπτική μιας άμεσης σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας γίνεται ολοένα και πιο πιθανή, αλλά η Ελβετία πρέπει να κάνει προσαρμογές στους σταθμούς της προτού συμβεί αυτό.

Αυτή η νέα επέκταση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς η προτεινόμενη αναβάθμιση ενός από τους πιο πολυσύχναστους σταθμούς στον κόσμο θα επιτρέψει συχνότερες υπηρεσίες και θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα.

Ένας Βρετανός δήλωσε στο Swiss Info: «Νιώθουμε τόσο αποσυνδεδεμένοι μετά το Brexit. Αυτού του είδους η άμεση σύνδεση θα ήταν απίστευτη».

Αυτή τη στιγμή, οι Βρετανοί μπορούν να ταξιδέψουν σε πέντε μέρη με απευθείας τρένο με την Eurostar - Παρίσι, Λιλ, Βρυξέλλες, Ρότερνταμ και Άμστερνταμ.

Γραφική αγγλική πόλη αποκτά νέα σιδηροδρομική γραμμή αξίας 27 εκατομμυρίων λιρών για πρώτη φορά μετά από 60 χρόνια - και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού κατά μία ώρα

Ωστόσο, νέα σχέδια έχουν προτείνει διαδρομές από το Ηνωμένο Βασίλειο προς επτά άλλες πόλεις στη Γερμανία, την Ελβετία, τη Γαλλία και την Ιταλία.

Ο Yann Leriche, διευθύνων σύμβουλος της Getlink, δήλωσε: «Είμαστε πρόθυμοι να προωθήσουμε ελκυστικές ευκαιρίες για ταξίδια χαμηλών εκπομπών άνθρακα με μια σειρά από νέους προορισμούς στη Γερμανία, την Ελβετία και τη Γαλλία».

Ένας εκπρόσωπος της London St Pancras Highspeed πρόσθεσε: «Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις θα μπορούσαν να προσεγγιστούν απευθείας με τρένο σε λιγότερο από έξι ώρες, κάτι που πιστεύουμε ότι είναι πραγματικά ανταγωνιστικό σε σχέση με τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων».

Ωστόσο, τα σχέδια είναι μάλλον φιλόδοξα, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα μπορούσαν να ξεκινήσουν.

Βασικές αναβαθμίσεις στον σημαντικό σταθμό της Ζυρίχης

Με περίπου 80.000 επιβάτες ημερησίως και 770 κινήσεις τρένων, ο σταθμός Zürich Stadelhofen είναι ο τρίτος πιο πολυσύχναστος στην πόλη και ο δέκατος πιο πολυσύχναστος στην Ελβετία.

Η προτεινόμενη αναβάθμιση θα επιτρέψει συχνότερες υπηρεσίες και θα υποστηρίξει την εφαρμογή μιας βασικής συχνότητας 15 λεπτών σε όλο το δίκτυο.


Σύμφωνα με το Railway Pro, αυτές είναι οι βασικές αναβαθμίσεις στον σταθμό:

  • Η κατασκευή μιας τέταρτης γραμμής στην πλαγιά του λόφου του σταθμού, ευθυγραμμισμένης με το τρέχον επίπεδο καταστημάτων
  • Σύνδεση της νέας γραμμής με τις υφιστάμενες σήραγγες
  • Μια νέα σήραγγα Riesbach με μονή διαδρομή προς Ζυρίχη Tiefenbrunnen


Σύμφωνα με το Railway Pro, αυτές είναι οι βασικές αναβαθμίσεις στον σταθμό: Η κατασκευή μιας τέταρτης γραμμής στην πλαγιά του λόφου του σταθμού, ευθυγραμμισμένης με το τρέχον επίπεδο καταστημάτων
Σύνδεση της νέας γραμμής με τις υφιστάμενες σήραγγες
Μια νέα σήραγγα Riesbach με μονή διαδρομή προς Ζυρίχη Tiefenbrunnen