Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

Τι συζήτησαν οι εργαζόμενοι της Hellenic train σε συνάντηση με την διοίκηση της εταιρίας και ποιες προτάσεις κατέθεσαν.


Συνάντηση με την διοίκηση της Hellenic train είχαν οι εργαζόμενοι των σωματείων της εταιρίας στην οποία κατέθεσαν τις απόψεις τους άλλα και τις προτάσεις του για την καλύτερη λειτουργία του σιδηρόδρομου.

Στην κοινή ανακοίνωσή τους τα σωματεία αναφέρουν:

"Τα προεδρεία των σωματείων μας συναντήθηκαν την Τετάρτη με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic train και συζητήσαμε διεξοδικά τα προβλήματα που προκύπτουν και που κατά την άποψη μας θα ενταθούν το επόμενο διάστημα και τα οποία αφορούν τους συναδέλφους μας επί των αμαξοστοιχιών, καθώς η διοίκηση κλείνει τα εκδοτήρια εισιτηρίων σε πολλούς σταθμούς, αλλά και για τους συναδέλφους μας που τοποθετήθηκαν ως Passenger care, οι οποίοι εντελώς αυθαίρετα καλούνται από την διοίκηση να εργαστούν με κυλιόμενο ωράριο.

Στην συνάντηση μας αναλύσαμε και καταθέσαμε τους προβληματισμούς μας και τις προτάσεις μας για:

1ον) Το κλείσιμο των εκδοτηρίων εισιτηρίων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη δημιουργεί αντικειμενικά προβλήματα στους συναδέλφους επί των αμαξοστοιχιών, καθώς καλούνται αφενός να εκδίδουν εισιτήρια ΧΩΡΙΣ να έχουν εικόνα των διαθέσιμων θέσεων της αμαξοστοιχίας και άρα θα αντιμετωπίζουν πλημμελώς τους επιβάτες και αφετέρου λόγω της έντασης της εργασίας, θα ασκούν πλημμελώς την πλέον σοβαρή αρμοδιότητα τους, που αφορά τον έλεγχο και κυρίως την ασφάλεια των επιβατών.

Η διοίκηση της εταιρείας αντιμετωπίζει το ζήτημα χωρίς σοβαρό σχεδιασμό, με λανθασμένη προσέγγιση και πληροφόρηση, βάζοντας ουσιαστικά το κάρο μπροστά από το άλογο, μιας και δεν αντικαθιστά το κλείσιμο των εκδοτηρίων με ηλεκτρονικά μέσα, παρά μόνο με την online κράτηση θέσεων. Όμως ακόμα κι αν πετύχει πλήρως να αντιμετωπίσει το κλείσιμο με τις online κρατήσεις, δεν μπορεί να διαχειριστεί σοβαρά την ομαλή πρόσβαση στις αμαξοστοιχίες, των ατόμων με κινητικά προβλήματα τους οποίους οφείλει να αντιμετωπίζει ισότιμα.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι οι επιβάτες που θα ανέβουν στην αμαξοστοιχία χωρίς εισιτήριο, μιας και δεν υπάρχουν οι υποδομές ακυρωτικών μηχανημάτων και ελέγχου κατά την άνοδο τους, θα υπάρξει σοβαρή εισιτηριοδιαφυγή και άρα μείωση των εσόδων. Κατά συνέπεια, είναι απαραίτητη η ανάκληση του κλεισίματος των εκδοτηρίων και η παράταση λειτουργίας τους μέχρι το τέλος του έτους, ώστε η εταιρεία να προετοιμαστεί κατάλληλα για την επίλυση όλων των προβλημάτων.

Προϋπόθεση όμως για την επίλυση των παραπάνω είναι ο σοβαρός σχεδιασμός από την πλευρά της διοίκησης και ο σεβασμός των αρμοδιοτήτων των συναδέλφων μας που είναι επιφορτισμένοι κυρίως με την ασφάλεια των επιβατών!

2ον) Η τοποθέτηση των συναδέλφων μας στη νέα υπηρεσία Passenger care πρέπει να γίνεται με όρους διαφάνειας με σεβασμό στα εργασιακά τους δικαιώματα αλλά και της οικογενειακής κατάστασης του καθενός και της καθεμίας ξεχωριστά.

Είναι αδιανόητο να τοποθετούνται κυρίως παλιοί εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν στηρίξει την εταιρεία επί σειρά ετών και οι νεότεροι τους να απολαμβάνουν ειδική μεταχείριση. Όπως είναι φυσικό άλλωστε, οι νέοι εργαζόμενοι, έχουν καλύτερη γνώση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και σίγουρα μεγαλύτερη υπομονή με τους επιβάτες.

Παράλληλα όμως η διοίκηση οφείλει να εξετάσει και να εξασφαλίσει ποιοτική εργασία για όλους τους συναδέλφους, αντιλαμβανόμενη τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις(μικρά παιδιά κλπ)και τον τόπο κατοικίας τους, ώστε να διευκολύνεται η εργασία τους και να ασκούν πλήρως τα καθήκοντα τους.

Ένα ακόμα σημαντικό θέμα όμως, είναι το ωράριο εργασίας τους, που δεν μπορεί να αλλάζει μονομερώς, κατά πως βολεύει την εταιρεία και μάλιστα χωρίς διαβούλευση με τα σωματεία και τους εργαζόμενους!

Είναι προφανές ότι δεν αρνούμαστε την επιστροφή δραστηριοτήτων που στο παρελθόν δόθηκαν σε ιδιώτες και σίγουρα είμαστε θετικά διακείμενοι σε αλλαγές που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες που θα διευκολύνουν την εργασία μας. Αυτό όμως απαιτεί, όπως αναφέραμε και παραπάνω, όραμα, σχέδιο και στρατηγική.

Δυστυχώς μετά από την συζήτηση που είχαμε, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η εταιρεία κινείται με ολιστικό σχέδιο, καθώς διακρίναμε μια προχειρότητα που δεν μπορεί να την οδηγήσει σε μια νέα εποχή που όλοι θέλουμε.

Η διοίκηση της Hellenic train αφού άκουσε προσεκτικά τις ανησυχίες και τις αντιρρήσεις μας, δεσμεύτηκε να εξετάσει τις προτάσεις που καταθέσαμε και να μας απαντήσει τις επόμενες ημέρες.

Έπειτα από την συνάντηση αυτή, συνεδρίασαν τα διοικητικά συμβούλια των σωματείων μας από κοινού και ομόφωνα εξουσιοδότησαν τα προεδρεία ώστε να λάβουμε αποφάσεις για κινητοποιήσεις αν και εφόσον δεν υπάρξουν οι απαιτούμενες αλλαγές που ζητήσαμε. Παράλληλα, θα προχωρήσουμε σε ενημέρωση του επιβατικού κοινού με επιστολή μας για να γνωρίζουν ότι η ευθύνη των αλλαγών βαραίνει αποκλειστικά την Hellenic train και όχι τους συναδέλφους μας.

Είμαστε σε εγρήγορση και σε ετοιμότητα και αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση και κάθε προσπάθεια επιβολής αυθαίρετων και μονομερών αποφάσεων της διοίκησης.

ΤΑ ΔΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ