Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025

Αυστρία: Νέο διώροφο τρένο μεγάλων αποστάσεων κάνει πρεμιέρα στη Βιέννη


Η Stadler και οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) παρουσίασαν επίσημα ένα νέο διώροφο τρένο σχεδιασμένο για υπεραστικές μεταφορές.

Το όχημα, μέρος της σειράς μοντέλων KISS, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βιέννη, με την έναρξη της παραγωγής να έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2026.
Νέο διώροφο τρένο από την Stadler

Στην εκδήλωση παρουσίασης παρευρέθηκαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ÖBB, Andreas Matthä, ο Πρόεδρος της Stadler, Peter Spuhler, και ο Ομοσπονδιακός Υπουργός της Αυστρίας, Peter Hanke. Οι επισκέπτες προσκλήθηκαν να εξερευνήσουν το εσωτερικό του τρένου, το οποίο πρόκειται να λειτουργήσει στην πολυσύχναστη δυτική διαδρομή μεταξύ Βιέννης και Σάλτσμπουργκ.
Τα 14 διώροφα τρένα των έξι βαγονιών θα αναπτυχθούν σταδιακά από τα τέλη του 2026 στον δυτικό σιδηρόδρομο μεταξύ Βιέννης και Σάλτσμπουργκ.

Τα διώροφα τρένα των έξι βαγονιών αναμένεται να προσφέρουν αυξημένη χωρητικότητα, με κάθε μονάδα να προσφέρει 486 θέσεις—περίπου 20% περισσότερες από τα οχήματα που λειτουργούν σήμερα στη διαδρομή. Με μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, τα νέα τρένα θα υποστηρίξουν την αυξανόμενη ζήτηση για σιδηροδρομικά ταξίδια στον κύριο υπεραστικό διάδρομο της Αυστρίας.

Τα τρένα διαθέτουν χώρους εισόδου με χαμηλό δάπεδο και φαρδιές, χωρίς εμπόδια πόρτες για να υποστηρίζουν επιβάτες με περιορισμένη κινητικότητα, καροτσάκια, ποδήλατα ή αποσκευές. Μία από τις οκτώ τουαλέτες σε κάθε τρένο έχει επίσης σχεδιαστεί για να είναι χωρίς εμπόδια.
Εσωτερικό των νέων τρένων

Τα εσωτερικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ζώνες ησυχίας στα άκρα των βαγονιών, οικογενειακά διαμερίσματα και χώρους για ποδήλατα. Παρέχονται εγκαταστάσεις εστίασης μέσω αυτόματων πωλητών που βρίσκονται στα τέσσερα κεντρικά βαγόνια. Άλλες παροχές στο πλοίο περιλαμβάνουν κλιματισμό, σχάρες αποσκευών με χαρακτηριστικά ασφαλείας, Wi-Fi, οθόνες πληροφοριών για τους επιβάτες σε πραγματικό χρόνο και πρίζες με θύρες USB.
Χώρος φύλαξης αποσκευών στο πλοίο

Ο πλήρης στόλος των 14 τρένων KISS θα εισαχθεί σταδιακά από τα τέλη του 2026, σύμφωνα με τη στρατηγική της ÖBB για επέκταση και εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μεγάλων αποστάσεων.