
Η πίστα δοκιμών maglev υψηλής ταχύτητας μήκους 1.000 μέτρων. /China Media Group
Σε μια σημαντική ανακάλυψη για την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης (maglev) της Κίνας, ερευνητές στο Εργαστήριο Donghu στην επαρχία Hubei της κεντρικής Κίνας επιτάχυναν με επιτυχία ένα δοκιμαστικό όχημα 1,1 τόνων στα 650 χλμ./ώρα σε απόσταση μόλις 1.000 μέτρων, χρησιμοποιώντας προηγμένη υποστήριξη μαγνητικής αιώρησης και συστήματα ηλεκτρομαγνητικής πρόωσης.
cgtn.com
Τα δεδομένα των δοκιμών έδειξαν ότι το όχημα έφτασε στην αξιοσημείωτη ταχύτητα σε περίπου 7 δευτερόλεπτα με απόσταση κίνησης 600 μέτρων, δήλωσε στον Όμιλο China Media ο Λι Γουεϊτσάο, διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας Τεχνολογίας Ηλεκτρομαγνητικής Πρόωσης Υψηλής Ταχύτητας Maglev στο εργαστήριο.
«Αυτή είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα στον κόσμο», είπε ο Λι.
Το επίτευγμα κατέστη δυνατό χάρη στην αυτοσχέδια πίστα δοκιμών υψηλής ταχύτητας maglev του εργαστηρίου, η οποία εκτείνεται σε μήκος μόλις 1.000 μέτρων.
Σε αντίθεση με τις συμβατικές δοκιμές ταχύτητας που απαιτούν μεγάλες πίστες, συνήθως 30 έως 40 χιλιόμετρα, η νέα πίστα δοκιμών έχει χρησιμοποιήσει μια μέθοδο επιτάχυνσης μικρής απόστασης, η οποία απαιτεί εξαιρετικά ακριβείς μετρήσεις ταχύτητας και θέσης.
«Η τρέχουσα μέτρηση ταχύτητας και η ακρίβεια τοποθέτησης μπορούν να φτάσουν έως και 4 χιλιοστά», δήλωσε ο Λι.
Υπό την επίδραση ηλεκτρομαγνητικών δυνάμεων, εμφανίζεται ένα φαινόμενο «απώθησης ομοίου πόλου» μεταξύ του οχήματος δοκιμής και της πίστας, χωρίς φυσική επαφή μεταξύ των δύο. Το όχημα δοκιμής αιωρείται πάνω από την πίστα και κατά την επιτάχυνση δεν περιορίζεται από την τριβή και χρειάζεται μόνο να διαπεράσει την αντίσταση του αέρα.
Ο Λι πρόσθεσε ότι η ταχύτητα των 650 χλμ./ώρα δεν είναι ο απώτερος στόχος για τη γραμμή δοκιμών. «Η τυπική ταχύτητα λειτουργίας της είναι 800 χλμ./ώρα. Ολόκληρη η κατασκευή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και η πλατφόρμα θα πληροί τις προϋποθέσεις αποδοχής».
Εκτός από την επίτευξη αξιοσημείωτης επιτάχυνσης, οι προηγμένες τεχνολογίες επιτρέπουν στο όχημα να επιβραδύνει μέχρι το μηδέν σε μόλις 200 μέτρα. Με ακριβή έλεγχο τόσο της επιτάχυνσης όσο και της πέδησης, η πίστα δοκιμών πρόκειται να γίνει μια κρίσιμη πλατφόρμα για την έρευνα για τρένα υψηλής ταχύτητας και την ανάπτυξη άλλων προηγμένων τεχνολογιών μεταφορών.
Ο Λι σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν πολλές πιθανές εφαρμογές σε πολιτικούς τομείς, προσθέτοντας ότι οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη γραμμή δοκιμών εφαρμόζονται ήδη σε άλλες ερευνητικές εγκαταστάσεις.