
Το στεριανό έθνος του Λάος δεν θα ήταν το πρώτο μέρος που έρχεται στο μυαλό όταν περιμένει κανείς να οδηγήσει ένα τρένο σφαίρα, ωστόσο ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Λάος με την Κίνα λειτουργεί για περισσότερα από τρία χρόνια.
eureporter.co
Απαιτείται λίγος προγραμματισμός, καθώς το ταξίδι εντός του Λάος με το νέο τρένο υψηλής ταχύτητας απαιτεί από τους τουρίστες να είναι προσεκτικοί και να κάνουν κράτηση εισιτηρίων λίγες μέρες νωρίτερα. Για όσους θέλουν να πάρουν τα εισιτήρια του τρένου μπορούν να κάνουν κράτηση εκ των προτέρων στο www.laostrain.com , γράφει ο Cristian Gherasim, αναφέροντας από το Vientiane του Λάος.
Το Λάος αντιμετώπισε πράγματι ορισμένες ατυχείς οικονομικές προκλήσεις. Τα πάντα, από την απότομη υποτίμηση του νομίσματος, μέχρι την αυξημένη μετανάστευση εργατικού δυναμικού στη γειτονική Ταϊλάνδη, έφεραν το Λάος σε μια δύσκολη κατάσταση. Η χώρα αγωνίζεται και ελπίζει ότι μια ώθηση στον τουρισμό με τη βοήθεια του νέου σιδηροδρόμου μπορεί να βελτιώσει τις οικονομικές της προοπτικές.
Το 2016, η Κίνα ήταν ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στην οικονομία του Λάος, έχοντας επενδύσει 5,395 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ από το 1989, σύμφωνα με την έκθεση του Υπουργείου Σχεδιασμού και Επενδύσεων του Λάος για την περίοδο 1989–2014. Η Κίνα βοήθησε στην κατασκευή του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Boten–Vientiane που άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2021. Το έργο αναφέρθηκε ότι είχε τελικό κόστος άνω των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Ο σιδηρόδρομος συμβάλλει στην τόνωση του τουρισμού, με την επιβατική κίνηση να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης στον σιδηρόδρομο, καθώς το τρένο παρέχει ευκολότερη πρόσβαση στα αξιοθέατα του Λάος. Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κατασκευαστικά έργα στο Λάος. Ο σιδηρόδρομος καταλήγει στο σταθμό φορτίου Vientiane South. Ο σιδηρόδρομος Boten–Vientiane είναι ένα τμήμα της κεντρικής γραμμής του σιδηροδρόμου Κουνμίνγκ-Σιγκαπούρης που στοχεύει στη σύνδεση της Κίνας με τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Το μόνο επιχειρησιακό τμήμα μέχρι σήμερα είναι αυτό που πηγαίνει από το Vientiane στο Kunming.
Ο νέος σιδηρόδρομος μείωσε τον χρόνο που χρειάζεται για να ταξιδέψετε από τη Βιεντιάν, την πρωτεύουσα του Λάος, στο Λουάνγκ Πραμπάνγκ, το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Το Luang Prabang είναι ίσως ο πιο εμβληματικός προορισμός στο Λάος, γι' αυτό και οι ελπίδες ότι ο νέος σιδηρόδρομος θα τονώσει τον τουρισμό είναι μεγάλες. Το Luang Phabang καταχωρήθηκε το 1995 για μοναδική και «εξαιρετικά» καλά διατηρημένη αρχιτεκτονική, θρησκευτική και πολιτιστική κληρονομιά, ένα μείγμα αγροτικών και αστικών εξελίξεων κατά τη διάρκεια αρκετών αιώνων, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών αποικιακών επιρροών κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα.
Υπάρχει ένας αυξημένος αριθμός τουριστών που έρχονται από την Κίνα το Σαββατοκύριακο στο Λάος μέσω του νέου σιδηροδρόμου μαζί με πολλούς Ευρωπαίους τουρίστες που ταξιδεύουν αντίστροφα από το Vientiane στο Vang Vien και στο Luang Phabang. Προσφέροντας τα πάντα, από αρχαίους ναούς στο Λάος και παρθένες παραλίες στην Ταϊλάνδη μέχρι καταπράσινα τροπικά δάση και οικολογικές περιηγήσεις στη Μαλαισία, η Νοτιοανατολική Ασία είναι εδώ και πολύ καιρό μια μεγάλη έλξη για τους Κινέζους ταξιδιώτες.
Από τεχνική άποψη, σύμφωνα με στοιχεία της Laos-China Railway Company, ο σιδηρόδρομος Laos-China Railway κατέγραψε πάνω από 10.000 τρένα και 8,7 εκατομμύρια επιβάτες από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του περασμένου έτους, αύξηση 17,5% σε σχέση με το 2023. Αρχικά προγραμματισμένος με 32 σταθμούς, ο σιδηρόδρομος διαθέτει επί του παρόντος 10 περαιτέρω σταθμούς μεταφοράς επιβατών και 1 σταθμούς μεταφοράς επιβατών και 1.
Επιπλέον, η σιδηροδρομική σύνδεση Vientiane-Bangkok ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Ιούλιο του 2024 και φαίνεται επίσης να συνδέσει την Ταϊλάνδη με την Κίνα. Το δεύτερο σιδηροδρομικό έργο υψηλής ταχύτητας που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ταϊλάνδη, στοχεύει στη σύνδεση του σιδηροδρόμου Λάος-Κίνας με την Μπανγκόκ – αλλά τώρα αντιμετωπίζει περαιτέρω καθυστερήσεις και αυξανόμενο κόστος κατασκευής. Ξεκινώντας σε φάσεις, η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης αναμένει επί του παρόντος η πλήρης γραμμή να είναι λειτουργική έως το 2028.