
Καθώς τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια ως πηγή ενέργειας, πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνουν πραγματικά τα τρένα ενώ κινούνται;
ourchinastory.com
Πόσο είναι ο λογαριασμός του ρεύματος; Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας καταναλώνουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας;
Η κατανάλωση ενέργειας των τρένων υψηλής ταχύτητας της Κίνας επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες
Η εικόνα δείχνει το πιλοτήριο ενός τρένου υψηλής ταχύτητας. (Εικόνα Ιστού)
Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των τρένων υψηλής ταχύτητας ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το μοντέλο, το περιβάλλον λειτουργίας και την ταχύτητα.
Για παράδειγμα, τα νεότερα τρένα με σφαίρες Fuxing, τα οποία είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, είναι πιο ενεργειακά αποδοτικά από τα παλαιότερα τρένα με σφαίρες Hexie.
Εάν υπάρχουν δύο τρένα του ίδιου τύπου, όσο πιο γρήγορα κινείται το τρένο, τόσο περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνει. Τα ανηφορικά τμήματα που απαιτούν τρένα για να ξεπεράσουν την αντίσταση θα καταναλώνουν επίσης περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τα επίπεδα τμήματα.
Επιπλέον, ένα πλήρως φορτωμένο τρένο, με αυξημένο βάρος, καταναλώνει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από ένα τρένο με ελαφρά φορτία.
Παρόμοιες καταστάσεις είναι εύκολα κατανοητές από άτομα με οδηγική εμπειρία, ειδικά από άτομα που είναι εξοικειωμένα με ηλεκτρικά οχήματα.
Η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται από τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας μπορεί να αναφέρεται σε μια αναφορά από τα μέσα ενημέρωσης της ηπειρωτικής Κίνας τον Σεπτέμβριο του 2024.
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας της Κίνας καταναλώνει 21,4 kWh ανά χιλιόμετρο
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια ως ενέργεια, καθιστώντας την ανέγερση εναέριων γραμμών επαφής ζωτικής σημασίας. (Εικόνα Ιστού)
Τα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν τον Huang Jin, αναπληρωτή μηχανικό του Ινστιτούτου Ερευνών Locomotive & Car of China Academy of Railway Sciences Group , να λέει ότι οι δοκιμές διεξήχθησαν χρησιμοποιώντας τα τρέχοντα κύρια μοντέλα CRH380A, CRH380B, CR400AF και CR400BF σε σχηματισμούς 8 αυτοκινήτων (8 βαγόνια).
Αυτά τα τρένα εκτελούσαν ένα ταξίδι μετ' επιστροφής στον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Πεκίνου-Σανγκάης με ταχύτητα 350 km/h, καλύπτοντας συνολική απόσταση 2.636 km. Η κατανάλωση ενέργειας για το ταξίδι ήταν 56.931 kWh, 61.861 kWh, 51.364 kWh και 55.490 kWh, αντίστοιχα.
Με βάση αυτό, η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά χιλιόμετρο για αυτά τα τέσσερα μοντέλα τρένων υψηλής ταχύτητας είναι 21,6 kWh, 23,5 kWh, 19,5 kWh και 21,1 kWh, αντίστοιχα, με μέσο όρο 21,4 kWh.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των τρένων υψηλής ταχύτητας σχετίζεται με την ταχύτητα λειτουργίας τους. Λοιπόν, πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνουν τα σχετικά πιο αργά τρένα που λειτουργούν με ταχύτητα 250 km/h;
Αποδεικνύεται ότι τα τρένα που τρέχουν με 250 km/h καταναλώνουν σχεδόν τη μισή ηλεκτρική ενέργεια από εκείνα που τρέχουν με 350 km/h, μια σημαντική διαφορά.
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Πεκίνου-Σαγκάης κοστίζει 50.000 RMB σε ηλεκτρική ενέργεια για ένα ταξίδι μετ' επιστροφής;
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Πεκίνου-Σαγκάης είναι η πιο αντιπροσωπευτική και πιο πολυσύχναστη διαδρομή τρένου στην Κίνα. Η εικόνα δείχνει ένα τρένο υψηλής ταχύτητας Πεκίνο-Σαγκάη. (Εικόνα Ιστού)
Σύμφωνα με στοιχεία από τον Αύγουστο του 2021 που επικαλούνται αναφορές μέσων ενημέρωσης, το τρένο CR300AF Fuxing, που λειτουργεί με ταχύτητα 250 km/h, καταναλώνει περίπου 7.200 kWh ηλεκτρικής ενέργειας όταν είναι πλήρως φορτωμένο σε απευθείας ταξίδι από το Nanning, την πρωτεύουσα του Guangxi, στο Guangzhou, την πρωτεύουσα της Guangdong, καλύπτοντας 5 km2 συνολική απόσταση. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 12,8 kWh/km.
Για να τονίσουμε για άλλη μια φορά, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση ενέργειας, και τα παραπάνω στοιχεία είναι απλώς για αναφορά, ώστε ο καθένας να έχει μια γενική ιδέα για το μέγεθος της χρήσης ισχύος του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας.
Εάν δεν έχετε ιδέα για το πόσες kWh είναι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την οικιακή χρήση ηλεκτρικής ενέργειας ως αναφορά: ένα τυπικό νοικοκυριό τριών ατόμων στο Χονγκ Κονγκ χρησιμοποιεί περίπου 275 kWh ηλεκτρικής ενέργειας το μήνα. χρειάζονται περίπου 50 έως 70 kWh για να φορτιστεί πλήρως ένα ηλεκτρικό όχημα.
Το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας στην ηπειρωτική Κίνα είναι φθηνότερο από ό,τι στο Χονγκ Κονγκ.
Για παράδειγμα, για χρήστες υψηλής χρήσης στο Shenzhen (η ηλεκτρική ενέργεια υψηλής χρήσης είναι πιο ακριβή από τη χαμηλή χρήση), η τιμή ανά kWh-ώρα στα μέσα του 2024 είναι περίπου 0,963 RMB.
Με βάση αυτόν τον υπολογισμό, το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για ένα ταξίδι μετ' επιστροφής μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης με τρένο που τρέχει με ταχύτητα 350 km/h είναι περισσότερο από 50.000 RMB.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας τρέχουν πιο γρήγορα με την ίδια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας λειτουργούν με ταχύτητα έως και 350 km/h, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στον κόσμο. (Εικόνα Ιστού)
Φυσικά, όταν συγκρίνουμε τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τρένα υψηλής ταχύτητας με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε κατοικίες, υπάρχουν διαφορές σε πολλές πτυχές, όπως η τάση. και ο υπολογισμός του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας των τρένων υψηλής ταχύτητας με βάση τους οικιακούς ρυθμούς ηλεκτρικής ενέργειας θα οδηγήσει αναμφίβολα σε απόκλιση.
Επιπλέον, το 2023, υπήρχαν δημοσιεύσεις σε ξένες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ισχυρίζονταν ότι η κατανάλωση ενέργειας των κινεζικών τρένων υψηλής ταχύτητας είναι τεράστια, με κάθε τρένο να καταναλώνει 10.000 kWh/km, ενώ τα ιαπωνικά τρένα Shinkansen χρησιμοποιούν μόνο 43 kWh/km.
Τώρα όλοι γνωρίζουμε ότι οι 10.000 kWh είναι ένας εξαιρετικά παράλογος αριθμός, ενώ οι 43 kWh του τρένου Shinkansen θεωρούνται λογικές από τους ειδικούς.
Ωστόσο, πιστεύεται ότι ο αριθμός των 43 kWh αναφέρεται σε ένα σετ συρμών 16 αυτοκινήτων σειράς 500. όταν μετατρέπεται σε συρμό με 8 αυτοκίνητα, η κατανάλωση ενέργειας/χλμ είναι περίπου 21,5 kWh, η οποία είναι ουσιαστικά ίδια με την 21,4 kWh της Κίνας.
Είναι σημαντικό, ωστόσο, να σημειωθεί ότι τα κινεζικά τρένα που καταναλώνουν 21,4 kWh/km λειτουργούν με ταχύτητα 350 km/h, ενώ η μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας των τρένων Shinkansen της Ιαπωνίας είναι μόνο 300 km/h.