Τρίτη 4 Μαρτίου 2025

Κιουτσούκης για Τέμπη: “Αποκλείεται να μετέφεραν κάτι εύφλεκτο στην καμπίνα του οδηγού” – Η εκτίμησή του για την έκρηξη

Φωτογραφία: Intime

Τη δική τους εκτίμηση σχετικά με την πυρόσφαιρα που σημειώθηκε κατά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών έκαναν σήμερα μιλώντας στον Status FM και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Βενιέρη και Βιργινία Δημαρέση, ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train Νίκος Κιουτσούκης και ο μηχανολόγος μηχανικός με εξειδίκευση ως μηχανικός καύσεων και αναφλέξεων Κώστας Κάσος.

thestival.gr

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, οι ηλεκτράμαξες φέρουν αεροφυλάκια που περιέχουν πεπιεσμένο αέρα 10 ατμόσφαιρες. «Οι ηλεκτράμαξες δουλεύουν με ηλεκτρική ενέργεια και με ηλεκτρογεννήτρια, μαζί με αυτά υπάρχουν και τα αεροφυλάκια. Είναι τριπλάσια από μία φιάλη υγραερίου αυτά, περιέχουν 10 ατμόσφαιρες σε πίεση αέρα. Αυτό όταν γίνεται ένα τέτοιο βραχυκύκλωμα σε δύο γραμμές επαφής, που η κάθε μία μεταφέρει 25.000 volt με τη σύγκρουση από κει και μετά όλα αυτά μεταφέρθηκαν και βραχυκύκλωσαν όλα τα συστήματα μες στην ηλεκτράμαξα», είπε.

Η δήλωση Κιουτσούκη για τα αεροφυλάκια:

«Συμβουλεύονται καθηγητές χωρίς να κάνουν την καίρια ερώτηση: γιατί δεν κάνουν ένα απλό πείραμα αναπαράγοντας τις συνθήκες», διερωτήθηκε ο μηχανολόγος μηχανικός Κώστας Κάπος. «Ένα ηλεκτρικο τόξο 25.000 volt δημιουργεί συνθήκες 5000 βαθμών κελσίου, όσο η επιφάνεια του ήλιου και το πρώτο βίντεο μας δείχνει δυο – τρεις γαλάζιες λάμψεις από βραχυκυκλώματα», εξήγησε.
“Αποκλείεται να μετέφεραν κάτι εύφλεκτο στην καμπίνα του οδηγού”

Όπως τόνισε ο κ. Κιουτσούκης η φόρτωση των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών γίνεται σε χώρο της Hellenic Train που δεν έχει κάμερες. «Αυτό απαντάει στο γιατί ο ΟΣΕ δεν έχει βίντεο από τις φορτώσεις που έγιναν στην εμπορική αμαξοστοιχία», σημείωσε. «Έχει όμως τελωνειακό υπάλληλο, δεν μπορεί να γίνει φόρτωση χωρίς ελεγχθεί το φορτίο από τον τελωνειακό. Αν μπόρεσαν 8 άνθρωποι και σύστησαν εγκληματική οργάνωση για να μεταφέρουν λαθραία εμπορεύματα είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να το ψάξει η δικαιοσύνη», εξήγησε. «Δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι συνάδελφοί μου μηχανοδηγοί, που βρέθηκαν νεκροί στη μηχανή στην εμπορική αμαξοστοιχία, αυτοί οι άνθρωποι στον θάλαμο οδήγησης μπόρεσαν και φόρτωσαν δεξαμενή 2,5 τόνων. Αυτό δεν χωράει ούτε από την πόρτα του θαλάμου οδήγησης! Πλαστικά μπιτόνια δεν αντέχουν αυτό το υλικό που λέει ο κ. Λακαφώσης, θα είχαν λιώσει δεν μεταφέρονται με τέτοιο τρόπο, ένα υλικό που το βάζεις για να φτιάξεις την βενζίνη όπως το ξυλόλιο», είπε.

«Βρήκαν και απομόνωσαν μία μόνο ουσία από τις χιλιάδες που παρήχθησαν από την καύση», δήλωσε ο Κώστας Κάπος τονίζοντας πως επρόκειτο μόνο για ίχνη ξυλολίου.

«Το πόρισμα αυτό γράφτηκε από πολιτικούς μηχανικούς οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση»

«Δεν ήρθε κανένας τεχνικός σύμβουλος ούτε κάποιο μέλος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ να μας ρωτήσει», δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train Νίκος Κιουτσούκης δείχνοντας πως πολλοί που ασχολούνται με το θέμα δεν ρώτησαν τους καθ’ ύλην αρμόδιους. «Οι δικοί μου συνάδελφοι, αυτοί που ήταν η ομάδα βοηθείας που πήγαν να βοηθήσουν εκείνη τη μέρα, ήταν από την πρώτη στιγμή εκεί στο πεδίο, εγώ βρέθηκα τη δεύτερη μέρα στο πεδίο και τα είδα από κοντά άλλα βασίζομαι και στις μαρτυρίες των συναδέλφων μου, αυτά τα οποία βλέπουν οι πραγματογνώμονας των οικογενειών που δεν βρέθηκαν στο πεδίο, είναι από φωτογραφικό υλικό και από βιντεοληπτικό υλικό είναι μία δευτερογενής έρευνα», τόνισε.
«Το πόρισμα αυτό γράφτηκε από πολιτικούς μηχανικούς οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση», σημείωσε ο κ. Κάπος. «Ακριβώς επειδή επιτροπή αυτή δεν έχει την εμπειρία να μελετήσει αυτό το πράγμα, απευθύνθηκε στο πανεπιστήμιο της Γάνδης και μάλιστα στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών όχι Μηχανολόγων Μηχανικών, οι οποίοι έκανα μία ρευστοδυναμική ανάλυση του φαινομένου των καυσίμων, δεν άγγιξαν καθόλου ούτε την ύπαρξη ηλεκτρικού τόξου, ούτε τη δυνατότητα του ελαίου σιλικόνης να διασπαστεί και να αναφλεγεί, τίποτα από αυτά και οι προσομοιώσεις έγιναν υπό την επίβλεψη του κυρίου Λακαφώση, σαν να τις κατηύθηνε ο κύριος Λακαφώσης, να τους έδινε στοιχεία και όπως ξέρουμε σε κάθε πρόγραμμα υπολογιστή σκουπίδια να του δώσεις σκουπίδια θα σου δώσει», είπε. «Αυτό θα έπρεπε από τον ΕΔΟΑΣΑΑΜ να θεωρηθεί σύγκρουση συμφερόντων», τόνισε ο κ. Κάπος για το γεγονός ότι τεχνικοί σύμβουλοι των συγγενών θυμάτων έδιναν στοιχεία στην επιτροπή.

«Ευελπιστώ οτι θα έχουμε καλύτερες απαντήσεις από τη Λωζάνη γιατί έμαθα ότι Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχει απευθυνθεί εκει», σημείωσε ο κ. Κάπος.

«Σε μια σωστή εκτίμηση -και είναι ο μόνος σωστός πραγματογνώμονας- ήταν ο Βέλγος τεχνικός, αυτός ο άνθρωπος παρουσίασε την κατάσταση όπως ακριβώς πιστεύω ότι είναι», τόνισε.

«Παρουσίασαν ως ειδικούς πραγματογνώμονες -που δεν είναι πραγματογνώμονες είναι τεχνικοί σύμβουλοι- πραγματογνώμονες είναι αυτοί που ορίζει το δικαστήριο, αλλά παρουσίασαν ανθρώπους οι οποίοι διατείνονταν ότι ήταν μηχανολόγοι αεροναυπηγοί κ.τ.λ. χημικοί μηχανικοί που έψαξα στα μητρώο των τεχνικού επιμελητηρίου που είναι όλοι οι διπλωματούχοι μηχανικοί και δεν ήταν εκεί», είπε ο κ. Κάπος.

«Μύρισαν παραδάκι κι έχουν πλακώσει σαν τις μύγες»

«Η μοιρασιά έχει γίνει 50% συγγενείς, 30% δικηγόροι και 20% τεχνικοί σύμβουλοι. Ζητάς από αυτούς να σου δώσουν μία τεχνική εικόνα;», διερωτήθηκε ο κ. Κάπος λέγοντας «Μύρισαν παραδάκι κι έχουν πλακώσει σαν τις μύγες».
«Χάσαμε 11 συναδέλφους σε αυτό το δυστύχημα δεν μπορούμε να αφήνουμε τον καθένα να αμαυρώνει την τιμή και την υπόληψή τους»

Αιχμές άφησε και ο Νίκος Κιουτσούκης.

Ο Νίκος Κιουτσούκης αναφέρθηκε και στις επιθέσεις που δέχονται όσοι δεν υποστηρίζουν όσα λένε κάποιοι. «Η τοξικότητα στην ελληνική κοινωνία είναι τέτοια που ο κόσμος πιστεύει ό,τι ακούει και όχι ό,τι βλέπει. Εμείς ως άνθρωποι οι οποίοι είμαστε μία οικογένεια, η σιδηροδρομική οικογένεια, που έχασε 11 συναδέλφους σε αυτό το δυστύχημα δεν μπορούμε να αφήνουμε τον καθένα να αμαυρώνει την τιμή και την υπόληψή τους και να σπηλώνει τη μνήμη τους», είπε.