Κυριακή 30 Μαρτίου 2025

Καταπληκτική νέα γραμμή τρένου 193 δισεκατομμυρίων λιρών που θα κάνει τη Μέση Ανατολή πολύ πλουσιότερη

Μια νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει έξι χώρες της Μέσης Ανατολής θα κάνει την περιοχή πολύ πιο πλούσια, προσθέτοντας δισεκατομμύρια στις οικονομίες της μόλις ολοκληρωθεί.

express.co.uk

Ένα νέο μέγα έργο στη Μέση Ανατολή θα κατασκευάσει μια τεράστια σιδηροδρομική γραμμή που θα προσθέσει δισεκατομμύρια στις οικονομίες των έξι χωρών που σχεδιάζει να συνδέσει. Το Gulf Rail Mega Project ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2009 και ήταν μακρύς ο δρόμος για να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται τώρα, με πολλά ακόμη να γίνουν πριν ολοκληρωθεί. Χώρες που καλύπτονται από τεράστιες ερήμους θα συνδεθούν εύκολα με τους ανθρώπους να μπορούν να μετακινούνται μέσα από αυτές με ευκολία και άνεση.

Το εντυπωσιακό μέγα έργο στοχεύει να συνδέσει τα έξι κράτη μέλη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (ΣΣΚ), τα οποία είναι η Σαουδική Αραβία , τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ, το Κουβέιτ, το Μπαχρέιν και το Ομάν. Θα εκτείνεται σε εκπληκτικά 2.177 χιλιόμετρα (1.352 μίλια). Το έργο ανακοινώθηκε σε μια προσπάθεια να μειωθεί η εξάρτηση από τα οδικά οχήματα και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία εμπορευμάτων και επιβατών. Αυτό θα έχει ως αρνητικό αποτέλεσμα την προώθηση της περιφερειακής οικονομικής ολοκλήρωσης, λένε αξιωματούχοι. Ενώ υπήρξαν πολλές αποτυχίες από την πρώτη έναρξη του έργου, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το έτος 2030.

Ο ιστότοπος του GCC αναφέρει: «Το σιδηροδρομικό έργο του GCC θα αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό άλμα στη συνδεσιμότητα και την ολοκλήρωση στην περιοχή του Κόλπου, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στο ενδοεμπορικό εμπόριο και στην ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών και των κατοίκων μεταξύ των κρατών του Συμβουλίου.

Το κόστος αυτού του μεγάλου έργου αναμένεται να κοστίσει έως και 167 δισεκατομμύρια δολάρια και 250 δισεκατομμύρια δολάρια (193 δισεκατομμύρια £). Η αρχική αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης ήταν το 208. Ωστόσο, το 2016, αυτό μετατέθηκε για το 2021. Έκτοτε έχει μετατεθεί πίσω στο 2030, 22 χρόνια μετά την πρώτη ανακοίνωση.

Από πέρυσι, το έργο βρισκόταν ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού του. Κάθε μέλος του GCC είναι υπεύθυνο για την κατασκευή του τμήματος του σιδηροδρόμου εντός των συνόρων του. Αυτό το είδος διακρατικής συνεργασίας μπορεί να φέρει πολλά ζητήματα, όπως συνέβη με το Gulf Rail.