
connectorsupplier.com
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας, η ηλεκτροκίνηση και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνουν τα παγκόσμια σιδηροδρομικά δίκτυα. Δύο αιώνες μετά την εξέλιξή της, η σιδηροδρομική βιομηχανία βρίσκεται σε μια περίοδο ραγδαίων και μεταμορφωτικών αλλαγών. Οι εισερχόμενες τεχνολογίες περιλαμβάνουν τρένα εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας που μπορούν να κινούνται με 250 χιλιόμετρα την ώρα, ηλεκτρικά και υβριδικά σιδηροδρομικά συστήματα και δίκτυα επικοινωνίας και επιμελητείας που συνδέουν τρένα, σιδηροδρομικούς φορείς, επιβάτες, φορτωτές φορτίου και τις περιβάλλουσες υποδομές για μεγαλύτερη ορατότητα και λειτουργική αποτελεσματικότητα. Τώρα η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει αυτές τις τεχνολογίες για να αλλάξει περαιτέρω τον τρόπο συντήρησης και διαχείρισης των σιδηροδρόμων. Οι προηγμένες διασυνδέσεις αποτελούν μέρος της εικόνας.
"Οι σιδηρόδρομοι είναι ένας απαιτητικός κλάδος και τα σιδηροδρομικά δίκτυα δεν είναι ομοιογενή. Είναι πραγματικά αποκλίνοντα μεταξύ διαφορετικών χωρών, διαφορετικών τύπων εδάφους και έχουν διαφορετικές τεχνολογίες επί του σκάφους", δήλωσε ο Detmar Saalmann, Weidmüller. Η εταιρεία έχει 50 χρόνια εμπειρίας στους σιδηροδρόμους, με πολλαπλά τμήματα και μια αποκλειστική γκάμα προϊόντων αφιερωμένη στις σιδηροδρομικές τεχνολογίες. "Έχουμε ένα τμήμα που εξετάζει βαθιά την τεχνολογία AI και έχουμε δημιουργήσει λογισμικό για αυτοματοποιημένη μηχανική εκμάθηση. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργείτε μοντέλα επιχειρήσεων ή μονάδων δεδομένων και να δημιουργείτε μονάδες πρόβλεψης για τη δημιουργία καλύτερων πληροφοριών, οι οποίες βελτιώνουν την απόδοση σε όλη τη λειτουργία. Αυτό συμβαίνει στους σιδηροδρόμους καθώς και στην αγορά μηχανημάτων. Η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει αξία και στις σιδηροδρομικές λειτουργίες."
Οι σύνδεσμοι HDC της Weidmuller χρησιμοποιούνται σε διάφορα σιδηροδρομικά συστήματα.
Η τεχνητή νοημοσύνη παρακολουθεί και διαμορφώνει τις σιδηροδρομικές εξελίξεις
Ένας τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει τους σιδηροδρόμους είναι μέσω της ικανότητάς της να παρακολουθεί μεμονωμένα τρένα και υποδομές. "Μου δίνει την ευκαιρία να λάβω έγκαιρα πληροφορίες σχετικά με μια βλάβη, ακόμη και το χρονοδιάγραμμα για το πότε θα συμβεί. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να δώσουμε πληροφορίες στο κέντρο λειτουργίας και στο κατάστημα συντήρησης και να βγάλουμε το τρένο εκτός λειτουργίας πριν παρουσιαστεί το πρόβλημα. Αυτό θα μειώσει τον απρογραμμάτιστο χρόνο διακοπής λειτουργίας", είπε ο Saalmann.
Εκτός από την προγνωστική συντήρηση σε μεμονωμένες μονάδες, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των συνολικών σιδηροδρομικών συστημάτων. Η παγκόσμια σιδηροδρομική βιομηχανία είναι εξαιρετικά ποικιλόμορφη, με διαφορετικά επίπεδα εκσυγχρονισμού, πολλούς τύπους και κατασκευαστές σιδηροδρομικών υποδομών και τροχαίου υλικού, καθώς και πρότυπα εξαρτημάτων και ασφάλειας για κάθε χώρα. Οι προμηθευτές εξαρτημάτων πρέπει να αξιολογούν κάθε μοναδικό αίτημα πελάτη για να καθορίσουν ή να αναπτύξουν προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις διαθέσιμες ανάγκες καθώς και θα παρέχουν μελλοντική απόδοση.
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνεται σε περισσότερα σιδηροδρομικά συστήματα, οι διαδικασίες μηχανικής εκμάθησης διαθέτουν μεγαλύτερα σύνολα δεδομένων από τα οποία μπορούν να αντληθούν προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις των σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς και τρέχοντες παράγοντες απόδοσης. «Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τα βήματα ανάπτυξής τους», δήλωσε ο Saalmann. "Μπορεί να εντοπίσει τα αδύναμα σημεία σε όλο το σύστημα, χάρη στην ανάλυση δεδομένων AI εδώ. Κάθε επόμενη καινοτομία θα λαμβάνει υπόψη τις πληροφορίες AI."

Ηλεκτρικοί άλτες από βαγόνι σε βαγόνι από τη Weidmüller
Η binder ενισχύει τις σειρές προϊόντων της για να ανταποκρίνεται στις αυστηρές απαιτήσεις των σιδηροδρομικών περιβαλλόντων ενώ εξυπηρετεί εφαρμογές όπως υποδομές επικοινωνίας που βασίζονται σε Ethernet, συστήματα παρακολούθησης που βασίζονται σε κάμερα και υπηρεσίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επιβατών.
"Η βιομηχανία των σιδηροδρόμων και ο τομέας των μεταφορών γίνονται όλο και πιο ψηφιακοί. Αυτήν τη στιγμή προσαρμόζουμε τις υποδοχές με κωδικό M12-X για τις συγκεκριμένες εφαρμογές σε αυτές τις αγορές-στόχους. Οι υποδοχές μας θα χρησιμοποιηθούν σε δομές επικοινωνίας κορμού με υψηλούς ρυθμούς δεδομένων καθώς και σε συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επιβατών", εξηγεί ο Dieter Sandula, Product Manager στο binder.
Επιπλέον, οι αναδυόμενες εφαρμογές επιβάλλουν ακόμη αυστηρότερα πρότυπα. Για παράδειγμα, οι σύνδεσμοι για σιδηροδρομικά συστήματα πρέπει να υποβληθούν σε πρόσθετες δοκιμές κραδασμών και κραδασμών σύμφωνα με το DIN EN 61373. Η επιτυχία αυτών των δοκιμών διασφαλίζει ότι οι σύνδεσμοι παραμένουν πλήρως λειτουργικοί, ακόμη και κατά τη διάρκεια βραχυπρόθεσμων καταπονήσεων όπως αυτές που συναντώνται στις εργασίες διακλάδωσης ή ζεύξης.
Οι υποδοχές με κωδικό M12-X του βιβλιοδέτη διασφαλίζουν αξιόπιστη μετάδοση δεδομένων σύμφωνα με το πρότυπο Cat6A και συμμορφώνονται με το πρότυπο DIN EN 61076-2-109 για μηχανική αντοχή, αντοχή σε κραδασμούς και αποτελεσματική στεγανοποίηση για συνδέσμους που χρησιμοποιούνται σε βιομηχανικά και σκληρά περιβάλλοντα.
Πιο καθαρή ράγα
Οι τεχνολογίες υδρογόνου και ηλεκτρικών τρένων ενσωματώνονται σε περισσότερους σιδηροδρόμους καθώς οι χώρες κάνουν μεγαλύτερα βήματα προς την ενεργειακή απόδοση και τη βιωσιμότητα. "Μια γενική τάση στην αγορά είναι η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και η φιλική προς το κλίμα κινητικότητα. Στο παρελθόν, όλοι οδηγούσαν στις μητροπολιτικές περιοχές. Τώρα έχουν κολλήσει στην κίνηση. Φυσικά πρέπει να βρούμε άλλες λύσεις και η μία είναι ένα καλύτερο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας. Οι λύσεις μεταφορών μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τα έξυπνα τηλέφωνα. Θα το ονομάσω ψηφιοποίηση.
Μέσα στα ίδια τα τρένα, ο Saalmann βλέπει ευκαιρίες για παραγωγή ενέργειας μέσω ηλιακών κυψελών ή ανάκτηση ενέργειας μέσω τεχνολογιών αναγεννητικής πέδησης. "Θα πρέπει επίσης να μπορούμε να αποθηκεύουμε αυτήν την ενέργεια σε μια μπαταρία. Αυτή θα είναι, φυσικά, νέα τεχνολογία και υποστηρίζουμε όλες αυτές τις τάσεις και την αναπτύσσουμε μαζί με την αγορά της σιδηροδρομικής βιομηχανίας."
Τρένα υψηλής ταχύτητας, υψηλής ισχύος (και διασυνδέσεις)
Καθώς τα τρένα εκσυγχρονίζονται, οι απαιτήσεις τους σε ισχύ αυξάνονται, ασκώντας πίεση στα εξαρτήματα μέσα στις σιδηροδρομικές τεχνολογίες και στις συνδεδεμένες υποδομές. Αυτό έχει προκαλέσει τους προμηθευτές να δημιουργήσουν νέα προϊόντα που υποστηρίζουν τις απαιτήσεις ενός σκληρού περιβάλλοντος, σκληρού λειτουργικού περιβάλλοντος που γίνεται επίσης μια μήτρα νέων τεχνολογιών.
"Πριν από 50 χρόνια, το χαρτοφυλάκιο της Weidmüller αντικατόπτριζε λίγο πολύ τις ανάγκες της κατασκευής ντουλαπιών και του ελέγχου των συστημάτων τρένων. Το σύστημα inverter, το σύστημα θυρών, το κλιματιστικό, η υποδομή στο έδαφος και τα εξαρτήματα στην πλευρά της τροχιάς. Από εκεί, μπήκαμε στους συνδέσμους, τις καλωδιώσεις πεδίου και οι σύνδεσμοι έγιναν βυσματοποιήσιμοι. βαθύτερα μέσα στο εύρος υψηλής ισχύος — Υποδοχές HDC HP High Power — οι οποίες αναλαμβάνουν τώρα τη σύνδεση κινητήρα υψηλού ρεύματος και υψηλής τάσης». είπε ο Σάαλμαν.

Υποδοχή HPC SNAP-IN από τη Weidmüller
«Όπως μπορείτε να φανταστείτε, τα τρένα υψηλής ταχύτητας σημαίνουν περισσότερη κατανάλωση ενέργειας, εκτός από συστήματα κλιματισμού, άνεσης και ψυχαγωγίας επί του σκάφους», είπε. "Η ανάγκη διανομής ισχύος στα τρένα αυξάνεται επίσης, πράγμα που σημαίνει ότι τα εμπλεκόμενα εξαρτήματα πρέπει να χειρίζονται υψηλότερα ρεύματα και υψηλότερες θερμοκρασίες. Εξετάζουμε συνεχώς υλικά που αντέχουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες και αναπτύσσουμε προϊόντα που εξυπηρετούν αυτές τις ανάγκες."