
Η συνάντησή τους έγινε στο γραφείο του Απόστολου Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες
Η δυνατότητα δημιουργίας γραμμής τραμ στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα συνδέει το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» με τον σταθμό των ΚΤΕΛ στη δυτική είσοδο της πόλης, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη και του Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολου Τζιτζικώστα.
ΤyposThes
Η συνάντηση έλαβε χώρα στο γραφείο του Ευρωπαίου Επιτρόπου, στο πλαίσιο της παρουσίας του Δημάρχου στη βελγική πρωτεύουσα για τη σύγκληση της εναρκτήριας Ολομέλειας της Επιτροπής των Περιφερειών, στην οποία συμμετέχει ως μέλος.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το κοινό τους όραμα για την υλοποίηση ενός έργου που θα ενισχύσει τις δημόσιες μεταφορές της πόλης με ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον, ένα μέσο το οποίο εναρμονίζεται πλήρως με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και τις προτεραιότητες του δικτύου των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εξετάστηκαν οι προοπτικές του έργου και συμφωνήθηκε να διερευνηθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους.
Η κοινή αυτή πρωτοβουλία θεωρείται σημαντική για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται πως όπως δήλωσε σχετικά στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Σπύρος Βούγιας: «το τραμ θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το μετρό, με δεδομένο ότι έχει ήδη γίνει η βασική γραμμή και είναι κοντά στην ολοκλήρωσή της αυτή της Καλαμαριάς, όμως δεν καλύπτεται η κάτω διαδρομή, δηλαδή ο άξονας Βασ, Όλγας, Τσιμισκή κλπ που μεταφέρει καθημερινά χιλιάδες Θεσσαλονικείς. Εμείς σκεφτήκαμε με το τραμ να επεκτείνουμε την σύνδεση προς αεροδρόμιο και ΚΤΕΛ ενώνοντας δύο τερματικούς στα άκρα της πόλης. Στραφήκαμε προς αυτή την ιδέα με δεδομένο πως όπως ανέφερε και ο υπουργός δεν φαίνεται να είναι το αεροδρόμιο στις προτεραιότητες για τις μελλοντικές επεκτάσεις και ότι το μετρό θα πάει πρώτα στις δυτικές συνοικίες, όταν βρει χρηματοδότηση. Προσανατολιστήκαμε λοιπόν να προτείνουμε κάτι που δεν είναι ανταγωνιστικό. Και που θα μπορούσε να γίνει με ευρωπαϊκά χρήματα εφόσον το κόστος κατασκευής είναι χαμηλό. Θα αναζητηθούν γρήγορες και φτηνές λύσεις από ελαφρά συστήματα σιδηροδρομικής σταθερής τροχιάς που υπάρχουν στο εμπόριο και έχουν εξελιχθεί. Δεν χρειάζονται μεγάλα έργα υποδομής και υπάρχει μεγάλη ευελιξία στην κατασκευή τους. Επίσης υπάρχουν και συρμοί που κινούνται χωρίς ράγες, σε έναν άξονα που καλύπτεται ούτως ή άλλως από λεωφορεία. Ένα τραμ κοστίζει λιγότερο από το μετρό. Υπολογίζουμε περί τα 5εκ το χλμ για διαδρομή 20χλμ. Και το έργο θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια».
Όσο για την αναζήτηση χρηματοδότησης ανέφερε πως αυτή την εβδομάδα κατά την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες ο κ. Αγγελούδης θα συναντηθεί με τον αρμόδιο Ευρωπαίο Επίτροπο κ. Απόστολο Τζιτζικώστα για να δει αν μπορεί να γίνει ένταξη σε πρόγραμμα βιώσιμης κινητικότητας. Η ΕΕ χρηματοδοτεί τέτοια μέσα μεταφοράς σε πόλεις που έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα κλιματικής ουδετερότητας, γιατί συμβάλλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, πόσο μάλλον σε μια πόλη που είναι ήδη βεβαρυμμένη».
Για τον σχεδιασμό του έργου είπε πως «θα ακολουθεί τον άξονα Εθνικής Αντιστάσεως, Βασ.Ολγας, Τσιμισκή με επιστροφή την ίδια περίπου διαδρομή ή με μικρές παραλλαγές πχ Μητροπόλεως. Το τραμ δεν θα επιβαρύνει το χώρο που κινείται η οδική κυκλοφορία. Θα μπορεί να κινείται από την πλευρά που υπάρχει λωρίδα λεωφορείων. Ένας τέτοιος συρμός με 4-5 βαγόνια θα μπορούσε να οδηγήσει στο να έχουμε λιγότερα λεωφορεία στον άξονα αυτό και καλύτερες ταχύτητες. Και τα λεωφορεία που θα περίσσευαν θα μπορούσαν να καλύψουν άλλες διαδρομές που τώρα έχουν λιγότερα δρομολόγια».