
Φωτογραφία: asiasentinel.com
Το Βιετνάμ ενέκρινε σχέδια την Τετάρτη για ένα σιδηροδρομικό έργο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Κίνα, με στόχο την ενίσχυση των συγκοινωνιακών συνδέσεων μεταξύ των δύο κομμουνιστικών εθνών.
news.az
Το Βιετνάμ ενέκρινε σχέδια την Τετάρτη για έναν σιδηρόδρομο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Κίνα, ενισχύοντας τους δεσμούς μεταξύ των δύο κομμουνιστικών χωρών, αναφέρει το News.Az επικαλούμενο ξένα μέσα.
Σε όλη την περιοχή, η Κίνα χρηματοδοτεί τους σιδηροδρόμους στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road, η οποία χρηματοδοτεί έργα υποδομής παγκοσμίως, αλλά έχει δεχθεί πυρκαγιά με μια σειρά σχεδίων που έχουν σταματήσει ή βυθίζονται σε διαμάχες. Ακολουθούν μερικές από τις βασικές δόσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ασίας που υποστηρίζεται από την Κίνα:
Ινδονησία: Πρώτα η Νοτιοανατολική Ασία
Η Ινδονησία ξεκίνησε τον πρώτο σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας της Νοτιοανατολικής Ασίας τον Οκτώβριο του 2023, μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο που υποστηρίζεται από την Κίνα 7 δισεκατομμύρια δολάρια συνδέει την πρωτεύουσα Τζακάρτα με την πόλη Μπαντούνγκ σε 45 λεπτά - μειώνοντας το ταξίδι κατά περίπου δύο ώρες. Κατασκευάστηκε από μια κοινοπραξία τεσσάρων κρατικών εταιρειών της Ινδονησίας και της China Railway International Co του Πεκίνου, αρχικά είχε προγραμματιστεί να κοστίσει λιγότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια και να ολοκληρωθεί έως το 2019. Ωστόσο, οι κατασκευαστικές προκλήσεις και η πανδημία οδήγησαν σε καθυστερήσεις και αύξηση των δαπανών. Ωστόσο, ο τότε πρόεδρος της Ινδονησίας Joko Widodo χαιρέτισε το άνοιγμα του ως σύμβολο εκσυγχρονισμού.
Λάος: Εν κινήσει
Το Λάος αποκάλυψε τον σιδηρόδρομο κατασκευής 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Κίνα το 2021, φέρνοντας ελπίδες για οικονομική ώθηση παρά τις αντιδράσεις, αφού χιλιάδες αγρότες χρειάστηκε να εκδιωχθούν για να ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή. Η διαδρομή μήκους 414 χιλιομέτρων (260 μίλια) συνδέει την κινεζική πόλη Κουνμίνγκ με την πρωτεύουσα του Λάος, Βιεντιάν, με σχέδια για τη γραμμή υψηλής ταχύτητας να φτάσει τελικά στη Σιγκαπούρη. Το φτωχό σε υποδομές Λάος, μια απομονωμένη κομμουνιστική χώρα περίπου 7,4 εκατομμυρίων κατοίκων, είχε στο παρελθόν μόνο τέσσερα χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών. Ελπιζόταν ότι ο σιδηρόδρομος θα ενίσχυε την προβληματική τουριστική βιομηχανία της χώρας της Νοτιοανατολικής Ασίας, η οποία πάλευε να ανακάμψει από την πανδημία. Ωστόσο, οι ειδικοί εξέφρασαν επίσης ανησυχίες σχετικά με το εάν το Λάος με ταμειακά περιορισμένα χρήματα - όπου το δημόσιο χρέος αποτελούσε το 116% του ΑΕΠ το 2023 - θα μπορούσε ποτέ να αποπληρώσει το Πεκίνο.
Ταϊλάνδη: Μπροστά
Μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, η Ταϊλάνδη προχωρά με μια γραμμή υψηλής ταχύτητας που υποστηρίζεται από την Κίνα που πρόκειται να ανοίξει μερικώς το 2028. Το έργο των 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στοχεύει να επεκτείνει τη σύνδεση με το Κουνμίνγκ, το οποίο θα διασχίζει τη Μπανγκόκ μέσω Λάος μέχρι το 2032. Η Ταϊλάνδη έχει ήδη σχεδόν 5.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά το αργό οδικό δίκτυο είναι πολύ αργό. ποσοστά. Όταν ολοκληρωθεί πλήρως ο νέος σιδηρόδρομος, τρένα κινεζικής κατασκευής θα εκτελούν δρομολόγια από την Μπανγκόκ προς το Νονγκ Κάι, στα σύνορα με το Λάος, με ταχύτητα έως και 250 km/h. Σε αντίθεση με το Λάος, η Ταϊλάνδη υπέγραψε μια συμφωνία για την κάλυψη των δαπανών του έργου η ίδια και την έθεσε ως τρόπο ενίσχυσης της οικονομίας μέσω του εμπορίου με την Κίνα.
Κίνα-Κιργιστάν-Ουζμπεκιστάν
Ο πρόεδρος της Κιργιζίας Σαντίρ Τζαπάροφ εγκαινίασε τον Δεκέμβριο την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου που συνδέει την Κίνα, το Κιργιστάν και το Ουζμπεκιστάν, με την ελπίδα ότι θα χρησιμεύσει ως οδός ανεφοδιασμού προς την Ευρώπη. «Αυτή η διαδρομή θα εξασφαλίσει την προμήθεια αγαθών από την Κίνα στο Κιργιστάν και στη συνέχεια στην Κεντρική Ασία» και τις γειτονικές χώρες «συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας» και «ακόμη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση», είπε. Το έργο, το οποίο οι αρχές της Κιργιζίας εκτιμούν ότι μπορεί να κοστίσει έως και 8 δισεκατομμύρια δολάρια, περιλαμβάνει κατασκευή μέσα από βουνά και σε περιοχές μόνιμου παγετού, όπου το έδαφος δεν λιώνει ποτέ πλήρως.
Βιετνάμ: Σύνδεση με κόμβους παραγωγής
Το Βιετνάμ ενέκρινε αυτήν την εβδομάδα έναν σιδηρόδρομο 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εκτείνεται από το μεγαλύτερο βόρειο λιμάνι του στην Κίνα. Η γραμμή θα λειτουργεί μέσω ορισμένων από τους βασικούς κόμβους παραγωγής του Βιετνάμ, όπου βρίσκονται τα εργοστάσια Samsung, Foxconn και Pegatron, πολλά από τα οποία βασίζονται σε εξαρτήματα από την Κίνα. Μια άλλη γραμμή που δεν έχει ακόμη εγκριθεί προς την Κίνα θα συνδέει το Ανόι με την επαρχία Λανγκ Σον, διασχίζοντας περισσότερες περιοχές γεμάτες με εγκαταστάσεις παραγωγής.
Μαλαισία: Επιστροφή σε τροχιά
Η Μαλαισία αναβίωσε την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου σχεδόν 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων μεταξύ των λιμένων της ανατολικής και της δυτικής ακτής της. Το υποστηριζόμενο από την Κίνα έργο μήκους 665 χιλιομέτρων ξεκίνησε αρχικά το 2011 υπό τον πρώην ηγέτη Najib Razak, αλλά τέθηκε σε ισχύ λόγω διαφωνίας σχετικά με τις πληρωμές. Αφού ξεπέρασε πολλές προθεσμίες και προϋπολογισμούς, τώρα φαίνεται ότι θα είναι λειτουργικό έως το 2027.
Πακιστάν, Μιανμάρ, Φιλιππίνες
Στο Πακιστάν, ένας σιδηρόδρομος που συνδέει το νοτιοδυτικό λιμάνι Gwadar με τη βορειοδυτική επαρχία Xinjiang της Κίνας είναι εδώ και καιρό στα χαρτιά, αλλά δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Εάν το έργο προχωρήσει, μια κινεζική μελέτη του 2023 υπολόγισε μια εντυπωσιακή τιμή 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στη Μιανμάρ που χτυπήθηκε από το πραξικόπημα, οι συνομιλίες για την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου από το Mandalay στην επαρχία Yunnan της Κίνας φαίνεται να έχουν σταματήσει. Και στις Φιλιππίνες, τα σχέδια για τη χρηματοδότηση τριών σιδηροδρόμων από την Κίνα απέτυχαν μετά την αποχώρηση της Μανίλα από τις συνομιλίες το 2023 καθώς η διαμάχη στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας οξύνθηκε.