Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025

Στους επιβάτες τρένων χωρίς εισιτήρια θα πρέπει να δίνονται «κίτρινες κάρτες» αντί για πρόστιμα, λέει η Transport Focus

Η Transport Focus προέτρεψε όλους τους σιδηροδρομικούς φορείς στη Βρετανία να εισαγάγουν το σύστημα μετά από μια σειρά επιβατών που διώκονται για μικρά χρηματικά ποσά.
Εικών:Φωτογραφία: iStock
Οι επιβάτες τρένου που πιάνονται χωρίς εισιτήριο θα πρέπει να λάβουν προειδοποίηση «κίτρινη κάρτα» αντί για πρόστιμο για μια πρώτη παράβαση, λέει υπάλληλος φύλαξης.

Η Transport Focus προέτρεψε όλους τους φορείς εκμετάλλευσης στη Βρετανία να εισαγάγουν το σύστημα για να «κάνουν τα πράγματα πιο δίκαια για όλους».

Η πρόταση έρχεται αφότου τα μέσα ενημέρωσης τόνισαν μια σειρά υποθέσεων όπου επιβάτες διώκονταν για μικρά χρηματικά ποσά.

Ένας από αυτούς ήταν ο πτυχιούχος μηχανικός Sam Williamson, ο οποίος είπε στο blog του Sky News Money τον Οκτώβριο ότι είχε απειληθεί με δίωξη από τη Northern Rail, αφού αγόρασε κατά λάθος ένα άκυρο εισιτήριο £ 3,65 χρησιμοποιώντας την κάρτα του 16-25.

Η πλήρης τιμή του εισιτηρίου ήταν 5,50 £ - 1,85 £ περισσότερο.

Ο κ. Ουίλιαμσον χρησιμοποίησε το εισιτήριο για να επιβιβαστεί σε τρένο λίγο μετά τις 7 το πρωί, χωρίς να συνειδητοποιήσει ότι με τα ψιλά γράμματα των όρων της σιδηροδρομικής κάρτας το εισιτήριό του ήταν άκυρο. Ένας ελάχιστος ναύλος £12 ισχύει για κάθε εισιτήριο που αγοράζεται με railcard πριν τις 10 π.μ.

Η Northern σταμάτησε τη δράση της εναντίον του μετά από κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης.

Εικών:Η Northern Rail άσκησε 28.631 διώξεις κατά επιβατών σε τέσσερα χρόνια. Φωτογραφία: PA

Ο φορέας του κλάδου, η Rail Delivery Group, υπολόγιζε προηγουμένως ότι περίπου 240 εκατομμύρια λίρες χάνονται από τη φοροδιαφυγή στους βρετανικούς σιδηροδρόμους κάθε χρόνο.

Άλλες προσεγγίσεις που προτείνονται από την Transport Focus για την αντιμετώπιση του προβλήματος περιλαμβάνουν την εισαγωγή μιας ψηφιακής βάσης δεδομένων με σιδηροδρομικές κάρτες.

Αυτό θα επέτρεπε στους επιθεωρητές εισιτηρίων να ελέγξουν την καταλληλότητα ενός επιβάτη για έκπτωση, εάν λένε ότι η κάρτα σιδηροδρόμου έχει ξεχαστεί ή δεν μπορεί να φορτωθεί σε ένα τηλέφωνο.

Ο φύλακας θέλει επίσης αυξημένα μέτρα για την είσπραξη των ναύλων - όπως ασφαλή, κατάλληλα εμπόδια στους σταθμούς - ώστε οι επιβάτες να γνωρίζουν ότι θα τους ζητηθεί να προσκομίσουν ένα έγκυρο εισιτήριο στην αρχή και στο τέλος του ταξιδιού τους, καθώς και κατά τη διάρκεια αυτού.

Η Natasha Grice, διευθύντρια σιδηροδρόμων στο Transport Focus, δήλωσε: «Κατανοούμε και υποστηρίζουμε την αρχή ότι όλοι οι χρήστες των σιδηροδρόμων πρέπει να πληρώνουν το εισιτήριό τους, αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι επιβάτες που κάνουν ένα αθώο λάθος δεν τιμωρούνται άδικα.

«Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει ο κλάδος τώρα για να βελτιώσει τα πράγματα και η έρευνά μας μάς λέει ότι εάν ο σιδηρόδρομος θέλει να οικοδομήσει εμπιστοσύνη και εμπιστοσύνη, χρειάζεται μια βελτιωμένη προσέγγιση για την προστασία των εσόδων.

«Η ανάκτηση αυτών των χρημάτων θα μπορούσε να συμβάλει στην τόνωση των επενδύσεων σε υπηρεσίες, βελτιώνοντας τα πράγματα για τους επιβάτες».