Τι είπε για το μετρό της Θεσσαλονίκης
«Τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται ξαφνικά διά μαγείας όταν έχουν συσσωρευτεί επί πολλές δεκαετίες, γι' αυτό και υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, εγκεκριμένο από την ευρωπαϊκή επιτροπή για το πώς τα επόμενα χρόνια, εκτιμώ την επόμενη διετία, θα μπορέσουμε να έχουμε έναν ακόμα πιο ασφαλή σιδηρόδρομο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη.
Για τα επανειλημμένα προβλήματα στα τρένα
Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα επανειλημμένα προβλήματα στα τρένα τονίζοντας: «Επιβεβαιώνω ότι αυτά τα περιστατικά τα οποία βλέπουν το φως της δημοσιότητας προφανώς είναι αληθή, προφανώς χρήζουν αντιμετώπισης, αλλά δεν είναι σημερινά, γίνονται επί δεκαετίες δυστυχώς. Έχω δώσει συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία με σοβαρά συμβάντα στο κοινοβούλιο, δυστυχώς με βάση πορίσματα και αναφορές γίνονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια και δεν είχαμε ασχοληθεί ποτέ σοβαρά να τα επιλύσουμε και οι φορείς οι οποίοι εποπτεύουν. Τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται ξαφνικά διά μαγείας όταν έχουν συσσωρευτεί επί πολλές δεκαετίες, γι' αυτό και υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, εγκεκριμένο από την ευρωπαϊκή επιτροπή για το πώς τα επόμενα χρόνια, εκτιμώ την επόμενη διετία, θα μπορέσουμε να έχουμε έναν ακόμα πιο ασφαλή σιδηρόδρομο. Με σχέδιο που αφορά τα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, με υποδομές ήδη προχωρούν τα έργα στη Θεσσαλία αλλά και με νέα έργα στη Βόρειο Ελλάδα. Με καλύτερη συνεργασία του ΟΣΕ με την Hellenic train και με αντιμετώπιση των προβλημάτων μέσα στους ίδιους τους φορείς».
Και πρόσθεσε: «Τα περιστατικά διερευνώνται από τους φορείς. Υπάρχουν πορίσματα τα οποία όταν ολοκληρωθούν, γιατί αυτή τη στιγμή δεν είναι έτοιμα, θα τα γνωρίσει και η ελληνική κοινωνία. Θα επιδιώξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα να αυστηροποιήσουμε ακόμα περισσότερο τον κανονισμό κυκλοφορίας».
Για την αύξηση των επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο
«Μέσα στις γιορτές ταξίδεψαν 60.338 επιβάτες στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, πέρυσι είχαν ταξιδέψει 44.188, είχαμε αύξηση δηλαδή των επιβατών κατά 36,55%, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας που δείχνει αυξημένη εμπιστοσύνη στο να μετακινηθεί με αυτό το μέσο».
Επίσης, ανέφερε: «Βγάζουμε για πρώτη φορά 25 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για να γίνουν συμβάσεις, δηλαδή να γίνουν διαγωνισμοί προκειμένου να έχουμε ασφαλείς ισόπεδες διαβάσεις. Ενισχύουμε με ανθρώπινο κεφάλαιο πρωτίστως τον ΟΣΕ. Κοιτάμε να δούμε πως θα φτιάξουμε έναν καλύτερο κανονισμό κυκλοφορίας. Δεν είναι δικό μας θέμα, είναι θέμα της Hellenic Train και του ΟΣΕ. Επίσης υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης το οποίο αναπτύξαμε τέλος του έτους στο ελληνικό κοινοβούλιο. Δεν ωραιοποιώ καταστάσεις, το αντίθετο, υπάρχουν πολλά υπαρκτά προβλήματα επί πολλά χρόνια συσσωρευόμενα, τα οποία προσπαθούμε κάποια να τα αντιμετωπίσουμε άμεσα και κάποια θέλουν περισσότερο χρόνο. Στο μεταξύ, εφιστώ την προσοχή όλων μας ότι έχουμε συλλογική και ατομική ευθύνη, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε όλοι πολύ πιο προσεκτικοί στην καθημερινότητα σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις».
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης
Τέλος, αναφερόμενος στο μετρό της Θεσσαλονίκης είπε: «Εκτιμούμε ότι σε έναν χρόνο από τότε που παραδώσαμε τη βασική γραμμή θα είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε την επέκταση προς την Καλαμαριά, δηλαδή μέχρι τη Μίκρα άλλους 5 σταθμούς στην κοινωνία. Άρα η Θεσσαλονίκη θα έχει 18 σταθμούς και περίπου 14-15 χιλιόμετρα μετρό».