Αποκαλύφθηκε ο εκπληκτικός χρόνος που ξοδεύουν οι οδηγοί των τρένων Sydney ανά βάρδια με το πόδι τους στο "γκάζι".
Το σιδηροδρομικό δίκτυο του Σίδνεϊ βυθίστηκε στο χάος αυτή την εβδομάδα μετά την έναρξη απεργιών από το Electrical Trades Union και το Rail, Tram and Bus Union (RTBU) – εγκλωβίζοντας εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και οδήγησε στην ακύρωση πάνω από 1000 δρομολογίων.
Η τελευταία ομάδα ζήτησε αύξηση μισθού κατά 32 τοις εκατό σε τέσσερα χρόνια εν μέσω της μακροχρόνιας διαμάχης της με την κυβέρνηση της ΝΝΟ. Η πολιτειακή κυβέρνηση έχει επανειλημμένα απορρίψει την αύξηση των μισθών, προτείνοντας αύξηση μισθού κατά 15% στην τελευταία της προσφορά – την οποία το RTBU, με τη σειρά του, απέρριψε.
Σύμφωνα με την επανάληψη του εθνικού νόμου για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων της Νέας Ουαλίας, ο οποίος ορίζει το μέγιστο μήκος βάρδιας που επιτρέπεται να εργάζεται ένας μηχανοδηγός, ένας μοναδικός εργαζόμενος σιδηροδρομικής ασφάλειας που οδηγεί ένα υπεραστικό ή επιβατικό τρένο μεγάλων αποστάσεων μπορεί να εργαστεί έως και 10 ώρες σε μία μόνο βάρδια . Στην περίπτωση εκείνων που οδηγούν προαστιακά τρένα, η μέγιστη διάρκεια βάρδιας μειώνεται στις εννέα ώρες.
Όταν υπάρχουν δύο εργαζόμενοι που χειρίζονται μια επιβατική αμαξοστοιχία – εάν ο δεύτερος μηχανοδηγός είναι κατάλληλος, η μέγιστη διάρκεια βάρδιας και για τους δύο είναι 12 ώρες. Σε περίπτωση οποιασδήποτε άλλης επέμβασης δύο ατόμων, μειώνεται σε 11 ώρες.
Αλλά πόσο από αυτό είναι ο λεγόμενος χρόνος «ποδιού»;
Αποκαλύφθηκε ο εκπληκτικός χρόνος που ξοδεύουν οι οδηγοί των τρένων Sydney ανά βάρδια με το πόδι τους στο πιάτο. Φωτογραφία: Rohan Kelly
Λοιπόν, η μισή δουλειά ενός οδηγού τρένων στο Σύδνεϋ είναι η προετοιμασία για έναν κρίσιμο ρόλο για την ασφάλεια. Κατά μέσο όρο, το 49,9 τοις εκατό του χρόνου τους αφιερώνουν για να κάνουν το τρένο τους ασφαλές και έτοιμο για οδήγηση, αναλύοντας κρίσιμη τεκμηρίωση ασφάλειας σχετικά με την κατάσταση του δικτύου και του σιδηροδρομικού στόλου, αναλαμβάνοντας επαγγελματική εκπαίδευση και διέλευση μεταξύ τοποθεσιών των τρένων του Σίδνεϊ για να ξεκινήσει η επόμενη εργασία.
Το άλλο μισό του χρόνου τους αφιερώνουν στην οδήγηση, με έως και 2.000 επιβάτες στο τρένο τους. Η λειτουργία του τρένου δεν είναι ποτέ εντελώς αυτόματη. Αυτό αναφέρεται ως χρόνος πεζοδρομίου και περιλαμβάνει το σημείο που στρίβουν γύρω από ένα τρένο - το οποίο απαιτεί από τους οδηγούς να αλλάζουν άκρο.
Η Sydney Trains έχει πάντα πληρώματα σε αναμονή, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δικτύου. Μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις που δεν χρησιμοποιούνται θα ήταν μηδέν ο χρόνος πατήματος.
Έτσι, σε μια βάρδια οκτώ ωρών, περίπου το μισό από αυτό θα ξοδευόταν στην οδήγηση.
Οι οδηγοί επίσης δεν πληρώνονται για τις μετακινήσεις μεταξύ σπιτιού και εργασίας.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο του Σίδνεϊ βυθίστηκε στο χάος αυτή την εβδομάδα. Φωτογραφία: Jeremy Piper
«Αυτό είναι εκβιασμός»
Το Transport for NSW αναφέρει τον τρέχοντα μέσο μισθό ενός οδηγού τρένων Sydney ως $128.196, συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών και των επιδομάτων – τοποθετώντας τον στο 20 τοις εκατό των κορυφαίων εισοδηματιών στην Αυστραλία.
Εάν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των συνδικάτων, τα προβλεπόμενα στοιχεία που δημοσίευσε ο ραδιοφωνικός σταθμός 2GB υποστηρίζουν ότι οι μηχανοδηγοί θα μπορούσαν να πάρουν σπίτι κοντά στα 200.000 δολάρια μέχρι το 2029.
Οι μηχανοδηγοί θα κερδίσουν 157.081 $ κατά το πρώτο έτος της συμφωνίας. 12 μήνες αργότερα, η αμοιβή τους θα ανέλθει στα 170.408 δολάρια, πριν εκτιναχθεί ξανά στα 184.040 δολάρια τον τρίτο χρόνο.
Μέχρι τον τέταρτο χρόνο, οι οδηγοί φέρεται να έπαιρναν στο σπίτι τους 198.764 $.
Η προβλεπόμενη αύξηση των αποδοχών προκάλεσε οργή στο διαδίκτυο, με πολλούς να χαρακτηρίζουν τη ζήτηση ως «αστείο» και «εκβιασμό».
«Έτσι πρέπει να φαίνονται οι μισθοί των παραϊατρικών, των νοσοκόμων και των αστυνομικών. Όχι μηχανοδηγοί», έγραψε ένα άτομο.
«Οδηγούν τρένα. Δεν είναι πιλότοι. Σίγουρα υπάρχει πληθώρα ανθρώπων που θα ήταν πρόθυμοι και θα μπορούσαν να οδηγήσουν τρένα για τον τρέχοντα μισθό», έγραψε στο X ο επιχειρηματίας και εκδιωχθέν μέλος των Φιλελευθέρων της ΝΝΟ, Matthew Camenzulli.
«Είναι πραγματικά τρελό. Αυτό είναι εκβιασμός».
Εάν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις για αύξηση μισθού κατά 32%, οι μηχανοδηγοί θα κερδίσουν έως και 200.000 δολάρια σε τέσσερα χρόνια. Φωτογραφία: NCA Newswire/Gaye Gerard
Η βιομηχανική δράση σταμάτησε
Η βιομηχανική δράση, η οποία έχει ακρωτηριάσει το Σίδνεϊ τις τελευταίες ημέρες, ανεστάλη σε μια καθυστερημένη κίνηση την Πέμπτη πριν από περαιτέρω νομικές ενέργειες μεταξύ της κυβέρνησης της ΝΝΟ και των συνδικάτων.
Εν όψει μιας επίσημης ακρόασης στα τέλη της επόμενης εβδομάδας, η Επιτροπή Δίκαιης Εργασίας εξέδωσε προσωρινό διάταγμα που εμποδίζει τα συνδικάτα να διακόπτουν τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Η αίτηση, σύμφωνα με την Ενότητα 424, εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να παρέμβει σε προστατευμένη εργατική δράση εάν διαπιστωθεί ότι θέτει σε κίνδυνο τη ζωή, την προσωπική ασφάλεια ή υγεία ή την ευημερία των ανθρώπων ή προκαλεί σημαντική ζημιά στην αυστραλιανή οικονομία ή τμήματα αυτής.
Αφού άκουσε υποβολές από τα Combined Rail Unions και τα τρένα του Σίδνεϊ, ο πρόεδρος της Επιτροπής Δίκαιης Εργασίας Άλαν Χάτσερ είπε ότι δεν θα ήταν πρακτικό να καθοριστεί η νομική αμφισβήτηση εντός πέντε ημερών, κάτι που απαιτείται σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Ως αποτέλεσμα, έπρεπε να εκδοθεί μια υποχρεωτική προσωρινή διαταγή για την αναστολή της προστατευμένης βιομηχανικής δράσης, είπε ο κ. Χάτσερ.
Η βιομηχανική δράση ανεστάλη σε μια καθυστερημένη κίνηση την Πέμπτη από την Επιτροπή Δίκαιης Εργασίας. Εικόνα: NCA NewsWire/Nikki Short
Η κυβέρνηση «έκανε ό,τι ήταν δυνατόν»
Ο πρωθυπουργός της ΝΝΟ, Κρις Μινς, δήλωσε την Πέμπτη ότι η κυβέρνησή του επιδιώκει ένα επείγον αποτέλεσμα για τον τερματισμό της ευρείας κλίμακας βιομηχανικής αναστάτωσης που έχει επηρεάσει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους.
«Έχουμε κάνει ό,τι μπορούσαμε για να επιτύχουμε μια συμφωνία με τα συνδικάτα των σιδηροδρόμων – συνέχισαν να αντέχουν», είπε ο κ. Minns στους δημοσιογράφους.
Οι συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις θα ήταν καλές αν οι διακοπές των δημόσιων συγκοινωνιών δεν επηρέαζαν «σχεδόν κάθε οικογένεια στο Σίδνεϊ».
«Αλλά όταν το συνδικάτο λέει διαπραγματεύσεις, αυτό που πραγματικά εννοούν είναι ότι θα συνεχίσουν να βάζουν θηλιά γύρω από το σύστημα των δημόσιων μεταφορών απαιτώντας όλο και περισσότερα χρήματα από την κυβέρνηση της ΝΝΟ», είπε ο κ. Minns.
Ο πρωθυπουργός της Νέας Νότιας Ουαλίας Κρις Μινς είπε ότι η κυβέρνησή του έχει κάνει «ό,τι μπορούμε για να επιτύχουμε συμφωνία με τα σιδηροδρομικά συνδικάτα». Φωτογραφία: NCA NewsWire/Gaye Gerard
Ο Πρωθυπουργός είπε ότι η απόφαση δεν πάρθηκε επιπόλαια, αλλά την χαρακτήρισε «κατάλληλη» υπό τις περιστάσεις.
«Νομίζω ότι κάθε λογικός άνθρωπος θα κοιτάξει την πορεία των τελευταίων μηνών και θα δει ότι η κυβέρνηση έχει σκύψει προς τα πίσω για να έχει ένα καλό, δίκαιο αποτέλεσμα για τους σιδηροδρομικούς εργαζόμενους στη ΝΝΟ, αλλά ατελείωτη εργατική δράση που συντρίβει την οικονομία της ΝΝΟ και κάνει τη ζωή αφόρητη για οικογένειες στη ΝΝΟ είναι ανυπόφορο και δεν μπορεί να συνεχιστεί».
Το RTBU ανταπέδωσε την κίνηση της κυβέρνησης, με δήλωση του συνδικάτου που το χαρακτηρίζει «τίποτα περισσότερο από μια απέλπιδα προσπάθεια να μετατοπίσει την ευθύνη για τη δική του αποτυχία να διαπραγματευτεί με τους εργαζόμενους».
«Αν η κυβέρνηση της ΝΝΟ νοιαζόταν πραγματικά για τους βασικούς εργαζομένους της - είτε πρόκειται για νοσηλευτές, ψυχίατρους ή εργαζόμενους σιδηροδρόμων - θα είχε έρθει στο τραπέζι εδώ και πολύ καιρό με μια δίκαιη προσφορά για αυτά τα σημαντικά εργατικά δυναμικά», ανέφερε η δήλωση του RTBU.
«Οι εργαζόμενοι της Νέας Ουαλίας ζητούν βασικούς, δίκαιους μισθούς, ασφαλέστερες συνθήκες και ασφάλεια εργασίας – τίποτα υπερβολικό, ακριβώς αυτό που τους αξίζει. Όσο περισσότερο η κυβέρνηση αρνείται να το πάρει στα σοβαρά, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει αυτή η διαμάχη».