Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024

Η Τουρκία ανοίγει ιδιωτική σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Βουδαπέστης



Η Τουρκία συνεχίζει να επεκτείνει τον σιδηροδρομικό της τομέα, ανοίγοντας νέες διαδρομές. Το πρώτο ιδιωτικό τρένο Pasifik Eurasia θα συνδέει την Κωνσταντινούπολη με τη Βουδαπέστη. 

railway.supply

Ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, ανακοίνωσε ότι το τρένο θα διανύσει τη διαδρομή των 1549 χιλιομέτρων σε τέσσερις ημέρες. Το έργο αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών.

Η Pasifik Eurasia σχεδιάζει να μεταφέρει έως και 750.000 τόνους φορτίου ετησίως. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 22.000 φορτηγά και θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Εξήντα τρένα το μήνα, ή 600 ετησίως, θα λειτουργούν κατά μήκος αυτής της διαδρομής. Αυτό το επίτευγμα είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων της Τουρκίας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και αρκετά χρόνια.

Η Pasifik Eurasia έγινε ο πρώτος ιδιωτικός φορέας που παρέχει διεθνείς υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων. Η νέα διαδρομή θα περάσει από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, ενισχύοντας τους οικονομικούς δεσμούς με την Ευρώπη. Ο υπουργός τόνισε ότι η διαδρομή θα ενισχύσει όχι μόνο την εμπορική ανάπτυξη αλλά και τη συνεργασία μεταξύ των χωρών της περιοχής.
Η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Βουδαπέστης ενισχύει τους οικονομικούς δεσμούς

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στον Δρόμο του Μεταξιού, έναν σημαντικό σιδηροδρομικό διάδρομο που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη. Αυτή η διαδρομή είναι ο συντομότερος, ασφαλέστερος και πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων. Κατά μήκος αυτής της διαδρομής θα μεταφέρονται σημαντικές αποστολές, όπως οικοδομικά υλικά και βιομηχανικά αγαθά.

Το 2023, 9.340 ταξίδια μετέφεραν 1,9 εκατομμύρια TEU μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Αυτός ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Ο υπουργός Ουράλογλου σημείωσε ότι η στρατηγική θέση της Τουρκίας της επιτρέπει να γίνει χώρα-κλειδί για το διεθνές εμπόριο.

Η διαδρομή Μπακού-Τιφλίδα-Καρς, που ξεκίνησε το 2017, έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Εμπορευματοκιβώτια από την Κίνα φτάνουν στην Τουρκία σε 12 ημέρες και στην Ευρώπη σε 18 ημέρες. Το πρώτο τρένο σε αυτή τη διαδρομή αναχώρησε τον Οκτώβριο του 2019 και έφτασε στην Τσεχία σε 18 ημέρες, σημειώνοντας νέο ρεκόρ στις σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Οι αποστολές εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Τουρκίας και Κίνας συνεχίζουν να αυξάνονται. Από το άνοιγμα της γραμμής Μπακού-Τιφλίδα-Καρς, πάνω από 67.281 TEU φορτίου έχουν μεταφερθεί κατά μήκος της διαδρομής. Ο όγκος των αποστολών αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, σημειώνοντας νέα ρεκόρ.

Ο υπουργός συζήτησε επίσης το έργο της σιδηροδρομικής γέφυρας Yavuz Sultan Selim, το οποίο θα γίνει μέρος ενός νέου σιδηροδρομικού διαδρόμου. Αυτό το έργο έχει προσελκύσει την προσοχή διεθνών επενδυτών, συμπεριλαμβανομένης της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το 2025, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της υποδομής μεταφορών της χώρας.

Γιατί η Νέα Σιδηροδρομική Σύνδεση είναι ζωτικής σημασίας για τον ρόλο της Τουρκίας στο διεθνές εμπόριο

Η γέφυρα Yavuz Sultan Selim θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα στον κόσμο. Θα συνδέει το ασιατικό και το ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους παράδοσης των εμπορευμάτων. Το σιδηροδρομικό έργο αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στην οικονομία της χώρας και να αποτελέσει βασικό ορόσημο για την ανάπτυξή της.

Η Τουρκία σχεδιάζει να επεκτείνει το σιδηροδρομικό της δίκτυο από 13.920 χιλιόμετρα σε 28.590 χιλιόμετρα έως το 2053. Η χώρα στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών στο συνολικό της σύστημα μεταφορών, μειώνοντας την πίεση στα οδικά δίκτυα.

Αυτή η διαδρομή θα έχει στρατηγική σημασία όχι μόνο για την Τουρκία αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη. Οι οικονομικές και μεταφορικές συνδέσεις μεταξύ των χωρών θα ενισχυθούν, ιδίως καθώς αυξάνεται η ζήτηση για φιλικές προς το περιβάλλον και ασφαλείς μεταφορές.

Με αυτή τη νέα διαδρομή, η Τουρκία θα γίνει ένας σημαντικός σύνδεσμος στο εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές αναπτύσσονται, η χώρα θα εδραιώσει τη θέση της στη διεθνή σκηνή, αναπτύσσοντας και επεκτείνοντας περαιτέρω τις υποδομές της.

sidirodromikanea.blogspot.com