ΠNE / URS FLUEELER
Η σήραγγα έκλεισε τον Αύγουστο του περασμένου έτους, αφού ένας σπασμένος τροχός εκτροχιάσε ένα εμπορευματικό τρένο, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές.
Η σήραγγα βάσης Gotthard, η κύρια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ελβετίας και Ιταλίας και βασική διαδρομή μεταφοράς εμπορευμάτων, θα ανοίξει ξανά τη Δευτέρα, περισσότερο από ένα χρόνο μετά το ατύχημα που έκλεισε.
Το ατύχημα στις 10 Αυγούστου πέρυσι οδήγησε σε εκτροχιασμό ενός εμπορευματικού τρένου των Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων (SBB) λόγω θραύσης τροχού.
Το τρένο έπεσε στην πύλη που χώριζε τις δυτικές και ανατολικές σήραγγες, προκαλώντας σημαντικές ζημιές.
Μια έρευνα μετά τη σύγκρουση αποκάλυψε ότι τα κατάγματα της τρίχας σε τροχό βαγονιού προκάλεσαν το ατύχημα όταν κομμάτια απομακρύνθηκαν και η άμαξα πήδηξε στις ράγες.
Η επιχείρηση καθαρισμού ήταν επίσης προβληματική.
"Χρειάστηκαν αρκετές εβδομάδες μόνο για να αφαιρεθεί το τρένο και να καθαριστεί ο τόπος του ατυχήματος. Στη συνέχεια, όλα τα υλικά έπρεπε να μεταφερθούν στη σήραγγα. Οι θερμοκρασίες στη σήραγγα ήταν σχεδόν 40 C. Έπρεπε να ληφθούν προφυλάξεις για την προστασία των εργαζομένων", δήλωσε ο Beat Deuber, Επικεφαλής Συστημάτων Υποδομής για την SBB.
Η SBB εκτίμησε πέρυσι ότι η αποκατάσταση της ζημιάς θα κόστιζε περίπου 135 εκατομμύρια ευρώ, αλλά η εταιρεία είπε αυτή την εβδομάδα ότι η τελική τιμή ήταν 159 εκατομμύρια ευρώ.
Το κλείσιμο της σήραγγας έχει προκαλέσει μεγάλο πονοκέφαλο στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Αρκετές εβδομάδες μετά από αυτό το ατύχημα, η SBB άνοιξε ξανά την άθικτη ανατολική σήραγγα για αποκλειστική χρήση εμπορευματικών τρένων, με περίπου 100 να περνούν καθημερινά.
Ωστόσο, η αλλαγή δρομολόγησης εμπορευματικών αμαξοστοιχιών ήταν ένα τεράστιο έργο για τις επιχειρήσεις σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ιδίως τις ιταλικές, όσον αφορά το κόστος και τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας.
Λίγες μέρες μετά το ατύχημα της σήραγγας της βάσης Gotthard, ο σιδηρόδρομος Frejus, η κύρια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας, έκλεισε λόγω κατολίσθησης. Δεν αναμένεται να ξανανοίξει μέχρι το 2025.
Το κλείσιμο τόσο της σήραγγας Gotthard όσο και της γραμμής Frejus κοστίζει εκατομμύρια ευρώ στις εταιρείες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που δραστηριοποιούνται σε αυτά τα δρομολόγια.
«Έχουμε πραγματοποιήσει διευκρινίσεις από την πλευρά των υποδομών και θα αναπτύξουμε μέτρα για να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε τους εκτροχιασμούς σε πρώιμο στάδιο», δήλωσε ο Beat Deuber.
Η σήραγγα βάσης Gotthard είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, που εκτείνεται 57 χιλιόμετρα κάτω από τις Ελβετικές Άλπεις. Χρειάστηκαν σχεδόν 17 χρόνια για να ολοκληρωθεί μετά από δεκαετίες σχεδιασμού.
Είναι ένας ουσιαστικός σύνδεσμος μεταξύ των γερμανικών και ιταλόφωνων καντονιών της Ελβετίας και η κατασκευή του κόστισε 9,7 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,3 δισεκατομμύρια ευρώ).
sidirodromikanea.blogspot.com