Η Ferrovie dello Stato (FS), ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας της Ιταλίας, σκέφτεται να προσκαλέσει ιδιώτες επενδυτές να προσελκύσουν νέα κεφάλαια και να χρηματοδοτήσουν μεγάλες επενδύσεις.
Τι σημαίνει αυτό;
Ανακοινώθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Stefano Donnarumma στο επιχειρηματικό φόρουμ της TEHA, αυτή η κίνηση ενδέχεται να περιλαμβάνει εισαγωγή στο χρηματιστήριο , χωρίς πλήρη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Ο Donnarumma τόνισε ότι η προσέλκυση επενδυτών αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής αναθεώρησης για την ενίσχυση της επενδυτικής ικανότητας διατηρώντας παράλληλα τον δημόσιο έλεγχο. Βασιζόμενος στην εμπειρία του στη διαχείριση υποδομών στην Τέρνα, ανέδειξε τα οφέλη των ιδιωτών μετόχων. Αυτή η μετατόπιση θα μπορούσε να βοηθήσει την FS να χρηματοδοτήσει έργα μεγάλης κλίμακας πιο αποτελεσματικά, αντανακλώντας μια τάση ενσωμάτωσης ιδιωτικών κεφαλαίων σε δημόσιες επιχειρήσεις υποδομής.
Γιατί να με νοιάζει;
Για τις αγορές: Ράγες προς τα πλούτη.
Για τους επενδυτές, το μερικό άνοιγμα της FS αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία στις δημόσιες επενδύσεις. Εάν η FS εισαχθεί στο χρηματιστήριο, θα μπορούσε να γίνει μια ελκυστική επιλογή στον τομέα των ρυθμιζόμενων υποδομών, γνωστός για σταθερές και προβλέψιμες αποδόσεις. Αυτή η στρατηγική ακολουθεί επιτυχημένα μοντέλα όπου οι ιδιωτικές επενδύσεις ενίσχυσαν τις δημόσιες επιχειρήσεις χωρίς πλήρη ιδιωτικοποίηση.
Η μεγαλύτερη εικόνα: Νέα τροχιά ανάπτυξης.
Η υποδοχή του ιδιωτικού κεφαλαίου στο δημόσιο τομέα ευθυγραμμίζεται με μια ευρύτερη στροφή προς τα μοντέλα μικτής ιδιοκτησίας στην Ευρώπη. Προσκαλώντας ιδιώτες επενδυτές, η Ιταλία στοχεύει στη μόχλευση κεφαλαίων για έργα υποδομής ζωτικής σημασίας. Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να δημιουργήσει προηγούμενο για άλλες κρατικές οντότητες, εξισορροπώντας τη δημόσια εποπτεία με την οικονομική δύναμη των ιδιωτικών επενδύσεων. Το σχέδιο του Donnarumma υπογραμμίζει τη δυνατότητα εναρμόνισης των δημοσίων και ιδιωτικών συμφερόντων για την προώθηση της ανάπτυξης υποδομών.
sidirodromikanea.blogspot.com