Παρασκευή 2 Αυγούστου 2024

Αλλάζουν όλα στα εισιτήρια των τρένων -Πώς θα κλείνουμε θέση στα βαγόνια



Μία νέα πλατφόρμα η οποία θα επιτρέπει στο επιβατικό κοινό να κλείνει θέση σε όλα τα τρένα της Γηραιάς Ηπείρου φαίνεται ότι προωθεί η Ursula Von der Leyen.

carandmotor.gr

Την επιθυμία της να καταστήσει ελκυστικότερες τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις εξέφρασε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula Von der Leyen, μέσω της δημιουργίας μιας ενιαίας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας από την οποία οι πολίτες θα αγοράζουν ένα και μοναδικό εισιτήριο για τα διασυνοριακά τους ταξίδια.

Σημειώνεται ότι σήμερα, οι επιβάτες που ταξιδεύουν με τρένο σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες πρέπει συχνά να αγοράζουν ξεχωριστά εισιτήρια από διαφορετικούς φορείς, ενώ δεν προστατεύονται σε περίπτωση που το πρώτο τρένο καθυστερήσει ή ακυρωθεί και χάσουν τη σύνδεσή τους.


Σε έγγραφο που συνόδευε την επανεκλογική της ομιλία στις 18 Ιουλίου στους Ευρωπαίους βουλευτές, η Von der Leyen, ανέφερε ότι το διασυνοριακό ταξίδι με τρένο συνεχίζει να είναι δύσκολο για πολλούς πολίτες.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό, εξήγησε ότι η Κομισιόν θα προτείνει μια νέα κανονιστική ρύθμιση για τη θέσπιση της «Ενιαίας Ψηφιακής Κράτησης και Έκδοσης Εισιτηρίων», που έχει ως στόχο να επιτρέπει στους Ευρωπαίους να αγοράζουν ένα κοινό εισιτήριο για τα διασυνοριακά τους τους ταξίδια, ενώ ταυτόχρονα τα δικαιώματά τους θα προστατεύονται καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα απλοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τη διαδικασία αγοράς εισιτηρίων, καθώς οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να διαχειρίζονται πολλά εισιτήρια από διαφορετικούς φορείς.


Η εν λόγω πρωτοβουλία, ωστόσο, έχει εξαγγελθεί και κατά το παρελθόν, δίχως ωστόσο να έχει βρει εφαρμογή.

Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο του 2020, η Κομισιόν δεσμεύθηκε να εκδώσει συστάσεις για την ανάπτυξη υπηρεσιών έκδοσης εισιτηρίων για πολυτροπικές μετακινήσεις, δηλαδή συστημάτων που επιτρέπουν την αγορά ενός μόνο εισιτηρίου για ταξίδια που περιλαμβάνουν διάφορους τρόπους μεταφοράς, όπως τρένα, λεωφορεία, και αεροπλάνα.

Αυτό οδήγησε στον κανονισμό για τις Ψηφιακές Πολυτροπικές Υπηρεσίες Κινητικότητας (MDMS), ο οποίος θα επέτρεπε στους Ευρωπαίους να αγοράζουν μόλις ένα εισιτήριο για όλο το διασυνοριακό τους ταξίδι.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε τον MDMS σε δημόσια διαβούλευση, από τον Δεκέμβριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, αλλά μέχρι σήμερα η πρόταση δεν έχει λάβει έγκριση από την εσωτερική επιτροπή ελέγχου της Κομισιόν.

Ο Victor Thévenet, υπεύθυνος για τη σιδηροδρομική πολιτική στον οργανισμό Transport & Environment (T&E), ανέφερε στο Euractiv ότι η αρχική πρόταση για τον κανονισμό MDM έδινε δύο επιλογές.
Η πρώτη αφορούσε μια πλατφόρμα που θα είχε πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα διάφορων σιδηροδρομικών εταιρειών. Μέσω αυτής οι πολίτες θα μπορούσαν να αγοράσουν εισιτήρια από διαφορετικούς φορείς, αλλά και συνδυασμένων εισιτηρίων που καλύπτουν διαδρομές με περισσότερους από έναν φορείς.
Η δεύτερη εναλλακτική λύση αφορούσε στη δημιουργία μιας πλατφόρμας αναζήτησης που δεν θα προβαίνει στην πώληση των εισιτηρίων, αλλά θα επικοινωνεί τις ξεχωριστές προσφορές και διαθέσιμα εισιτήρια από διαφορετικούς φορείς.

Όταν ζητήθηκε ενημέρωση για την πρόοδο του κανονισμού MDMS μετά την ομιλία της Ursula Von der Leyen, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέφερε στο Euractiv ότι η το MDMS αποτελει «μια περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί πολλή τεχνική εργασία, η οποία συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της θητείας και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να δώσει επιπλέον λεπτομέρειες.

sidirodromikanea.blogspot.com