Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο θα ανοίξει ξανά τον Σεπτέμβριο



Η σήραγγα βάσης Gotthard είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά έργα μηχανικής που κατασκευάστηκαν τον 21ο αιώνα. Χρειάστηκαν 17 χρόνια για να κατασκευαστεί η σήραγγα μήκους 56 χιλιομέτρων μέσω των Άλπεων μεταξύ Erstfeld και Bodio της Ελβετίας. Η σήραγγα, η μεγαλύτερη και βαθύτερη στον κόσμο, χρησιμεύει ως ζωτικής σημασίας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Βόρειας και της Νότιας Ευρώπης.

gizmodo.com.au

Ωστόσο, μετά από σχεδόν ένα χρόνο εργασιών αποκατάστασης μετά από εκτροχιασμό εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, η σήραγγα βάσης Gotthard θα ανοίξει ξανά στις 2 Σεπτεμβρίου 2024, με τις υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών να επαναλειτουργούν.

Τι συνέβη όμως εκείνη τη μοιραία μέρα του Αυγούστου του 2023;

Σύμφωνα με τους Swiss Federal Railways (SBB) , ένα τρένο SBB Cargo μετέφερε 30 φορτηγά βαγόνια από την Ιταλία προς τα βόρεια μέσω της σήραγγας βάσης Gotthard. Τα αυτοκίνητα επιθεωρήθηκαν επιτυχώς στο Chiasso, μια πόλη ακριβώς στην ελβετική πλευρά των συνόρων με την Ιταλία. Εκτός από ένα μπλοκαρισμένο φρένο που διορθώθηκε σε μεταγενέστερη επιθεώρηση στην Bellinzona, το φορτηγό τρένο εισήλθε στη σήραγγα σε κατάσταση λειτουργίας. Ωστόσο, τα 16 φορτηγά βαγόνια εκτροχιάστηκαν μέσα στη σήραγγα βάσης Gotthard.

Το ελβετικό συμβούλιο έρευνας για την ασφάλεια των μεταφορών πιστεύει ότι ένας σπασμένος τροχός προκάλεσε τον εκτροχιασμό. Θραύσματα δίσκου τροχού υποδεικνύουν ότι το τρένο συνέχισε για λίγα χιλιόμετρα με σπασμένο τροχό πριν εκτροχιαστεί τελικά. Τα αυτοκίνητα κατέστρεψαν τις ράγες ενώ σκόρπισαν κρασί, λεμονάδα και άλλα εμπορεύματα κατά μήκος της σήραγγας.

 Η SBB αποκάλυψε πόσο τεράστιο θα είναι το έργο επισκευής:

«Οι εκτενείς έρευνες έχουν αποκαλύψει ότι το μέγεθος της ζημιάς είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι υποδεικνύεται από τις αρχικές εκτιμήσεις. Συνολικά, περίπου 8 χιλιόμετρα τροχιάς και 20.000 τσιμεντένιες στρωτήρες πρέπει να αντικατασταθούν. Η κλίνη της πίστας έχει υποστεί σοβαρές ζημιές στην περιοχή του cross-over Faido. Θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να αντικατασταθούν όλα τα κατεστραμμένα εξαρτήματα των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων. Η SBB υποθέτει επί του παρόντος ότι και οι δύο σωλήνες σήραγγας θα είναι διαθέσιμοι για περιορισμένη σιδηροδρομική κυκλοφορία στις αρχές του 2024».

Ενώ τα οκτώ χιλιόμετρα διαδρομής αντικαθίστανται, μόνο ένας από τους δύο σωλήνες της βασικής σήραγγας Gotthard θα είναι σε λειτουργία. Ο ενιαίος σωλήνας θα είναι αφιερωμένος στην εμπορευματική κυκλοφορία. Τα επιβατικά τρένα θα κάνουν τώρα μια «πανοραμική» παράκαμψη για να χρησιμοποιήσουν τα λόγια της SBB. Η παράκαμψη πρόσθεσε από μία ώρα έως δύο ώρες στα ταξίδια πάνω από τις Άλπεις και απαιτούσε από τους περισσότερους επιβάτες να αλλάξουν τρένο για να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους.

sidirodromikanea.blogspot.com