Με την εισιτηριοδιαφυγή στα ΜΜΜ να διαιωνίζεται, οι φορείς διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών αναζητούν τρόπους προκειμένου να καταπολεμήσουν το φαινόμενο.
Πυρετώδεις είναι οι προσπάθειες που καταβάλουν καθημερινά οι φορείς που εποπτεύουν τη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να αντιμετωπίσουν την εισιτηροδιαφυγή -ένα φαινόμενο που στερεί σημαντικά έσοδα από αυτούς, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Οι προσπάθειές τους συνήθως επικεντρώνονται κυρίως στην ενίσχυση των ελέγχων για μη κατοχή εισιτηρίου, όπως και στην τοποθέτηση των κατάλληλων μπαρών στις πύλες εισόδου για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης.
Πρόκειται, ωστόσο, για μέτρα που, σύμφωνα με τη Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών της Νέας Υόρκης (MTA) που διαχειρίζεται το μετρό, τα λεωφορεία και τις προαστικές σιδηροδρομικές γραμμές της πόλης, δεν επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και επομένως αποφασίστηκε να υιοθετηθεί μια διαφορετική προσέγγιση: H MTA θα επιδιώξει να αλλάξει τη συμπεριφορά των επιβατών και για το σκοπό αυτό θα προσλάβει έναν σύμβουλο ο οποίος θα πρέπει να δημιουργήσει στρατηγικές για να πειστούν οι πελάτες να «κόψουν» εισιτήριο.
Στο πλαίσιο αυτό, θα προσληφθούν επιστήμονες που ειδικεύονται στην ανθρώπινη συμπεριφορά και θα έχουν ως ρόλο να εξηγήσουν στο επιβατικό κοινό τη σημασία να προμηθεύεται εισιτήριο, όπως ανέφερε η Kayla Shults, εκπρόσωπος της MTA.
Όσον αφορά τους λόγους που μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού δεν πληρώνει εισιτήριο, αυτοί είναι κυρίως οι εξής:Δεν καταλαβαίνουν για η MTA χρειάζεται τα έσοδα από εισιτήρια ή
Δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος ή
Βρίσκουν ανοικτή μια πόρτα έκτατκης ανάγκης και την αξιοποιούν
Λόγω πολιτικών πεποιθήσεων
Σκοπός, λοιπόν, των επιστημόνων είναι να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης του επιβατικού κοινού, ώστε να εκλείψουν κάποιες από τις παραπάνω συμπεριφορές.
Η ελληνική προσέγγιση
Σημειώνεται ότι το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής απασχολεί έντονα και τη ΣΤΑΣΥ η οποία προ μηνών είχε ανακοινώσει τα μέτρα που έχει υιοθετήσει για την καταπολέμηση του φαινομένου.
Το 2023 αυξήθηκε ο αριθμός των ελεγχών για κόμιστρο: Ειδικότερα, το 2023 πραγματοποιήθηκαν 3.676.391 έλεγχοι (με 81.451 βεβαιωμένες παραβάσεις), έναντι 1.348.003 ελέγχων το 2022 (με 52.188 βεβαιωμένες παραβάσεις) και 2.215.665 ελέγχων το 2019 (με 63.037 βεβαιωμένες παραβάσεις).
Επίσης, αυξήθηκε ο αριθμός των εργαζομένων στο σώμα ελεγκτών, μιας και από 45 εργαζομένους, σήμερα αριθμεί 122, και το 2024 προγραμματίζονται νέες προσλήψεις, ώστε να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι.
Επίσης από τον Νοέμβριο του 2023 δημιουργήθηκαν σε κεντρικούς σταθμούς του Μετρό, ειδικές ομάδες για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες. Οι συγκεκριμένες ομάδες παρέχουν υποστήριξη προς του ελεγκτές και δρουν πριν τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, ώστε να αποτρέωουν τους επιβάτες που σκόπευαν να μετακινηθούν δίχως εισιτήριο.
Τέλος, για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης (tailling), γίνονται δοκιμές σεναρίων που έχουν στόχο τη ρύθμιση των παραμέτρων λειτουργίας των πυλών και του χρόνου αναμονής και διέλευσης, σε συνδυασμό με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων κανόνων για την ασφαλή διέλευση των επιβατών.
sidirodromikanea.blogspot.com