Η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα και στην Πάτρα έχει ξεκινήσει με γοργούς ρυθμούς. Αφενός για να μειωθούν προβλήματα και παθογένειες του παρελθόντος και αφετέρου για να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της σύνδεσης των σύγχρονων οδικών αξόνων με τον σιδηρόδρομο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΓΚΟΛΗΣ
dete.gr
Εργασίες που είχαν να γίνουν χρόνια!
Σε τοπικό επίπεδο, από τον Ιανουάριο του 2024 έχουν ξεκινήσει οι εργασίες βαριάς συντήρησης του μετρικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας, όπως εδώ και λίγες ημέρες το εμβληματικό έργο της συνολικής αντικατάστασης της επιδομής της γραμμής που εξυπηρετεί τον Προαστιακό, ύψους σχεδόν 1,3 εκατομμυρίου ευρώ. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι διαδικασίες για την έναρξη του έργου «έτρεξαν» με γοργούς ρυθμούς, τόσο με συνεχείς παρεμβάσεις της Αχαιής Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου, όσο και του ΟΣΕ, μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου, Παναγιώτη Τερεζάκη, ενώ τέτοιου βεληνεκούς εργασίες, αμιγώς για τη γραμμή, έχουν να πραγματοποιηθούν πολλά χρόνια.
«Ξηλώνεται» η παλιά γραμμή
Μένοντας στη αντικατάσταση και στη συντήρηση της γραμμής του Προαστιακού, από τη Βόρεια έως τη Νότια πλευρά, επισημαίνεται ότι αυτή τη στιγμή «ξηλώνεται» όλη η παλιά γραμμή. Πραγματοποιούνται εργασίες αντικατάστασης των στρωτήρων (ξύλα) και σιδηροτροχιάς (σίδερα) ενώ στρώνεται και χαλίκι στο τμήμα από την οδό Αγίου Νικολάου έως τη Γούναρη. Οι εν λόγω εργασίες θα ολοκληρωθούν στις 2 Ιουνίου, με τα δρομολόγια από το κέντρο της Πάτρας έως τα Καμίνια να εξυπηρετούνται μέσω λεωφορείων.
Δεν θα σταματήσουν οι συρμοί
Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα σημεία όπου υπήρχε πρόβλημα, τόσο στη βόρεια όσο και στη νότια πλευρά, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της εργολαβίας τους 18 μήνες, χωρίς όμως να σταματήσουν οι συρμοί, αφού τα συνεργεία θα δουλεύουν βραδινές ώρες. Ταυτόχρονα έχει γίνει επανασχεδιασμός των δρομολογίων του Βόρειου κλάδου ώστε να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι στην ευρύτερη περιοχή του Ρίου και να εναρμονίζονται τα ωράριά τους.
Αυξημένες ταχύτητες και περισσότερα δρομολόγια
Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι συρμοί θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες από τις σημερινές και σε συνδυασμό με την αύξηση των δρομολογίων ο Προαστιακός θα γίνει ξανά, συνολικά ελκυστικός και θα αγκαλιαστεί από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας – η οποία ποτέ δεν του γύρισε την πλάτη ακόμη και μετά τα προβλήματα στο δίκτυο- ως ένα μέσο φιλικό, οικονομικό, άνετο, γρήγορο και ασφαλές για τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.
Εξάλλου, ετοιμάζεται σύμβαση συντήρησης των ΑΣΙΔ (αυτόματες ισόπεδες διαβάσεις), ενώ υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα έγινε αυτοψία στην περιοχή της Κάτω Αχαΐας και σχεδιάζεται η επέκταση του προαστιακού κατά περίπου 850 μέτρα, με τη δημιουργία νέας στάσης που θα γειτνιάζει με το κέντρο της πόλης.
«Ελκυστικό δίκτυο Μεταφορών», Χριστίνα Αλεξοπούλου Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές
«Οι εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη κι αυτές που θα ακολουθήσουν σε όλο το δίκτυο του Προαστιακού, με την επιπρόσθετη συντήρηση των ΑΣΙΔ και τον σχεδιασμό για επέκταση του τρένου δίπλα από το κέντρο της Κάτω Αχαΐας, αντιπροσωπεύουν τη βούλησή του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για την ενδυνάμωση του σιδηροδρομικού δικτύου και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Για ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό σύστημα μετακινήσεων, ελκυστικό για τους πολίτες και φιλικό για το Περιβάλλον», δηλώνει στο «Νεολόγο» η Αχαιή Υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και συνεχίζει:
«Η ανάταξη της γραμμής του Προαστιακού, η άφιξη του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα, σε συνδυασμό με τους σύγχρονους οδικούς άξονες, όπως η Πάτρών-Πύργου, αποδεικνύουν τη βαρύτητα που δίνεται στις Υποδομές και στις Μεταφορές, οι οποίες είναι στενά συνυφασμένες τόσο με την καθημερινότητα των πολιτών, όσο και με τις θέσεις εργασίας και την ανάπτυξης της οικονομίας της περιοχής. Θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, με λίγα λόγια και πολλές πράξεις. Με ευθύνη, αποφασιστικότητα και αποτέλεσμα».
«Θα αρθούν όλες οι βραδυπορίες», Παναγιώτης Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ
«Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες βαριάς συντήρησης του μετρικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας που εξυπηρετεί βασικά τον Προαστιακό. Σε επιλεγμένα τμήματα αλλάζεται το υλικό της επιδομής λόγω παλαιότητας, ενώ όπου είναι αναγκαίο γίνεται στρώση νέας εσχάρωσης.
Εδώ και λίγες ημέρες έχουν ξεκινήσει οι εργασίες συνολικής αντικατάστασης της επιδομής στο τμήμα από ΣΣ Πατρών μέχρι ΣΣ Αγίου Ανδρέα. Μετά την ολοκλήρωση της συντήρησης στο τμήμα αυτό θα αρθούν όλες οι βραδυπορίες που δημιουργούσαν σοβαρές καθυστερήσεις στον Νότιο κλάδο του Προαστιακού. Ταυτόχρονα έχει γίνει επανασχεδιασμός των δρομολογίων του Βόρειου κλάδου ώστε να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι στην ευρύτερη περιοχή του Ρίου και να εναρμονίζονται τα ωράρια των εργαζομένων. Οι εργασίες της συντήρησης της επιδομής στα πλαίσια της σχετικής σύμβασης θα συνεχιστούν και στο υπόλοιπο δίκτυο του Προαστιακού με βασικό στόχο να γίνει τελικά η άρση όλων των βραδυποριών. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα για επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης συντήρησης για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του τμήματος αυτού και ετοιμάζεται σύμβαση συντήρησης των ΑΣΙΔ.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα έγινε αυτοψία στην περιοχή της Κ. Αχαΐας και σχεδιάζεται η επέκταση προς δυσμάς του προαστιακού κατά περίπου 850 μέτρα με την δημιουργία νέας στάσης που θα γειτνιάζει με το κέντρο της πόλης».
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*
sidirodromikanea.blogspot.com