Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ TOY ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΥ


Ποιος άλλος θα μπορούσε να περιγράψει και να κατανοήσει τις δυσκολίες της δουλειάς του περισσότερο από εκείνον που τις βιώνει; μα φυσικά ο ίδιος ο εργαζόμενος. Σήμερα αντί δικών μας αναφορών στις δυσκολίες και στην ζωή των κλειδούχων δημοσιεύουμε επιστολή ανώνυμου εργαζόμενου στο σταθμό Διαλογής που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Σιδηροδρομικός"  και περιλαμβάνεται στο βιβλίο « ιστορία του κλειδούχου»

"Ώρα δύο. Περασμένα μεσάνυ­χτα.. Έξω ή ζωή έχει σταματή­σει προ πολλού. Κι' όμως! Στις εγκαταστάσεις του Σταθμού ή ζωή συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό. Ό αέρας έξω λυσσομανάει. Νομίζεις, που νά πάρει ή οργή, οτι θέλει νά ξεριζώσει τα πάντα στο πέρασμα του. Ή βροχή ώρες τώρα πέ­φτει με το τουλούμι χτυπώντας με μανία τα πρόσωπα και κυ­λώντας πέφτει μέσα στην ραχοκοκαλιά των ανθρώπων που εργάζονται, αυτήν την ώρα κά­νοντας τους να ανατριχιάζουν και να τρέμουν. Κάποιος αργοπορημένος- δια­βάτης μονολογεί: «Μά υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν τέτοια ώρα και με τέτοιον καιρό;». .Ναι άγνωστε μου διαβάτη. Ναι άνθρωπε μου, υπάρχουν. Ποιοι είναι; Δεν τους ξέρεις; Μα μήπως τους γνωρίζει κα­νείς; Όχι κανείς δεν γνωρίζει τους Κλειδούχους άνθρωπε μου, είναι αυτοί που προσφέρουν πολ­λά, και δεν τους γνωρίζει κα­νείς. είναι oι αφανείς ήρωες στην υπηρεσία στην Σιδηροδρόμων. Είναι αυτοί που προσφέ­ρουν πολλά και αμείβονται με λίγα, χωρίς ηθική και υλική Ι­κανοποίηση. Είναι οι Κλειδούχοι που φέρουν το μεγαλύτερο βά­ρος στους ώμους τους. Είναι αυτοί που δεν πρέπει να αφήσουν τα τραίνα να καθυστερήσουν και γι΄ αυτό τρέχουν, συνέχεια με την αγωνία και το άγχος ζω­γραφισμένα στα μάτια τους. Αυτοί είναι oι Κλειδούχοι άνθρωπε μου. 'Αφανείς ήρωες που κουράστηκαν. ; ·"


Τι; Κουράστηκαν; Μα είναι δυνατόν. Ναι άνθρωπε μου, κουράστη­καν. "Όχι τόσο από την δουλειά, αλλά από την αδιαφορία, από την απονιά. .Πως; 'Υπάρχουν άνθρωποι που δεν αναγνωρίζουν το έργο σας. Που δεν στρέφουν με θαυμασμό τα μάτια τους μπροστά σας; Διότι το έργο σας είναι μεγά­λο, κοπιαστικό και .επικίνδυνο. 'Επικίνδυνο; Νά μια λέξη- που μου έφερε στο νου τους νεκρούς, συναδέλφους μου. "Άνθρωπε μου αυτοί είναι oι Κλειδούχοι, που με κίνδυνο της ζωής τους, με λιοπύρια και θύελλες είναι πι­στοί στο καθήκον τους. Αυτοί που δεν θα σταματήσουν νά τρέ­χουν, δεν θα πάψουν ποτέ να προσφέρουν και την ίδια τους την ζωή για την προκοπή του Σιδηροδρόμου. Μα είναι δυνατόν να εργάζε­σθε με τέτοιες συνθήκες; Ποιος ρωτά τον Κλειδούχο, άνθρωπε μου; Ό Κλειδούχος εί­ναι μόνον για νά τρέχει για νά μην καθυστερήσουν τα τραίνα γιατί για πολλούς αυτά έχουν μεγαλύτερη αξία από μας. Ναι άνθρωπε μου. Αυτοί είναι oι Κλειδούχοι. Στυλοβάτες στην υ­πηρεσία των Σιδηροδρόμων, α­γωνιστές περήφανοι ειλικρινείς, γνωρίζοντας το Έργο πού προσ­φέρουν στην υπηρεσία τους, ελπίζόυν πάντα-, ότι μια μέρα ο αγώνας τους, πράγματι ο ηρωικός θα δικαιωθεί, με πιο ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, για μία καλύτερη ζωή, και για ένα καλύτερο Σιδηρόδρομο."

ΕΝΑΣ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ
ΔΙΑΛΟΓΗ ΘΕΣ)ΝΙΚΗΣ
"Σιδηροδρομικός Βορείου Ελλάδος"
31 ΜΑΡΤΙΟΥ 1976

sidirodromikanea.blogspot.com