Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023

Τρένα υψηλής ταχύτητας και στην Αμερική


Μια επανάσταση σύμφωνα με τα αμερικανικά πρότυπα: Για πρώτη φορά, ένα τρένο που μοιάζει με TGV θα συνδέσει το Λος Άντζελες με το Λας Βέγκας. Αυτό θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού κατά 90 λεπτά.

Έτσι θα πρέπει να μοιάζει ο συνδυασμός τρένων Brightline West μεταξύ Λος Άντζελες και Λας Βέγκας, σύμφωνα με τον πάροχο σιδηροδρόμων Alstom.

Στις αρχές Δεκεμβρίου, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν πήγε στη Νεβάδα για να ανακοινώσει καλά νέα. Το υπουργείο Μεταφορών εκεί έλαβε επιχορήγηση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας. Η εταιρεία Brightline West πρόκειται να κατασκευάσει το πρώτο αμερικανικό τρένο εξπρές, που θα συνδέει τις δύο μητροπόλεις του Λος Άντζελες και του Λας Βέγκας με ταχύτητες έως και 320 χιλιόμετρα την ώρα.

Τρένα εξπρές του τύπου που είναι γνωστό στην Ευρώπη από το γερμανικό ICE ή το γαλλικό TGV υπάρχουν από το 1964 στην Ιαπωνία, όπου το Shinkansen εκτελεί τρένα με ταχύτητες έως και 320 km/h και τους συνδυασμούς τους που μοιάζουν με βλήματα στα επιμήκη νησιά της Ασίας. κατάσταση. Λόγω του σχήματος και των υψηλών ταχυτήτων τους, ονομάζονται και τρένα με σφαίρες.

Στην Κίνα υπάρχει επίσης μια σειρά από τέτοια τρένα με αεροδυναμικό σχήμα που μπορούν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις σε λίγες μόνο ώρες. Αυτή τη στιγμή φτάνουν ταχύτητες έως και 430 km/h και αναμένεται να φτάσουν σε ταχύτητες έως και 600 km/h σε λίγα χρόνια.

Ωστόσο, η προγραμματισμένη γραμμή, η οποία έχει μήκος περίπου 350 χιλιόμετρα, είναι μια καινοτομία για τη Βόρεια Αμερική. Μέχρι τώρα, μπορούσε κανείς μόνο να ονειρευτεί το Shinkansen, το ICE και το TGV και τις καλά ανεπτυγμένες σιδηροδρομικές τους γραμμές.
Τα νέα τρένα Amtrak θα μπορούσαν να πάνε πιο γρήγορα από ό,τι τους επιτρέπεται

Η εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων Amtrak έχει παραγγείλει 28 νέα τρένα για χρήση από το 2024, αλλά αυτά μπορούν να ταξιδεύουν μόνο με μέγιστη ταχύτητα 176 km/h, επειδή το υλικό της γραμμής δεν επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες. Οι ράγες και τα υποκείμενα θεμέλια δεν θα μπορούσαν να αντέξουν υψηλότερες ταχύτητες. Τα νέα τρένα κινδυνεύουν να εκτροχιαστούν στις στροφές και υπερβολική αρνητική πίεση κάτω από το τροχαίο υλικό.

Έτσι φαντάζονται οι χειριστές το εσωτερικό των τρένων υψηλής ταχύτητας Brightline West.

Για τη Νεβάδα, η επιχορήγηση Brightline West αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο κέρδος κινητικότητας. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του Λας Βέγκας και του Λος Άντζελες της Καλιφόρνια έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί μέσα στα επόμενα τεσσεράμισι χρόνια. Το πρώτο αμερικανικό τρένο με σφαίρες πρόκειται να εγκαινιαστεί την ώρα που θα ξεκινήσουν οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Λος Άντζελες το 2028, όπως επιβεβαιώνει ο γερουσιαστής της Νεβάδα Τζάκι Ρόζεν. Το χρηματικό ποσό που εγκρίθηκε από την αμερικανική κυβέρνηση θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση ενός αρχικού τμήματος μήκους 190 χιλιομέτρων.

Δύο ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες, η Alstom και η Siemens, υποβάλλουν αίτηση για την παραγωγή του σιδηροδρομικού υλικού. Η επιλογή της εταιρείας που θα είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των τρένων Brightline West εξακολουθεί να αποτελεί μέρος μιας διαγωνιστικής διαδικασίας.

Ηλεκτροκίνηση των μεταφορών σε μεγάλη κλίμακα

Οι φορείς εκμετάλλευσης ελπίζουν να επιτύχουν σημαντική εξοικονόμηση αερίων θερμοκηπίου με την αλλαγή της κυκλοφορίας μεταξύ Καλιφόρνια και Νεβάδα. Όπως έχει υπολογίσει η Brightline West, περίπου τρία εκατομμύρια ταξιδιώτες μεταξύ των δύο μητροπόλεων θα μπορούσαν να αλλάξουν από αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά τρένα υψηλής ταχύτητας κάθε χρόνο. Ο χρόνος ταξιδιού με το αυτοκίνητο περίπου τρεισήμισι ωρών συν την κυκλοφοριακή συμφόρηση θα μειωνόταν σε δύο ώρες και δέκα λεπτά.

Οι γραμμές θα κινούνται παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο I-15 και θα έχουν τρεις στάσεις στο Λας Βέγκας, στο Victor Valley και στο Rancho Cucamonga - στο ανατολικό Λος Άντζελες. Δεν πρέπει να υπάρχουν ισόπεδες διαβάσεις που θα περιορίζουν άσκοπα την ταχύτητα των τρένων. Αντικαθίστανται στην οδική κυκλοφορία από υπόγειες διαβάσεις και γέφυρες.

Η επιχορήγηση των 3 δισεκατομμυρίων είναι μόνο ένα μικρό μέρος των συνολικών χρημάτων που διατέθηκαν από την αμερικανική κυβέρνηση για την κατασκευή μιας υποδομής ταχείας διαμετακόμισης σε όλη την Αμερική. Συνολικά, το Κογκρέσο ενέκρινε ένα ποσό 66 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτά, η Amtrak θα λάβει 22 δισεκατομμύρια, οι άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες θα λάβουν 36 δισεκατομμύρια.

Οι πρόσφατα προγραμματισμένες σιδηροδρομικές διαδρομές υψηλής ταχύτητας περιλαμβάνουν μια γραμμή μεταξύ Raleigh, Βόρεια Καρολίνα και Richmond, Virginia, η οποία θα βελτιώσει τη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Βόρειας Καρολίνας και της Ουάσιγκτον, DC. Η πολύ καθυστερημένη έναρξη της κατασκευής μιας σιδηροδρομικής σήραγγας μεταξύ Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ κάτω από το Hudson πρόκειται τελικά να ξεκινήσει χάρη σε επιχορήγηση 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.