Επιταχύνεται η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Σετσουάν-Θιβέτ, ενός έργου με τις μεγάλες τεχνικές προκλήσεις στον κόσμο, που περνά δίπλα από την Εθνική Οδό 318 στην κομητεία Λιτάνγκ του νομού Γκάρτσε του Θιβέτ. Φωτογραφία του Πενγκ Χουάν
Το 2022 το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είχε συνολική έκταση 155.000 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 42.000 αφορούσαν το δίκτυο υψηλών ταχυτήτων
Τσι Χούι
«Στο σύστημα προσομοίωσης πιλοτηρίου υπερταχειών μπορείτε να καθίσετε στη θέση του οδηγού και να οδηγήσετε μια υπερταχεία απολαμβάνοντας το τοπίο της διαδρομής της γραμμής Πεκίνο-Ζανγκτζιακόου με ταχύτητες που φτάνουν τα 350 χιλιόμετρα ανά ώρα». Στη 16η Διεθνή Έκθεση Σύγχρονης Τεχνολογίας και Εξοπλισμού Σιδηροδρόμων της Κίνας ο Όμιλος Σιδηροδρόμων της Κίνας παρουσίασε στο περίπτερό του έκθεση με θέμα «Για ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο για την Κίνα» και χρησιμοποιώντας τρισδιάστατη τεχνολογία γυμνού οφθαλμού, εικόνες υψηλής ευκρίνειας, σύντομα βίντεο, μακέτες, συστήματα προσομοίωσης και άλλες μεθόδους παρουσίασε διεξοδικά στο κοινό τα σπουδαία επιτεύγματα των σιδηροδρόμων της χώρας στην κατασκευή του δικτύου, την οργάνωση των μεταφορών, την επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία, τη διεθνή συνεργασία και άλλους τομείς. Η παρουσίαση αυτή ανάδειξε το λαμπρό όραμα για την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων της Κίνας.
Ο επικεφαλής του Τμήματος Επιστημών, Τεχνολογίας και Πληροφοριών του Ομίλου δήλωσε ότι από τη 18η Εθνοσυνέλευση του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας η βιομηχανία σιδηροδρόμων έχει μεταμορφωθεί ριζικά κάνοντας μεγάλα και ιστορικά άλματα. Η χώρα διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο προηγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στον κόσμο έχοντας καταφέρει πλήθος επιστημονικών και τεχνολογικών καινοτομιών, με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα το τρένο Φουσίνγκ (Fuxing), μέσω των οποίων ανέπτυξε ανεξάρτητα το δικό της «έξυπνο» δίκτυο. Η Κίνα πλέον συγκαταλέγεται ανάμεσα στις χώρες με την πιο προηγμένη τεχνολογία σιδηροδρόμων και αποτελεί κορυφαία δύναμη στην τεχνολογία γραμμών υψηλών ταχυτήτων για τη μεταφορά βαρέων φορτίων σε μεγάλα υψόμετρα με χαμηλές θερμοκρασίες.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι στα τέλη του 2022 το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κίνας είχε συνολική έκταση 155.000 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 42.000 χιλιόμετρα αφορούσαν το δίκτυο υψηλών ταχυτήτων. Οι σιδηρόδρομοι της χώρας κάλυπταν το 99% των πόλεων με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων και το δίκτυο υψηλών ταχυτήτων κάλυπτε το 94.9 % των πόλεων με πληθυσμό άνω των 500.000 κατοίκων. Συγκεκριμένα, έχει επιταχυνθεί η κατασκευή γραμμών υψηλών ταχυτήτων με το δίκτυο «τεσσάρων κάθετων και τεσσάρων οριζόντιων αξόνων» να ολοκληρώνεται νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και το δίκτυο «οκτώ κάθετων και οκτώ οριζόντιων αξόνων» να διαμορφώνεται με ταχύτερους ρυθμούς. Σχετικά με το τελευταίο, στα τέλη του 2022 είχαν ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία 34.700 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου το 77% του έργου. Σε περιφερειακό επίπεδο συνεχίζεται η κατασκευή γραμμών υψηλών ταχυτήτων και η επέκταση αυτών, βελτιώνοντας την πρόσβαση στο δίκτυο και αυξάνοντας τις περιοχές που αυτό καλύπτει.
Από τα 74 εκθέματα που παρουσιάστηκαν στη 16η Διεθνή Έκθεση Σύγχρονης Τεχνολογίας και Εξοπλισμού Σιδηροδρόμων, το 85% αφορούσε «έξυπνα» εργαλεία, κατασκευαστικά προϊόντα και τεχνολογίες, πολλά εκ των οποίων αποτελούν κορυφαία προϊόντα τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και διεθνώς, και που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ευφυούς κατασκευαστικής βιομηχανίας, στα συστήματα επικοινωνίας, τη σηματοδότηση, τη μεταφορική ισχύ και την ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων της χώρας.
Οι ειδικοί τονίζουν ότι η δημιουργία «έξυπνων» συστημάτων επικοινωνίας, σηματοδότησης, μεταφορικής ισχύος και ηλεκτροκίνησης βασίζεται σε τρεις πυλώνες – στην «έξυπνη» διαχείριση, τις εντολές και τον έλεγχο, και την ευφυή κατασκευή. Με τη χρήση «έξυπνων» εργαλείων, όπως για παράδειγμα τη χρήση ειδικών οχημάτων για την εγκατάσταση και ρύθμιση των εναέριων καλωδίων, μεγάλο μέρος των σχετικών εξαρτημάτων και του εξοπλισμού μπορούν να ρυθμιστούν πριν τη χρήση ή την εγκατάστασή τους εντός των εργοστασίων μέσα από την αυτόματη συλλογή πληροφοριών για τον χώρο κατασκευής, την ανάλυση στατιστικών δεδομένων και τη λήψη αποφάσεων, διαδικασία που βελτιώνει συνολικά την οριζόντια κατασκευή των συστημάτων επικοινωνίας, σηματοδότησης, μεταφορικής ισχύος και ηλεκτροκίνησης των γραμμών υψηλών ταχυτήτων.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Τμήματος Επιστημών, Τεχνολογίας και Πληροφοριών του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας από την έναρξη της από κοινού οικοδόμησης της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» δέκα χρόνια πριν, ο Όμιλος τηρεί απαρέγκλιτα τις αρχές της διαβούλευσης, τη συνεισφοράς και του κοινού οφέλους και υπηρετεί ενεργά την υψηλής ποιότητας και από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας και το άνοιγμα της Κίνας. Έργα-ορόσημα όπως ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος, η γραμμή υψηλής ταχύτητας Μπαντούνγκ-Τζακάρτας και το τμήμα του σιδηροδρόμου Ουγγαρίας-Σερβίας από το Βελιγράδι μέχρι το Νόβι Σαντ στη βόρεια Σερβία έχουν ολοκληρωθεί και λειτουργούν κανονικά συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και την πρόοδο των τοπικών κοινωνιών και βελτιώνοντας το βιοτικό επίπεδο των λαών. Τα δρομολόγια των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών της γραμμής Κίνας-Ευρώπης και του νέου διαδρόμου ξηράς-θάλασσας στη δυτική Κίνα εκτελούνται ομαλά και σταθερά, διασφαλίζοντας αποτελεσματικά τη σταθερότητα των διεθνών βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων.
naftemporiki.gr