Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

"Τρέχουν" τα έργα του Μετρό



Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την κατασκευή της Γραμμής 4 και την υπογραφή σύμβασης για την λειτουργία και συντήρηση του νέου δικτύου στην συμπρωτεύουσα. 

Στην Γραμμή 4 του μετρό έχει ξεκινήσει να συναρμολογείται ο δεύτερος μετροπόντικας που βρίσκεται στο εργοτάξιο της Λεωφόρου Βεϊκου, ενώ ήδη έχει διανοίξει τα πρώτα μέτρα ο πρώτος μετροπόντικας στο Φρέαρ Κατεχάκη. Η συναρμολόγηση του δευτερου μετροπόντικα αναμένεται στο τέλος του χρόνου όπου και εν συνεχεία αναμένεται να ξεκινήσει το ταξίδι του προς το κέντρο της Αθήνας.

Της Ελένης Μπότα

Οι μετροπόντικες κατασκευάστηκαν και συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο της Herrenknecht AG στη Γερμανία και πρόκειται για μηχανήματα νέας τεχνολογίας που διαφυλάττουν την ασφάλεια των υπερκείμενων κατασκευών κατά τη διάνοιξη των σηράγγων και εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση της πόλης. Έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο που ξεπερνά τα 9 μέτρα. Ο ΤΒΜ είναι ειδικά κατασκευασμένος για αστικό περιβάλλον. Κάνει πρόβλεψη εδάφους, κάνοντας μία χαρτογράφηση το τι θα υπάρξει μπροστά, αν δηλάδή κάτι απότομα αλλάξει στο υπέδαφος.

Το TBM όσο θα προχωρά την εκσκαφή του στο αθηναϊκό υπέδαφος θα αφήνει πίσω του έτοιμη κατασκευασμένη σήραγγα.

Πρόκειται για ένα πολύ σταθερό μηχάνημα το οποίο δεν δημιουργεί μετακινήσεις εδαφών, σκάβει με μεγάλες ταχύτητες και το χαρακτηριστικό του είναι πως θα είναι σχεδόν "αθόρυβο".

Οι δύο καινούργιοι μετροπόντικες θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας, με 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή. Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Η Γραμμή 4 "Άλσος Βεΐκου - Γουδή" του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.

Επίσης θα διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ.

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Aυτή την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές της σύμβασης ΣΔΙΤ για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ανάδοχος του έργου για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης είναι η "Κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium), που αποτελείται από τις εταιρείες ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S.". Το προσφερόμενο συνολικό τίμημα ανήλθε στα 249,93 εκατ ευρώ.

Το έργο προβλέπει την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σε δύο φάσεις.

Αρχικά θα αρχίσει η λειτουργία της βασικής γραμμής, που ξεκινά από την βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον σταθμό "Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός", ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό "Νέα Ελβετία" στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης, καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η γραμμή ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών και Σόλωνος.

Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς.

Οι σταθμοί του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης είναι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Οι σταθμοί της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.

Στο αντικείμενο των υπηρεσιών περιλαμβάνονται, η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού, ο καθαρισμός, η φύλαξη (ασφάλεια – προστασία), διαχείριση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (AFC) και η εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.

Στην πλήρη ανάπτυξή του, το σύστημα θα έχει την δυνατότητα να διακινεί με την διέλευση από τους σταθμούς ανά 90 δευτερόλεπτα (ενάμιση λεπτό) 33 αυτόματους συρμούς, 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

capital.gr
sidirodromikanea.blogspot.com