Οι ηγέτες των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ινδίας, της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) στο Δελχί.
Ο διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, ο Ινδός πρωθυπουργός, Ναρέντρα Μόντι, και ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, έδωσαν τα χέρια στο τέλος της εκδήλωσης.
Φωτογραφία: X/Narendra Modi
Μια νέα δέσμευση για την ανάπτυξη ενός οικονομικού διαδρόμου από την Ινδία στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, με επίκεντρο έναν διηπειρωτικό σιδηρόδρομο που διασχίζει τον Αραβικό Κόλπο στο Ισραήλ, ανακοινώθηκε κατά τη σύνοδο κορυφής της G20 στο Δελχί της Ινδίας, στις 9 Σεπτεμβρίου.
Ανακοινώθηκε από τον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, κ. Τζο Μπάιντεν, ως «μεγάλη υπόθεση», ο «διάδρομος ορόσημο» αναμένεται να τονώσει την οικονομική ανάπτυξη παρέχοντας ενισχυμένη συνδεσιμότητα και οικονομική ολοκλήρωση σε δύο ηπείρους. Μαζί με τον Μπάιντεν υπέγραψαν το Μνημόνιο οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ινδίας, της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ).
Το Μνημόνιο Συνεννόησης (MoU) αναφέρει ότι ο Οικονομικός Διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC) θα αποτελείται από έναν ανατολικό διάδρομο που θα συνδέει την Ινδία με τον Περσικό Κόλπο και έναν βόρειο διάδρομο που θα συνδέει τον Αραβικό Κόλπο με την Ευρώπη. Ο προκύπτων διασυνοριακός σιδηρόδρομος θα επιτρέψει στα εμπορεύματα να μετακινούνται μεταξύ Ινδίας, ΗΑΕ, Σαουδικής Αραβίας, Ιορδανίας, Ισραήλ και Ευρώπης. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης την εγκατάσταση νέων διασυνδέσεων ηλεκτρικής ενέργειας και ψηφιακών επικοινωνιών και αγωγού υδρογόνου σε όλο το μήκος του νέου σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας αναφέρει ότι οι συμμετέχοντες δεσμεύονται να συναντηθούν εντός των επόμενων 60 ημερών για να αναπτύξουν και να συμφωνήσουν ένα σχέδιο δράσης με τα σχετικά χρονοδιαγράμματα για την παράδοση. Δεν έχουν αναληφθεί ακόμη δεσμεύσεις χρηματοδότησης για το έργο.
Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ειδικής παράλληλης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στη Σύνοδο Κορυφής της G20 στις 9 Σεπτεμβρίου.
Ο σιδηρόδρομος
Περαιτέρω λεπτομέρειες είναι επί του παρόντος σπάνιες. Λογικά, ο νέος διάδρομος θα χρησιμοποιεί το πρόσφατα ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο Etihad στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο εκτείνεται από το λιμάνι Fujairah στα βορειοανατολικά της χώρας, μέσω Ντουμπάι και Άμπου Ντάμπι, έως το Al Ghuweifat στα σύνορα με τη Σαουδική Αραβία. Υπάρχει επί του παρόντος ένα κενό στο σιδηροδρομικό δίκτυο εδώ, αλλά με την προϋπόθεση ότι η Σαουδική Αραβία θα υλοποιήσει τα σχέδιά της για επέκταση του δικτύου της από το Haradh στο Al Batha και τελικά το σιδηροδρομικό άξονα στο Ghuweifat ως μέρος του ευρύτερου σιδηροδρομικού έργου του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC), Ο διάδρομος θα μπορούσε να κάνει χρήση του δικτύου των Σιδηροδρόμων της Σαουδικής Αραβίας (SAR), συμπεριλαμβανομένου του σιδηροδρόμου Βορρά-Νότου μήκους 2750 χιλιομέτρων μέχρι τα σύνορα της Ιορδανίας στο Al Qurayat.
Από εδώ, θα απαιτηθούν περαιτέρω νέες κατασκευές σε όλη την Ιορδανία. Μια πιθανή διασυνοριακή διαδρομή θα κατευθυνόταν προς το Beit Shean, το σημερινό ανατολικό τέρμα του σιδηροδρομικού δικτύου του Ισραήλ, το οποίο παρέχει απευθείας σύνδεση με το βόρειο λιμάνι της Χάιφα. Το πρόσφατα ανακοινωθέν πρόγραμμα Connecting Israel για την κατασκευή 300 χιλιομέτρων νέου σιδηροδρόμου σε ολόκληρη τη χώρα περιλαμβάνει σχέδια για την ενεργοποίηση της διασυνοριακής γραμμής προς την Ιορδανία μέσω αυτής της διαδρομής.
Οι συνομιλίες για τον προτεινόμενο διάδρομο φέρεται να διεξάγονται μεταξύ των χωρών εδώ και αρκετούς μήνες και ο Μπάιντεν είπε ότι ο διάδρομος θα προσφέρει «ατελείωτες ευκαιρίες» στις εμπλεκόμενες χώρες. Οι ΗΠΑ πιστεύεται ότι ευνοούν την πρωτοβουλία ως μέσο αντιμετώπισης της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας στην περιοχή, ενώ η συμμετοχή της ΕΕ είναι κεντρική στις προσπάθειές της να εμβαθύνει τους εμπορικούς και επενδυτικούς δεσμούς με την περιοχή του Κόλπου. Στο πλαίσιο του Global Gateway Project, η ΕΕ έχει διαθέσει 300 δισεκατομμύρια ευρώ για δαπάνες σε παγκόσμια έργα υποδομής, επίσης ως αντίθεση με την Πρωτοβουλία Belt and Road (BRI) της Κίνας.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα Ursula von der Leyen, δήλωσε ότι το έργο θα επιταχύνει τα ταξίδια μεταξύ Ινδίας και Ευρώπης κατά 40%. «Αυτό δεν είναι τίποτα λιγότερο από ιστορικό», είπε. «Θα είναι η πιο άμεση σύνδεση μέχρι σήμερα μεταξύ Ινδίας, Αραβικού Κόλπου και Ευρώπης. Είναι μια πράσινη και ψηφιακή γέφυρα μεταξύ ηπείρων και πολιτισμών».
railjournal.com
sidirodromikanea.blogspot.com