Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023

Ο δαπανηρός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας της Βρετανίας, οδεύει προς περισσότερες καθυστερήσεις


ΛΟΝΔΙΝΟ, 25 Σεπτεμβρίου (Reuters) - Ο πρωθυπουργός Ρίσι Σουνάκ αρνήθηκε να σχολιάσει τη Δευτέρα τις αναφορές ότι είχε αποφασίσει να καθυστερήσει ένα βασικό τμήμα του σχεδιαζόμενου βρετανικού σιδηροδρόμου HS2 - που χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Ευρώπης.

Δεν αναμένεται ανακοίνωση αυτή την εβδομάδα.

Πηγή με γνώση του έργου είπε ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στην φθινοπωρινή δήλωση προϋπολογισμού της κυβέρνησης τον Νοέμβριο και το νέο σχέδιο μπορεί να συνδυάσει καθυστέρηση σε ένα τμήμα στη βόρεια Αγγλία με επιτάχυνση μιας πολύ μικρότερης διαδρομής μεταξύ του Μάντσεστερ και του αεροδρομίου του.

Ακολουθούν λεπτομέρειες για το έργο.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ HS2;

Το HS2, ή High Speed ​​2, είναι ένα προγραμματισμένο σιδηροδρομικό έργο υψηλής ταχύτητας που αρχικά αναμενόταν να συνδέει το Λονδίνο με πόλεις της Αγγλίας στα βόρεια, συμπεριλαμβανομένων των Μπέρμιγχαμ, Μάντσεστερ και Λιντς.

Από τη σύλληψή του το 2009, το έργο αντιμετώπισε αυξανόμενα κόστη, περικοπές στα αρχικά του σχέδια και αντιρρήσεις από διάφορες πλευρές. Η πρώτη υπηρεσία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει κάποια στιγμή μεταξύ 2029 και 2033.
Διαφήμιση · Κάντε κύλιση για να συνεχίσετε

Report this ad

Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΙΑ HS2

Το έργο έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Βρετανίας, στην προσθήκη χωρητικότητας σε πολυσύχναστες διαδρομές και στη μείωση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων κόμβων.

Θα βοηθήσει επίσης να φέρει τη Βρετανία στο ίδιο επίπεδο με άλλα ευρωπαϊκά έθνη που διαθέτουν μακρά και καλά συνδεδεμένα σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας. Η Βρετανία έχει μόνο ένα μικρό τμήμα που συνδέει το Λονδίνο με τη σιδηροδρομική σήραγγα με την ηπειρωτική Ευρώπη.

Όσον αφορά την ταχύτητα, η προγραμματισμένη τελική ταχύτητα του HS2 των 225 μιλίων την ώρα (mph) θα μπορούσε να το καταστήσει το ταχύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης.
Διαφήμιση · Κάντε κύλιση για να συνεχίσετε

Με τα χρόνια, οι διαδοχικές κυβερνήσεις έθεσαν το HS2 ως τρόπο μείωσης των περιφερειακών οικονομικών ανισοτήτων. Μέχρι στιγμής έχει απασχολήσει σχεδόν 30.000 εργαζόμενους.

Οι επικριτές λένε ότι οι υφιστάμενοι σιδηρόδρομοι της Βρετανίας, οι οποίοι λειτουργούν με ένα μοντέλο δημόσιου-ιδιωτικού, χρεώνουν υπέρογκα ναύλους, προσφέρουν μόνο παράτυπες υπηρεσίες και επιμένουν σε καθυστερήσεις λόγω χρόνιων υποεπενδύσεων.

Οι απεργίες χιλιάδων εργαζομένων στον σιδηρόδρομο από πέρυσι έχουν αυξήσει την πίεση σε μια χώρα που έδωσε στον κόσμο την ατμομηχανή.

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ το HS2;

Ο προϋπολογισμός του 2015 των 55,7 δισεκατομμυρίων λιρών (68 δισεκατομμύρια δολάρια) έφτασε τα 98 δισεκατομμύρια λίρες μέχρι το 2019 και το 2020 μια αναθεώρηση έδειξε ότι θα μπορούσε να αυξηθεί στα 106 δισεκατομμύρια λίρες.

Ο λογαριασμός έχει ωθηθεί από τον πληθωρισμό, ο οποίος κυμάνθηκε περίπου στο 18% στον κατασκευαστικό κλάδο πέρυσι, επηρεάζοντας υλικά όπως η ξυλεία, ο χάλυβας και το σκυρόδεμα.
ΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Ο σιδηρόδρομος σε σχήμα Υ προοριζόταν να συνδέσει το Λονδίνο με το Μπέρμιγχαμ και μετά το Μάντσεστερ στο ένα πόδι και το Μπέρμιγχαμ με το Λιντς στο άλλο. Η κυβέρνηση διέκοψε τη σύνδεση του Λιντς το 2021 για λόγους κόστους.

Έχει επίσης καθυστερήσει το τμήμα μεταξύ του Μπέρμιγχαμ και της πόλης Crewe περίπου 60 μίλια βόρεια κατά δύο χρόνια.

Ορισμένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης αναφέρουν ότι ολόκληρη η έκταση από το Μπέρμιγχαμ έως το Μάντσεστερ θα μπορούσε τώρα να διαλυθεί . Η πηγή που γνωρίζει το έργο είπε ότι θα μπορούσε να καθυστερήσει, ενώ επιτάχυνε τη διαδρομή από το Μάντσεστερ προς το κοντινό του αεροδρόμιο.

Η γραμμή θα μπορούσε επίσης να σταματήσει στο Old Oak Common στο βορειοδυτικό Λονδίνο και όχι στο κέντρο του Λονδίνου, αφού η κυβέρνηση «αποτέλεσε» την εναπομείνασα σύνδεση με το σταθμό Euston, μειώνοντας πιθανώς την ελκυστικότητα και την ταχύτητα της γραμμής.

Οι εργασίες για την κατασκευή του τμήματος Λονδίνο-Μπέρμιγχαμ βρίσκονται σε εξέλιξη, με μηχανήματα να τρυπούν σήραγγες μέσω της γης, νέες γέφυρες να κατασκευάζονται και τόνους σκυροδέματος να παράγονται.

Η κυβέρνηση αγόρασε εκατοντάδες σπίτια κατά μήκος της προτεινόμενης διαδρομής μεταξύ Μπέρμιγχαμ και Μάντσεστερ και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για μια νέα οδογέφυρα στο κέντρο του Μπέρμιγχαμ
.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΚΟ το HS2;

Ορισμένες ομάδες θεωρούν το HS2 μια ζωτικής σημασίας προσθήκη στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βρετανίας, αλλά οι επικριτές το έχουν χαρακτηρίσει ως ένα ματαιόδοξο έργο που σπαταλά τα χρήματα των φορολογουμένων. Άλλοι έχουν αγωνιστεί εναντίον του για περιβαλλοντικούς λόγους.

Οι περικοπές της κυβέρνησης στα αρχικά της σχέδια προκάλεσαν επίσης κριτική ότι ο στόχος του έργου για τόνωση της περιφερειακής ευημερίας δεν εκπληρώνεται.

ΠΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ;

Ένας κρατικός δημόσιος φορέας που ονομάζεται HS2 Ltd είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση του έργου, με εταιρείες όπως η Kier Group (KIE.L) , η Balfour Beatty (BALF.L) και η Vinci (SGEF.PA) να συμμετέχουν στο έργο.

Μια κοινή επιχείρηση μεταξύ της ιαπωνικής Hitachi (6501.T) και της γαλλικής Alstom (ALSO.PA) θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει τα τρένα, τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν τις γραμμές παραγωγής από το 2027.


reuters.com

/sidirodromikanea.blogspot.com