Οι επιβάτες συνήθως δεν γνωρίζουν τις επιλογές τρένων επειδή δεν εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης. Μια πρόταση της ΕΕ που έρχεται τον Σεπτέμβριο στοχεύει να το αλλάξει αυτό, αλλά κάποιοι ανησυχούν ότι έχει ήδη αποδυναμωθεί.
Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς (αριστερά) λέγεται ότι έρχεται σε σύγκρουση με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ, Αντίνα Βάλεαν (δεξιά) σχετικά με το πόσο φιλόδοξη θα πρέπει να είναι μια νέα πρόταση έκδοσης εισιτηρίων πολλαπλών μεταφορών. Credit: Thierry Monasse/Getty Images.
Του Dave Keating
Καθώς οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για μεταφορικά για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, μπορεί να μην γνωρίζουν ότι κάνουν τα ταξίδια τους πιο περίπλοκα και πιο εντάσεως άνθρακα από ό,τι πρέπει. Όταν αναζητούν επιλογές μεταφοράς για να φτάσουν στον προορισμό τους, τα αποτελέσματα τους δείχνουν μόνο πτήσεις, όχι τρένα. Έτσι, εάν ζουν στη Βαρκελώνη και πρέπει να πάρουν πτήση από τη Μαδρίτη, πιθανότατα θα κάνουν κράτηση για δύο πτήσεις ανταπόκρισης, εάν δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει τρένο με δραστικά χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα που μπορεί να τους μεταφέρει στη Μαδρίτη σε τρεις ώρες. Ή αν χρειαστεί να ταξιδέψουν στις Βρυξέλλες μέσω Παρισιού, η μηχανή αναζήτησης θα τους πει να κάνουν δύο πτήσεις, παρόλο που υπάρχει απευθείας τρένο που μεταφέρει τους επιβάτες από το Παρίσι στις Βρυξέλλες σε 90 λεπτά.
Γιατί λοιπόν δεν εμφανίζονται τα τρένα στις μηχανές αναζήτησης; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι. Οι φορείς εκμετάλλευσης τρένων όπως η Renfe, η SNCF, η Deutsche Bahn και η Thalys δεν μοιράζονται τις πληροφορίες ταξιδιού και τιμών με ιστότοπους αναζήτησης, επειδή δεν θέλουν οι ανταγωνιστές να έχουν τα δεδομένα. Οι συνεργασίες μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και φορέων εκμετάλλευσης τρένων είναι ελάχιστες, με μόνο την Air France/KLM και την Austrian Airlines να συνεργάζονται με τρένα για να προσφέρουν συνδυασμένα εισιτήρια. Αυτό κάνει μεγάλη διαφορά στην εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών: εάν κάνουν κράτηση για το τρένο ξεχωριστά, δεν θα έχουν καμία βοήθεια ή αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία εάν το τρένο τους καθυστερήσει και χάσει την πτήση τους.
Το θέμα δεν είναι μόνο η σύνδεση των πτήσεων. Οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης μπορεί να κάνουν κράτηση πτήσεων από το Άμστερνταμ προς το Παρίσι, τη Μαδρίτη προς τη Μάλαγα ή το Μιλάνο προς τη Ρώμη, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι υπάρχουν απευθείας τρένα που θα τους πήγαιναν εκεί γρηγορότερα όταν ληφθούν υπόψη τα logistics του αεροδρομίου.
Η άγνοια δεν είναι ευδαιμονία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να προτείνει έναν νέο νόμο της ΕΕ τον Σεπτέμβριο που θα διευκολύνει τους παρόχους ηλεκτρονικών κρατήσεων να γίνουν πραγματικοί πάροχοι Υπηρεσιών Πολυτροπικής Ψηφιακής Κινητικότητας (MDMS), δείχνοντας στους ταξιδιώτες όλες τις αεροπορικές, σιδηροδρομικές, οδικές και θαλάσσιες επιλογές και ενθαρρύνοντας τους φορείς εκμετάλλευσης να σύνδεσμος για συνδυασμένα εισιτήρια. Ο φάκελος διαχειρίζεται τόσο η Επίτροπος Μεταφορών Adina Valean όσο και ο Frans Timmermans, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της ΕΕ για την Πράσινη Συμφωνία και πιθανός μελλοντικός πρωθυπουργός της Ολλανδίας .
«Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία έχει να κάνει επίσης με το να κάνουμε τα βιώσιμα ταξίδια προσιτά και οικονομικά προσιτά για όλους, και πράγματι για εμάς ένα από τα βασικά είναι ότι θέλετε οι επιβάτες να συνδυάζουν και να ταιριάζουν αυτές τις ταξιδιωτικές επιλογές μαζί, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων, όπως ο σιδηρόδρομος», εξήγησε ο Daniel Mes. μέλος του υπουργικού συμβουλίου του Timmermans, σε εκδήλωση στις Βρυξέλλες τον Ιούλιο.
«Υπάρχουν πολλά εμπόδια τώρα που εμποδίζουν τους ανθρώπους να κάνουν κράτηση για αυτά τα βιώσιμα πολυτροπικά ταξίδια. [Πρώτον,] δεν μπορούν να βρουν εύκολα τις συνδέσεις επειδή δεν τις βλέπουν καν όταν πηγαίνουν σε ιστότοπους ή πλατφόρμες», είπε. «Αυτή η πρόταση που έρχεται το φθινόπωρο προορίζεται πραγματικά, κατά την άποψη του υπουργικού συμβουλίου του Timmermans, να αλλάξει το παιχνίδι για την αντιμετώπιση όλων αυτών των ζητημάτων και να θέσει ένα πλαίσιο για τις εταιρείες να συνεργαστούν για να κάνουν αυτή την εμπειρία πολυτροπικών κρατήσεων πολύ καλύτερη».
Η EU Travel Tech, μια ένωση εταιρειών ταξιδιωτικών υπηρεσιών όπως η Skyscanner, η Booking.com, η Trainline και η Amadeus, λέει ότι η δυνατότητα εμφάνισης των αποτελεσμάτων των τρένων στις μηχανές αναζήτησης θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά. Για παράδειγμα, η ομάδα αναζήτησε μεταφορά μεταξύ Δρέσδης και Κρακοβίας, για την οποία δεν υπάρχει απευθείας αεροπορική ή σιδηροδρομική σύνδεση. Εάν ένας ταξιδιώτης αναζητήσει πώς να κάνει το ταξίδι υπό το status quo, θα του πει να λάβει δύο πτήσεις ανταπόκρισης μέσω Μονάχου με κόστος 256 € (279 $) και εκπομπές 154 κιλών CO₂ σε πεντέμισι. ώρα ταξιδιού. Εάν το MDMS της ΕΕ επιβάλει την κοινή χρήση δεδομένων, θα τους δόθηκε η επιλογή να πάρουν ένα τρένο για το Βερολίνο και να πάρουν πτήση για την Κρακοβία από εκεί, με κόστος 48,90 € και εκπομπές 65 κιλών CO₂ σε ένα ταξίδι πέντε ωρών.
Έκδοση εισιτηρίων στην ΕΕ: διαφωνία ως προς την προσέγγιση
Το αρχικό σχέδιο της Επιτροπής για την πρόταση ήταν να επιβάλει την πρόσβαση των πλατφορμών στα δεδομένα των μεταφορέων, να εξασφαλίσει ίσους όρους συμβατικού ανταγωνισμού για τους κατεστημένους μεταφορείς και τους νεοεισερχόμενους στην αγορά και να δημιουργήσει ένα σαφές σύστημα επιβολής με την εξουσία να επιβάλλει κυρώσεις. Ωστόσο, τον Ιούνιο ήρθε η είδηση ότι η φιλοδοξία υποβαθμιζόταν, με την εστίαση να στρέφεται μόνο προς την παροχή στους επιβάτες πρόσβαση στα δεδομένα έκδοσης εισιτηρίων μέσω της «επανασύνδεσης» με τους ιστότοπους των μεταφορέων, αντί να μπορούν να βλέπουν τιμές και να κάνουν αγορές σε τρίτους. ιστότοποι για πάρτι. Μια ομάδα εταιρειών ταξιδιωτικής τεχνολογίας και ΜΚΟ – συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιβατών, της EU Travel Tech, των Ενώσεων Ευρωπαϊκών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Tour Operators και της ευρωπαϊκής ομάδας καταναλωτών BEUC – απέστειλε επιστολή στην Επιτροπή τον Ιούνιο εκθέτοντας τις ανησυχίες τους.
«Η αποκλειστική ανακατεύθυνση πελατών σε πολλές διαφορετικές πύλες… είναι μια ανεπαρκής λύση με χαμηλή προστιθέμενη αξία, ανησυχητικά κοντά στο status quo που θεωρείται ομόφωνα ως μη ικανοποιητικό», έγραψαν. «Αυτή η προσέγγιση θα σήμαινε ότι δεν θα αντιμετωπιστούν οι αντιανταγωνιστικές πρακτικές των κυρίαρχων φορέων εκμετάλλευσης που εμποδίζουν την ολοκληρωμένη κράτηση μέσω ανεξάρτητων καναλιών διανομής, με στόχο τον περιορισμό της σύγκρισης και του συνδυασμού μεταξύ παρόχων και τρόπων λειτουργίας. Αυτό συμβαίνει παρά το σωρό των συνεχιζόμενων υποθέσεων έκδοσης εισιτηρίων εναντίον κρατικών κατεστημένων φορέων».
Σύμφωνα με πηγές της Επιτροπής, η αλλαγή προσέγγισης προήλθε από τον Επίτροπο Valean, ο οποίος συμμεριζόταν τις ανησυχίες των φορέων εκμετάλλευσης τρένων και ανησυχούσε ότι το αρχικό σχέδιο για την πρόταση θα έβαζε αντιμέτωπους τους φορείς της αγοράς, γεγονός που θα μπορούσε να επιδεινώσει την κατάσταση αναστέλλοντας συνεργασία και αύξηση των τιμών.
Σε ένα έγγραφο θέσης που υποβλήθηκε νωρίτερα αυτό το έτος, η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) υποστήριξε ότι ο εξαναγκασμός των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να παραδίδουν δεδομένα σε μηχανές αναζήτησης και ιστότοπους κρατήσεων θα ήταν αντιπαραγωγικός. «Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις χρειάζονται επιχειρηματική ελευθερία ενώ αναπτύσσουν τις επιχειρήσεις τους», έγραψαν. «Αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία σύναψης εμπορικών συμφωνιών με πωλητές εισιτηρίων και άλλους μεταφορείς για την ανάπτυξη και τη βελτίωση των υπηρεσιών τους».
Το CER υποστηρίζει ότι το να μην επιτραπεί η ελευθερία επιλογής πότε και με ποιον θα συνεργαστεί θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος εισιτηρίων που θα ωφελούσε μόνο τις ψηφιακές πλατφόρμες τρίτων. «Οι εταιρείες μεταφορών εκτελούν υπηρεσίες με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, αλλά με πλήρες λειτουργικό κόστος, ενώ οι πωλητές εισιτηρίων επικεντρώνονται μόνο σε ένα μόνο κανάλι πωλήσεων με υψηλά περιθώρια και περιορισμένο κόστος για τις υπηρεσίες τους», έγραψε. Ο εξαναγκασμός της συνεργασίας θα προκαλούσε «την εμφάνιση μόνο μιας ή δύο διαδικτυακών πλατφορμών MDMS, που ανήκουν σε καλά χρηματοδοτούμενους τεχνολογικούς γίγαντες εκτός Ευρώπης, οι οποίες θα γίνονταν αυτόματα θυρωροί».
Οι σιδηρόδρομοι έχουν αναπτύξει τον δικό τους Οδικό Χάρτη Εισιτηρίων CER , ο οποίος, όπως λένε, είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που εμποδίζουν την έκδοση σιδηροδρομικών εισιτηρίων και να τα καταστήσει πιο ανταγωνιστικά με άλλα μέσα μεταφοράς και να συνδυαστούν εύκολα με άλλα μέσα μεταφοράς. Ο οδικός χάρτης στοχεύει να καταστήσει το σιδηροδρομικό εισιτήριο πλήρως διαλειτουργικό με άλλα μέσα μεταφοράς έως το 2030.
Η αβεβαιότητα του Τίμερμανς
Ωστόσο, ο Αντιπρόεδρος Τίμερμανς πιέζει ώστε η Επιτροπή να εμμείνει στο αρχικό σχέδιο και να μην ακολουθήσει μια προσέγγιση μόνο για επανασύνδεση. «Υπάρχουν πολλοί, πολλοί, πολλοί καταναλωτές εκεί έξω για τους οποίους [η αγορά ξεχωριστών εισιτηρίων μέσω επανασύνδεσης] είναι πολύ περίπλοκη και μετά δεν ενοχλούν», είπε ο Mes από το Υπουργικό Συμβούλιο του Timmermans. «Αυτό που θέλουν αυτοί οι καταναλωτές είναι να μπουν σε έναν ιστότοπο, να δουν όλες τις επιλογές και τις τιμές και να κάνουν κλικ σε ένα κουμπί για να κάνουν κράτηση.
«Από τη σκοπιά του υπουργικού μας συμβουλίου, θέλουμε να έχουμε μια πρόταση που θα αλλάξει το παιχνίδι και για αυτό πρέπει να βρίσκονται στο τραπέζι όλες οι επιλογές», πρόσθεσε. «Γνωρίζω ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι η Επιτροπή θα στραφεί μόνο προς αυτήν την επανασύνδεση των ιστότοπων, αυτό το μοντέλο αυτοσυναρμολόγησης, ως την προτιμώμενη επιλογή. Μπορώ να πω σήμερα ότι αυτό δεν ισχύει. Όλες οι επιλογές είναι ακόμα στο τραπέζι». Ο Τίμερμανς είπε ότι όλες οι επιλογές στάλθηκαν στο ρυθμιστικό συμβούλιο ελέγχου της Επιτροπής στις 19 Ιουλίου για να αξιολογήσει το κόστος και τα οφέλη τους, με τα αποτελέσματα να αναμένονται στις αρχές Σεπτεμβρίου.
«Για οποιονδήποτε είναι πρόθυμος να μεταπωλήσει ένα εισιτήριο, όπως ένας χειριστής πλατφόρμας, χρειάζεται πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα για να λειτουργήσει – τους ναύλους, τις εκπτώσεις που μπορούν να προσφερθούν, πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για καθυστερήσεις και πλατφόρμες αφίξεων – και αυτό είναι απαραίτητο Τα δεδομένα δεν κοινοποιούνται επαρκώς επί του παρόντος», συνέχισε. «Αυτό που είναι επίσης σημαντικό είναι οι εμπορικές συναλλαγές που γίνονται στο παρασκήνιο, γιατί προτού μια πλατφόρμα μεταπωλητή σας πουλήσει ένα εισιτήριο, έχει μια εμπορική συμφωνία με τη μεταφορική εταιρεία για το είδος της αμοιβής που παίρνουν για αυτήν την υπηρεσία πώλησης του εισιτηρίου. και αυτό είναι επίσης ένα σημαντικό μέρος του παζλ που εξετάζουμε».
Αυτή είναι μουσική στα αυτιά των τρίτων πωλητών. Το πρόβλημα είναι ότι ο Αντιπρόεδρος Τίμερμανς πιθανότατα θα αποχωρήσει από την Επιτροπή το φθινόπωρο για να γίνει υποψήφιος πρωθυπουργός των Πρασίνων και του Εργατικού Κόμματος της Ολλανδίας – ανάλογα με το αν θα επιλεγεί τον Σεπτέμβριο όπως αναμένεται. Αυτό αφήνει αβεβαιότητα σχετικά με το εάν οι απόψεις του και του υπουργικού του συμβουλίου θα εξακολουθήσουν να επικρατούν. Πολλά μπορεί να εξαρτηθούν από το πώς διασταυρώνονται η χρονική στιγμή της αναχώρησής του και η χρονική στιγμή της πρότασης.
Από την πλευρά της, η EU Travel Tech πιστεύει ότι μια πρόταση που δεν αλλάζει το status quo δεν θα προσφέρει τα οφέλη για το κλίμα και τους καταναλωτές που επιδιώκονταν. «Η εμπειρία μας τα τελευταία χρόνια έχει δείξει ξεκάθαρα ότι απαιτείται ρύθμιση για να επιτευχθεί ουσιαστική πρόοδος στη διευκόλυνση της έκδοσης εισιτηρίων και στην αύξηση της διαφάνειας των καταναλωτών», έγραψε σε μια απάντηση στο έγγραφο θέσης της CER. «Δεν πιστεύουμε ότι το MDMS θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων. Οι ανεξάρτητοι διανομείς θα βοηθήσουν στην προσέγγιση νέων πελατών και θα επεκτείνουν την εμβέλεια όλων των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των μικρότερων και αυτών που κυκλοφορούν σε νέες χώρες. Ολόκληρη η αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών και το εισόδημα των μεταφορέων θα αυξηθούν, πράγμα που σημαίνει ότι οι μεταφορείς δεν έχουν λόγο να αυξήσουν τις τιμές».
energymonitor.ai
sidirodromikanea.blogspot.com