Τετάρτη 9 Αυγούστου 2023

Το πρώτο τρένο στον κόσμο που κινείται με υδρογόνο έκανε την τελευταία του στάση

Αλλά η Γερμανία εξακολουθεί να επικεντρώνεται στο να βάλει ηλεκτρικά τρένα με μπαταρία σε τροχιά.
Τα τρένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου βρέθηκαν να είναι 80 τοις εκατό πιο ακριβά από τα εναλλακτικά που λειτουργούν με μπαταρίες.

Το κρατικό σύστημα τρένων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου της Γερμανίας, αξίας 85 εκατομμυρίων δολαρίων, κλείνει σχεδόν ακριβώς ένα χρόνο μετά το πρώτο του δημόσιο ντεμπούτο τον Αύγουστο του 2022. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι σιδηρόδρομοι επιστρέφουν στους κινητήρες ντίζελ που εκπέμπουν ρύπους. Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων, Μεταφορών, Κατασκευών και Ψηφιοποίησης της χώρας, οι γραμμές θα μεταβούν σε ηλεκτρικά συστήματα με μπαταρίες που είναι απλώς « φθηνότερα στη λειτουργία ».

Όπως σημείωσε η Quartz τη Δευτέρα, η γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία LVNG ξεκίνησε για πρώτη φορά να σχεδιάζει σταδιακά τρένα ντίζελ το 2012 και άρχισε να δοκιμάζει τρένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου το 2018. Για χρόνια, η διαδικασία μετάβασης στην περιοχή της Κάτω Σαξονίας μαστιζόταν από καθυστερήσεις και υλικοτεχνικά ζητήματα, όπως η μετασκευή των υπαρχόντων τρένων με το κατάλληλο υλικό και λογισμικό.

Κατά την επίσημη κυκλοφορία του, τον Αύγουστο του 2022, ο Stephan Weil, Υπουργός-Πρόεδρος της Κάτω Σαξονίας, δήλωσε ότι το έργο είναι «πρότυπο προς μίμηση παγκοσμίως [και] ένα εξαιρετικό παράδειγμα επιτυχημένης μεταμόρφωσης που έγινε στην Κάτω Σαξονία». Ο Weil πρόσθεσε ότι, «Ως χώρα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θέτουμε έτσι ένα ορόσημο στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα στον τομέα των μεταφορών». Μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο, μια κρατική μελέτη καθόρισε ότι τα τρένα υδρογόνου θα μπορούσαν να είναι έως και 80 τοις εκατό πιο ακριβά από άλλες ηλεκτρικές επιλογές. Την περασμένη εβδομάδα, η LVNG απέσυρε τελικά τα σχέδια κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Η Γερμανία εξακολουθεί να κινείται επιθετικά για να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα, ενώ προσπαθεί επίσης να διατηρήσει τον στόχο της για σταδιακή κατάργηση όλων των τρένων ντίζελ έως το 2037. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, για παράδειγμα, οι αξιωματούχοι της Κάτω Σαξονίας σχεδιάζουν να εισαγάγουν 102 ηλεκτρικά τρένα με μπαταρία μαζί με άλλες 27 γραμμές που τροφοδοτούνται από αλυσίδες συστήματα—εναέριες γραμμές ηλεκτρικής ενέργειας που επιτρέπουν σταθερή ισχύ.

Δεν είναι σαφές εάν ή πώς η μετατόπιση των σιδηροδρομικών σχεδίων της Γερμανίας θα μπορούσε να επηρεάσει πολλά άλλα έργα τρένων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε όλο τον κόσμο. Πέρυσι, για παράδειγμα, η Καλιφόρνια ενέκρινε πάνω από δύο δωδεκάδες τρένα υδρογόνου, ενώ η Ιταλία διέθεσε 300 εκατομμύρια ευρώ (330 εκατομμύρια δολάρια) για να μετατρέψει πολλά από τα τρένα ντίζελ της σε υδρογόνο.

Άλλες ταξιδιωτικές βιομηχανίες εξακολουθούν επίσης να προωθούν σταθερά τα δικά τους σχέδια υδρογόνου. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, δύο νεοσύστατες εταιρείες με έδρα τις ΗΠΑ πραγματοποίησαν επιτυχημένες δοκιμαστικές πτήσεις αεροπλάνων που έχουν μετασκευαστεί για να λειτουργούν εν μέρει με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές , τέτοια μετασκευασμένα αεροπλάνα θα μπορούσαν να παράγουν έως και το ένα τρίτο λιγότερο CO2 κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σύγκριση με πράσινες εναλλακτικές λύσεις όπως η «ηλεκτρονική κηροζίνη» που αποτελείται από διοξείδιο του άνθρακα, νερό και ηλεκτρική ενέργεια.

popsci.com
sidirodromikanea.blogspot.com