Στην αναβάθμιση τόσο του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας όσο και μιας υποβαθμισμένης περιοχής της χώρας, θα συμβάλει ο τετραπλός υπογειοποιημένος σιδηροδρομικός διάδρομος που κατασκευάζεται στην πρωτεύουσα.
Εντελώς διαφορετική όψη θα έχουν τα Σεπόλια μόλις ολοκληρωθεί το έργο του εντυπωσιακού τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, που επίσης θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση σε αυτή τη συνοικία βορειοδυτικά του κέντρου της πόλης που σήμερα θεωρείται υποβαθμισμένη.
Πρόκειται για το έργο κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου/ υπογειοποιημένου, για το οποίο έγινε ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα, μιας και ανακοινώθηκαν οι πίνακες πρόσληψης επιστημονικού και εργοτεχνικού προσωπικού ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες του έργου «Αρχαιολογικές Εργασίες»
Ο σιδηροδρομικός διάδρομος θα ξεκινάει από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου θα συναντάει τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
Η νέα τετραπλή υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή, που θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη διπλεία επίγεια γραμμή, κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά. Πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και στη συνέχεια ο Ανατολικός. Ο τελευταίος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, και ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.
Για την κατασκευή έχει επιλεχθεί η μέθοδος cover and cut, δηλαδή κατασκευάζεται η πλάκα οροφής και στη συνέχεια η διάνοιξη γίνεται υπόγεια.
Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες και το βίντεο, το έργο θα αναβαθμίσει σε θεαματικό βαθμό την περιοχή, μιας και θα ενοποιήσει το σύνολο της έκτασης της οδού που σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηρόδρομου. Επίσης, στη γειτονιά θα αποδοθεί μια κεντρική νησίδα που θα είναι διανθισμένη με δέντρα, θάμνους και ελεύθερους χώρους αναψυχής.
Ο τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος των Σεπολίων, που υλοποιείται από την κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος μέχρι και τις αρχές του 2026 και θα αναβαθμίσει τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, προσφέροντας την αναγκαία χωρητικότητα για την πύκνωση των δρομολογίων.
Υπενθυμίζεται ότι σε πολλά οδικά τμήματα της περιοχής ισχύουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα διαρκέσουν έως τις 22/01/2024 λόγω των εργασιών κατασκευής του έργου.
Είναι το μεγαλύτερο αστικό σιδηροδρομικό έργο της ΕΡΓΟΣΕ μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com