Κυριακή 13 Αυγούστου 2023

Επτά συμβουλές για να διασχίζουμε τις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις με ασφάλεια

Ένα μικρομεσαίο Ι.Χ. με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται γύρω στα 34 μ. για να ακινητοποιηθεί, όμως ένα τρένο 1.000 τόνων με ίδια ταχύτητα θα σταματήσει μετά από περίπου ένα χιλιόμετρο!

Το δυστύχημα των Τεμπών έφερε με τραγικό τρόπο στο φως την εγκληματική εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας. Δεν πρέπει λοιπόν να μας ξενίζουν τα συχνά δυστυχήματα στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, όπου μόνο το διάστημα 2015 – 2022 έχουμε θρηνήσει 33 νεκρούς και 25 σοβαρά τραυματίες. 

Γράφει ο Πέτρος Πιτσίνης

Η κατάσταση επιδεινώθηκε με την απόλυση από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ 160 ειδικά εκπαιδευμένων φυλάκων, που είχαν προσληφθεί το 2019 για τον έλεγχο και τη φύλαξη ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων.

Να σημειώσουμε, ότι οι μισές από τις περίπου 1.240 σιδηροδρομικές διαβάσεις που λειτουργούσαν στην Ελλάδα το 2021 είναι αφύλακτες, άρα εκεί ενεδρεύουν ακόμη μεγαλύτεροι κίνδυνοι για όσους τις διασχίζουν. Ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, που κινείται με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται περίπου 34 μ. για να ακινητοποιηθεί φρενάροντας σε στεγνή άσφαλτο, ενώ μία αμαξοστοιχία βάρους 1.000 τόνων με ίδια ταχύτητα κίνησης θα σταματήσει μετά από σχεδόν ένα χιλιόμετρο!

Η προειδοποιητική σήμανση ξεκινά σύμφωνα με τον ελληνικό Κ.Ο.Κ. 300 μ. πριν τη διάβαση με μία ειδική κίτρινη πινακίδα και τρεις κόκκινες πλάγιες γραμμές, ενώ ακολουθούν άλλες δύο ανά 100 μ. με δύο και με μία λοξή γραμμή. Αν απεικονίζεται στην πρώτη πινακίδα ένα τρένο, τότε δεν είναι φυλασσόμενη. Αν φυλάσσεται η διάβαση με μπάρες που χαμηλώνουν (αυτόματα ή χειροκίνητα), τότε χρησιμοποιείται μία πινακίδα που απεικονίζει έναν φράχτη. Ο οδηγός ενός οχήματος οφείλει να προσεγγίζει τις σιδηροδρομικές διαβάσεις απόλυτα συγκεντρωμένος και να ακολουθεί τις εξής επτά συμβουλές ασφαλείας:

1.Μόλις δούμε τις πρώτες πινακίδες, που μας ενημερώνουν ότι πλησιάζουμε μία σιδηροδρομική διάβαση, κόβουμε ταχύτητα, τηρούμε με ευλάβεια τα προβλεπόμενα όρια και συγκεντρωνόμαστε στην οδήγηση.

2.Δεν προσπερνάμε ποτέ πριν από σιδηροδρομικές διαβάσεις.

3.Κλείνουμε τη μουσική και ανοίγουμε τα παράθυρα, για να μπορούμε να ακούμε όλους τους ήχους και τους εξωτερικούς θορύβους.

4.Σταματάμε πριν την αφύλακτη διάβαση, ελέγχουμε καλά και προς τις δύο πλευρές και ξεκινάμε μόνον, όταν σιγουρευτούμε ότι δεν πλησιάζει τρένο.

5.Σταματάμε οπωσδήποτε μπροστά από κατεβασμένες μπάρες και δεν κάνουμε ελιγμούς ανάμεσά τους, επειδή βιαζόμαστε να περάσουμε και δεν θέλουμε να περιμένουμε.

6.Αν ανάβει κόκκινο φανάρι, περιμένουμε μέχρι να σβήσει για να ξεκινήσουμε, ακόμη και αν έχουν ανέβει νωρίτερα οι μπάρες.

7.Εγκαταλείπουμε αμέσως το όχημα, αν κολλήσει στη διάβαση και τηλεφωνούμε στην Αστυνομία.

.ieidiseis.gr
sidirodromikanea.blogspot.com