Δευτέρα 31 Ιουλίου 2023

Η Sun-Powered Trains: SNCF αποκαλύπτει την Πράσινη Πρωτοβουλία με τη Νέα Θυγατρική Solar Energy

Φιλοδοξία του SNCF μέσω της θυγατρικής Renouvelables είναι να γίνει παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας ικανός να καλύψει μεγάλο μέρος των δικών του αυξανόμενων αναγκών.

Εικόνα ενός γαλλικού τρένου TGV που δημιουργήθηκε από AI στη μέση ενός πεδίου ηλιακών συλλεκτών


Η SNCF, η γαλλική εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων, ξεκίνησε μια νέα θυγατρική, την SNCF Renouvelables, με επίκεντρο την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Η νέα οντότητα θα χρησιμοποιήσει το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της SNCF, εγκαθιστώντας ηλιακούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής σε κατάλληλα οικόπεδα και κτίρια, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια για τους σιδηροδρόμους και τις εγκαταστάσεις. Τα αρχικά 1.000 εκτάρια που εντοπίστηκαν αναμένεται να δημιουργήσουν 1.000 MWp φωτοβολταϊκής ενέργειας, καλύπτοντας το 15%-20% των σημερινών αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της SNCF.

Οι ηλιακές εγκαταστάσεις θα τροφοδοτούν τους σταθμούς της SNCF, τα βιομηχανικά κτίρια, τις κατοικίες και τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα συμβάλλουν στην τροφοδοσία του 80% των τρένων της SNCF. Αυτή η κίνηση ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της SNCF να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 30% για τις μεταφορές και 50% για τα κτίρια έως το 2030, υποστηρίζοντας παράλληλα την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη και τη βιομηχανία ηλιακών πάνελ της ΕΕ.

Φιλόδοξοι Ενεργειακοί Στόχοι

Η SNCF, ως η κορυφαία βιομηχανία κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας, έχει φιλόδοξους ενεργειακούς στόχους που βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της νέας προσπάθειας. Η εταιρεία στοχεύει να εγκαταστήσει 1.000 μεγαβάτ αιχμής (MWp) φωτοβολταϊκής ισχύος σε 1.000 εκτάρια αποθεμάτων γης έως το 2030, μια κίνηση που θα επιταχύνειτροχιά απανθρακοποίησής του. Η παραγωγή από αυτές τις εγκαταστάσεις θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το 15 έως 20% των σημερινών αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας,συμβάλλονταςγια την ασφάλεια του εφοδιασμού της με ηλεκτρική ενέργεια και τους στόχους της Γαλλίας όσον αφορά την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Ιστορική ανακάλυψη: Περιβαλλοντικός υπεραγωγός για μετάδοση ηλεκτρικής ενέργειας και αιώρηση τρένων υψηλής ταχύτητας

Σε ένα ιστορικό επίτευγμα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ δημιούργησαν με επιτυχία έναν βιώσιμο υπεραγωγό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας για τη μετάδοση ηλεκτρικής ενέργειας.

Η δέσμευση της SNCF για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντικατοπτρίζεται σε μια 20ετή σύμβαση που υπογράφηκε με τον παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας EDF Renewables για την προμήθεια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η συμφωνία περιλαμβάνει την κατασκευή ενός αγροκτήματος 20 MW ηλιακών συλλεκτών στο Souillac, που βρίσκεται μεταξύ Λιμόζ και Τουλούζης, το οποίο πρόκειται να ανοίξειΑυτή την χρονιά.

Με βάση την εσωτερική τεχνογνωσία

Το λανσάρισμα του SNCF Renouvelables έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου μέσω εσωτερικής τεχνογνωσίας, ευθυγραμμίζοντας στενά με τη στρατηγική της SNCF. Χρησιμοποιώντας τα περιουσιακά της στοιχεία προς όφελος των σιδηροδρόμων, η εταιρεία στοχεύει να εξασφαλίσει έναν ενεργειακό εφοδιασμό χωρίς άνθρακα, βιώσιμο και ελεγχόμενο από το κόστος.

Επίβλεψη αυτού του νέου εγχειρήματος είναι ο Emmanuel Mroz, επί του παρόντος Αναπληρωτής Διευθυντής Ενεργειακής Μετάβασης στην SNCF. Η στρατηγική σημασία των SNCF Renouvelables επαναλαμβάνεται από τον Jean-Pierre Farandou, Πρόεδρο του Ομίλου SNCF, ο οποίος δήλωσε ότι η έναρξη της SNCF Renewables είναι στρατηγική για τον Όμιλο SNCF. «Θα συμβάλουμε σημαντικά στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς άνθρακα για τον σιδηροδρομικό τομέα και τη Γαλλία».

Παγκόσμια τάση προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στον σιδηρόδρομο

Η στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν είναι μοναδική στη Γαλλία. Σε όλο τον κόσμο, οι σιδηροδρομικές εταιρείες αναγνωρίζουν τα οφέλη της καθαρής ενέργειας. Στην Ολλανδία, για παράδειγμα, η εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων, NS, έχει ήδη επιτύχει ένα σημαντικό ορόσημο. Από το 2017 κυκλοφορούν όλα τα τρένα στην Ολλανδία100% στην αιολική ενέργεια, δίνοντας τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να ταξιδεύουν χωρίς εκπομπές CO2. Η NS καταναλώνει περίπου 1,2 TWh ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χρόνο για την τροφοδοσία των τρένων της, η μισή από την οποία προέρχεται από την Ολλανδία και η άλλη μισή εισάγεται από τη Σουηδία, τη Φινλανδία και το Βέλγιο.

Καθώς ο κόσμος συνεχίζει να παλεύει με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η κίνηση των σιδηροδρομικών εταιρειών όπως η SNCF και η NS προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι ένα βήμα προς τα εμπρός. Όχι μόνο συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2, αλλά βοηθά επίσης στην εξασφάλιση ενός συνεπούς και οικονομικά αποδοτικού ενεργειακού εφοδιασμού. Όπως αποδεικνύει η SNCF, είναι μια πρωτοβουλία που είναι καλή για την εταιρεία, την τοπική οικονομία και τον πλανήτη.

innovationorigins.com
sidirodromikanea.blogspot.com